beantwoord

OnePlus 6t 4G

  • 9 March 2019
  • 9 reacties
  • 1042 x bekeken

Hallo,

Ik ben de afgelopen dagen opzoek naar een nieuwe telefoon en ben uiteindelijk op de OnePlus 6t uitgekomen. Ik ben vervolgens op Belsimpel gaan kijken waar ik die het goedkoopst kon krijgen en die bevolen het mij aan om mijn Tele2 abonnement te verlengen en dan ook bij Tele2 de Oneplus 6t te kopen. Vervolgens ben ik op de website van Tele2 zelf gaan kijken maar blijkt dat ze die helemaal niet verkopen. Ook heb ik gehoord dat er problemen waren met het 4G gebruik van deze telefoon. Ik heb al een aantal topics langsgegaan op deze website maar het is mij nog niet helemaal duidelijk. Kan iemand mij misschien wat meer informatie geven?
icon

Beste antwoord door Rena Chan 9 March 2019, 23:31

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Tele2 verkoopt alleen telefoons die gecertificeerd zijn voor het gebruik van bellen over 4G. De oneplus doet dat niet.
Betekent dit dat de Oneplus 6t niet kan bellen op 4G?
Reputatie 7
Klopt, met de 6T bel je bij ieder Nederlandse operator met 3G.

Echter is de 6T makkelijk aan te passen zodat die Volte gaat ondersteunen voor andere providers. Er zijn wat topics over dit online.

Tot kort was er een generaal verbood op verkopen van toestellen zonder VoLTE icm een Tele2 abonnement, je kon dus bij Belsimpel o.a. alleen toestellen die volte ondersteunen voor volte kopen, maar Tele2 heeft dat verbood paar weken terug opgegeven.
Reputatie 7
Badge +12
Bij retailers kan dat nu, maar bij Tele2 zelf alleen toestellen die 4g bellen of zelfs voice over wifi gecertificeerd zijn.
Even voor alle duidelijkheid, het is dus niet mogelijk voor mij om op de website van Oneplus het 6t toestel te kopen en dan de sim-kaart van mijn oude telefoon, in de 6t te doen en zo met 4G te kunnen bellen, appen etc.?
Reputatie 7
Je kunt op een OnePlus 4G internet gebruiken, als je gaat bellen (normaal bellen, niet Whatsapp, duo of skype) dan schakelt je telefoon terug naar 3G voor zolang je aan het bellen bent. Klaar met bellen dan schakelt je telefoon bij de eerste mogelijkheid terug naar 4G.
Je kunt op een OnePlus 4G internet gebruiken, als je gaat bellen (normaal bellen, niet Whatsapp, duo of skype) dan schakelt je telefoon terug naar 3G voor zolang je aan het bellen bent. Klaar met bellen dan schakelt je telefoon bij de eerste mogelijkheid terug naar 4G.

Maar als ik een 4G sim heb, dan heb ik toch geen 3G? Kan ik dan dus niet bellen?
Reputatie 6
Tele2 gebruikt T-Mobile voor 3G. Tele2 heeft alleen een 4G netwerk in Nederland.
Reputatie 7


Maar als ik een 4G sim heb, dan heb ik toch geen 3G? Kan ik dan dus niet bellen?



Bellen is geen probleem, met een 4G simkaart kun je telefoon gewoon op 3G en 2G netwerken aanmelden.

Dat gebeurt puur automatisch en je zou niks van merken anders dat tijdens bellen je internet erg langzaam zou zijn.