beantwoord

OnePlus 6

Hoi,

Is bekend of de OnePlus 6 geschikt is voor het netwerk van Tele2?
En gaat Tele2 de OnePlus 6 in haar pakket opnemen?
Groetjes YY

icon Beste antwoord door Rena Chan 16 mei 2018, 16:03

Oh nee, de toestel zal gewoon werken op elke Nederlandse netwerk, alleen gaat bellen niet via 4G of WiFi.

Het punt is dat Tele2 geen eigen 2G en 3G netwerk heeft, je kan met een simonly abonnement gebruiken in elke toestel zolang het ondersteuning heeft voor de LTE banden 7 en 20.

Maar Tele2 verkoopt (financiert / subsidieert ) geen toestel zonder VoLTE.

In het kort, je kan de Oneplus gebruiken, maar moet je wel los kopen 🙂

Ps: van die fusie is nog niks bekend, EU moet nog akkoord geven.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
De oneplus is niet VOLTE gecertificeerd op Nederlandse netwerken. Je kunt met dat toestel dus niet 4G over het Tele2 netwerk bellen. Daarom zal Tele2 deze telefoon niet meeverkopen met hun simkaarten.
Reputatie 7
Badge +2
Sowieso verkoopt Oneplus geen toestel via providers in Europa.

Importeurs zoals Belsimpel maakt het wel mogelijk icm sommige providers, maar dan betaal je ook 100 a 200€ meer dan direct via Oneplus kopen, en heb je can Oneplus zelf geen garantie.
eric schreef:

De oneplus is niet VOLTE gecertificeerd op Nederlandse netwerken. Je kunt met dat toestel dus niet 4G over het Tele2 netwerk bellen. Daarom zal Tele2 deze telefoon niet meeverkopen met hun simkaarten.

Weet je zeker dat je het over de OnePlus 6 hebt? Die vanavond officieel wordt gelanceerd? Want het lijkt mij sterk dat een 4G toestel die wordt gelanceerd in 2018 niet ook VoLTE aan zou kunnen ..
Reputatie 7
Badge +2
Voor VoLTE ondersteuning moet de fabrikant en de provider samen werken aan de certificering van het toestel, daarna moet de fabrikant een software update uitrollen.

Tot heden biedt Oneplus VoLTE in Eurioa alleen voor EE UK en O2 DE aan volgens mij.
Rena Chan schreef:

maar dan betaal je ook 100 a 200€ meer dan direct via Oneplus kopen, en heb je can Oneplus zelf geen garantie.

Eh, beide stellingen zijn niet waar.
Belsimpel vraag precies dezelfde prijs
en
Geeft precies dezelfde garantie als OnePlus.

Van de site van Belsimpel
https://www.belsimpel.nl/nieuws/1519/belsimpel-en-oneplus-gaan-officieel-samenwerken:
Belsimpel en OnePlus slaan handen ineen
OnePlus-smartphones zijn nagenoeg nergens officieel verkrijgbaar, behalve via het eigen kanaal. Belsimpel wordt dankzij deze samenwerking het eerste officiële verkooppunt van de smartphonefabrikant in Nederland. De samenwerking betekent dat je OnePlus telefoons tegen officiële adviesprijs kunt kopen bij Belsimpel, de telefoons voor het eerst te bewonderen zijn in fysieke winkels, én er abonnementen bij kunnen worden afgesloten. Dit laatste is niet mogelijk via de site van de fabrikant zelf.
Reputatie 7
Badge +2
YyY schreef:

Rena Chan schreef:

maar dan betaal je ook 100 a 200€ meer dan direct via Oneplus kopen, en heb je can Oneplus zelf geen garantie.

Eh, beide stellingen zijn niet waar.
Belsimpel vraag precies dezelfde prijs
en
Geeft precies dezelfde garantie als OnePlus.

Van de site van Belsimpel
https://www.belsimpel.nl/nieuws/1519/belsimpel-en-oneplus-gaan-officieel-samenwerken:
Belsimpel en OnePlus slaan handen ineen
OnePlus-smartphones zijn nagenoeg nergens officieel verkrijgbaar, behalve via het eigen kanaal. Belsimpel wordt dankzij deze samenwerking het eerste officiële verkooppunt van de smartphonefabrikant in Nederland. De samenwerking betekent dat je OnePlus telefoons tegen officiële adviesprijs kunt kopen bij Belsimpel, de telefoons voor het eerst te bewonderen zijn in fysieke winkels, én er abonnementen bij kunnen worden afgesloten. Dit laatste is niet mogelijk via de site van de fabrikant zelf.

Goed om te weten, tot heden deden ze aan niet officieel verkopen voor een hogere meerprijs, en kon je niet gebruik maken van de RMA van Oneplus zelf.

Ze stonden (staan nog niet) vermeld als officiële reseller https://www.oneplus.com/nl/locations

Als Oneplus iets meer focus in NL gaat leggen, misschien dat ze ook hard gaan werken om VoLTE voor Nederlandse providers uit te rollen, maar tot nu is er niks bekends daarover.
Rena Chan schreef:

Voor VoLTE ondersteuning moet de fabrikant en de provider samen werken aan de certificering van het toestel, daarna moet de fabrikant een software update uitrollen.

Tot heden biedt Oneplus VoLTE in Eurioa alleen voor EE UK en O2 DE aan volgens mij.

Ah nu snap ik het 🙂
Wat gebeurd er als ik toch mijn Tele2 SIM in de nu nog ongecertificeerde OnePlus 6 stop? Werkt het maar wordt het niet ondersteunt door Tele2 bij problemen? Of werkt bellen dan, maar op bv het T-Mobile 2G netwerk? Of werkt het gewoon helemaal niet?
Reputatie 7
Badge +4
Een Oneplus 6 met een 4G simkaart zal best wel gaan werken. Data gaat dan over het 4G netwerk van Tele2, en bellen via het 3G netwerk van T-Mobile. Je mist dan het sneller bellen, HD voice en bent afhankelijk van de dekking van 2 netwerken. Ook Vowifi (oplossing om in elke kelder met een wifi hotspot zonder apps te kunnen bellen) ontbreekt op de Oneplus... (Bron: www.tele2.nl/volte)

Aangezien 3G netwerken uitgezet gaan worden (Bron: https://tweakers.net/nieuws/132955/vodafone-stopt-over-twee-jaar-met-aanbieden-3g.html) heb je een telefoon waarmee je straks nog alleen kan bellen over 2G (zonder dataverbinding op dat moment) of via apps.

Kortom, alle waar voor zijn geld. Prima telefoon, maar matige ondersteuning in Nederland. Je zult hem los moeten kopen met een simonly, Tele2 levert alleen telefoons bij hun abonnementen die 4G VoLTE gecertificeerd zijn.
Reputatie 7
Badge +2
Tele2 heeft een 4G ready lijst, echter die is niet altijd up to date.

Officiële standpunt is wat technisch, de telefoon moet de LTE banden 20 en 7 ondersteunen, en dat moet reegistreerd zijn bij GSMA, zodra je simkaart in je nieuwe toestel in doet, gaat tele2 checken op basis van je IMEI als je toestel 4G ready is.

Bij veel Alibaba toestellen is dat niet het geval, de IMEI is niet bekend bij GSMA, maar ervaring leert dat bij Oneplus devices dat geen enkel probleem is.

Alleen bij bellen wordt je overgeschakeld naar 3G of 2G inderdaad.
Dank jullie voor de goede antwoorden.

Omdat ik mijn zin had en heb gezet op de OnePlus omdat die alles heeft wat ik wil (snel, veel geheugen, niet te duur, redelijke camera) viel opeens het redelijke kwartje. Nou ja, op die certificering na dan.
Ik ga de komende week de ervaringen op forums.oneplus.net volgen om te zien hoe de ervaringen met de OnePlus6 op Tele2 zijn. Als het werkt en Tele2 het toestel niet blokkeert, dan neem ik hem. Zoniet dan niet of naar een ander, bv T-Mobile 😉

Nogmaals dank en groetjes! 🙂
Nog een kleine maar toch wel belangrijke aanvulling.
Ik heb net met T-Mobile zitten chatten en die garanderen dat de vanavond te lanceren OnePlus 6 gewoon op hun netwerk wordt ondersteund.
Ik heb de vraag voor de zekerheid nog een keer gesteld en of hij het zeker wist omdat het een nieuw toestel betreft en het antwoord was: Jazeker (het wordt ondersteund)!
En aangezien Tele2 en T-Mobile gaan fuseren zal het op termijn dus ook wel werken op Tele2 is zo mijn inschatting 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Oh nee, de toestel zal gewoon werken op elke Nederlandse netwerk, alleen gaat bellen niet via 4G of WiFi.

Het punt is dat Tele2 geen eigen 2G en 3G netwerk heeft, je kan met een simonly abonnement gebruiken in elke toestel zolang het ondersteuning heeft voor de LTE banden 7 en 20.

Maar Tele2 verkoopt (financiert / subsidieert ) geen toestel zonder VoLTE.

In het kort, je kan de Oneplus gebruiken, maar moet je wel los kopen 🙂

Ps: van die fusie is nog niks bekend, EU moet nog akkoord geven.
Reputatie 5
Badge
Hoi YyY

Tele2 gaat dit toestel niet leveren voorlopig, hardwarematig is het toestel geschikt voor VOLTE, softwarematig niet

Groet,
Arjan
Opmerkelijk is dat Ben.nl zojuist stellig beweert dat zowel VoLTE als VoWifi met de OnePlus 6 probleemloos op hun netwerk werkt met als argument dat zij op het netwerk van T-Mobile zitten 🤔
Geen woord over het certificeren van VoLTE/VoWiFi. Dat hoeft kennelijk bij hen niet.

Zo wordt het wel moeilijk om in te zien hoe het nou werkelijk in elkaar zit.
Reputatie 7
Badge +4
BEN.nl is een onderdeel van T-Mobile. Die provider heeft nu juist geen VoLTE en Vowifi life. Ze zijn alleen nog steeds aan het testen met een hele kleine groep mensen.
Of heb jij een primeur ontdekt voor grootschalige uitrol? Deel dan even een link.
Reputatie 7
Badge +2
YyY schreef:

Opmerkelijk is dat Ben.nl zojuist stellig beweert dat zowel VoLTE als VoWifi met de OnePlus 6 probleemloos op hun netwerk werkt met als argument dat zij op het netwerk van T-Mobile zitten 🤔
Geen woord over het certificeren van VoLTE/VoWiFi. Dat hoeft kennelijk bij hen niet.

Zo wordt het wel moeilijk om in te zien hoe het nou werkelijk in elkaar zit.

Dat is ERG opmerkelijk.

Want T-Mobile heeft Volte allen voor:
15 klanten die voor de pilot aangemeld waren
Klanten met een 60€ GO USA abonnement.

Voor de onderste toestellen:

Apple iPhone: SE, 6, 6+, 6s, 6s+, 7, 7+, 8, 8+, X
Huawei: P10, P10+, P10 Lite
LG: G6
Samsung Galaxy: S6 edge+, S7, S7edge, S8, S8+, Note8, Xcover4, J3 (2017), J5 (2016/2017), A3 (2016/2017), A5 (2016/2017), A8
Sony: Xperia XZ Premium, Xperia XZ1, Xperia XZ1 Compact

Van Vowifi is er geen sprake, komt ergens dit najaar een pilot.

Zoals ik hier zeg, op mijn Mate 10 Pro, is de VoLTE togle gewoon, dus Huawei heeft alles klaar, alleen moet T-Mobile nog live gaan, maar testen gaat tot einde 2018.
Hier een screenshot:

Ik heb het ook nog dubbelgechecked via chat met Ben en na bevestiging in die chat nadrukkelijk nogmaals gevraagd voor de zekerheid omdat ik het ook niet kon geloven!
Reputatie 7
Badge +2
4 maanden geleden heeft de zelfde persoon WEL de juiste antwoord gegeven hier te zien

Antwoord op je vraag was een beetje vaag, want ze zegt niks op je oorspronkelijke vraag van Vowifi en VoLTE.

Omdat je bij ben niet het juiste antwoord krijg, doe ik het maar hier gewoon.

Heeft Ben VoLTE of VoWiFi?

Krijgen ze het in de aankomende maanden?

Waarschijnlijk niet, zoals ik zei, T-Mobile zit nog in test fase, en dat duurt nog tot einde 2018.

Je kunt wel bij OnePlus gaan vragen als ze met de andere 3 providers wel gaan samen werken voor VoLTE.
Haha, je hebt gelijk: cut the middle man!
(waarom werkt Upload video (Giff) bij mij niet?)

https://giphy.com/gifs/sheldon-cooper-big-bang-theory-RXVzQ35rrOXn2/fullscreen

Ik zie trouwens net dat Ben zichzelf heeft gecorrigeerd!:
https://community.ben.nl/overige-merken-38/is-de-oneplus-6-geschikt-voor-ben-18218/index1.html#post46099
Reputatie 7
Badge +2
YyY schreef:

(waarom werkt Upload video (Giff) bij mij niet?)

Er is door de platform hoster een security issue gevonden icm uploaden van gifs, het is blijkbaar nog niet opgelost. 😞 (Ik upload ze ergens anders of kopieer de link gewoon)

YyY schreef:

Haha, je hebt gelijk: cut the middle man!

Wanneer de Tele2 community sneller een correcte antwoord kan geven op een vraag voor T-Mo / Ben dan Ben zelf .

😂 🤣

Back to topic.

Ik vind de OP6 erg leuk, jammer dat het geen wireless charging heeft, maar als de camera goed is, zal ik over denken om mijn Mate te vervangen, soms vind ik EMUI erg irritant, en de OP6, naast dat het developer friendly is, heb je nu ook officieel ondersteuning voor de Android Developer preview van Android P.

Er is door de platform hoster een security issue gevonden icm uploaden van gifs, het is blijkbaar nog niet opgelost. 😞 (Ik upload ze ergens anders of kopieer de link gewoon)

Ik weet niet hoe dat 'ergens anders of kopieer de link' werkt want als afbeelding wordt het formaat niet geaccepteerd, als video dus sowieso niet en als ik de link in het url vakje plak gebeurd er ook niks 😞

Ja de OP6 lijkt prima en ik ga die ook doen, ongeacht het voorlopig dus niet werken van de VoIP en VoWiFi. Ben ook wel benieuwd naar de befaamde OxygenOS snelheid en Android 9/P die de meesten pas over 1,5 jaar of meer krijgen maakt het helemaal leuk 🙂
En volgens mij wordt de mens van face-unlock wel gelukkig.
Reputatie 7
Badge +2
YyY schreef:

Ik weet niet hoe dat 'ergens anders of kopieer de link' werkt

Ik upload het bij imageshack bijvoorbeeld, en daar krijg je een .gif linkje, die zet je tussen de IMG tag. Ziet er zo uit.

YyY schreef:

Ja de OP6 lijkt prima en ik ga die ook doen, ongeacht het voorlopig dus niet werken van de VoIP en VoWiFi. Ben ook wel benieuwd naar de befaamde OxygenOS snelheid en Android 9/P die de meesten pas over 1,5 jaar of meer krijgen maakt het helemaal leuk 🙂
En volgens mij wordt de mens van face-unlock wel gelukkig.

OxygenOS is nu best wel fine tunned en heeft een goede balans tussen stock Android look & feel en toegevoegde functies, zoals app cloner.

Werkt prima op de 3T van mijn zus, icm de 845 zal het best wel snel zijn.
Reputatie 5
Badge
Gelukkig is dit nog vet on topic!! 🙂 :)🆒🆒
Reputatie 7
Badge +2
@Arjan van Tele2 @YyY ik heb jullie allebei een privé bericht gestuurd over een privé topic 🙂