beantwoord

Onbekende nummers blokkeren via buitenlands "bel-me-niet-register"?

  • 12 January 2021
  • 10 reacties
  • 733 x bekeken

Goedemiddag,

 

Ik word de laatste tijd heel veel gebeld door binnenlands, buitenlandse en mobiele nummers die ik niet ken. Ik heb mij al ingeschreven in het Nederlandse bel-me-niet-register wat totaal niet helpt. Welke andere mogelijkheden zijn er en bestaat er in het buitenland ook zoiets, waardoor dit een keer ophoudt? Een ander nummer is ontzettend onhandig.

icon

Beste antwoord door eric 12 January 2021, 18:04

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

10 reacties

Reputatie 7

Ik snap je wel, maar er is niet aantoonbaar sprake van lastig vallen als je niet weet wie er belt en waarvoor, omdat je niet opneemt. 

Dat heb ik niet gezegd, maar goed: laat maar zitten, want je geeft geen antwoord op mijn vraag.

Reputatie 7

Dus als instanties jou bellen en -om wat voor reden dan ook- geen voicemail willen inspreken moeten ze maar geblokkeerd worden? Gaat niet gebeuren.

Providers mogen niet zomaar inkomende gesprekken blokkeren, het kunnen zinnige telefoontjes zijn. Als je nummer een keer openbaar is geworden of ergens is achtergelaten (apps, zogenaamde winacties, etc.) dan kan het makkelijk door kwaadwillenden worden gebruikt.

Je geeft aan dat je ook door NL nummers wordt gebeld die je niet kent, maar dat heeft iedereen wel eens. Hoe weet je of het niet een verzekeraar, ziekenhuis, GGD contact onderzoek of ander zinnige oproep is?

Ik zeg niet dat men inkomende oproepen moet blokkeren en als het belangrijk is, spreken ze wel in of mailen ze wel. Maar het zou fijn dat nu Tele2 weet welke nummers je lastig vallen, zij die blokkeren.

Reputatie 7

Providers mogen niet zomaar inkomende gesprekken blokkeren, het kunnen zinnige telefoontjes zijn. Als je nummer een keer openbaar is geworden of ergens is achtergelaten (apps, zogenaamde winacties, etc.) dan kan het makkelijk door kwaadwillenden worden gebruikt.

Je geeft aan dat je ook door NL nummers wordt gebeld die je niet kent, maar dat heeft iedereen wel eens. Hoe weet je of het niet een verzekeraar, ziekenhuis, GGD contact onderzoek of ander zinnige oproep is?

Reputatie 7
Badge +12

Die lijst wordt gebruikt om uitgaande gesprekken te blokkeren. Niet inkomende. Dat is omdat klanten gingen terugbellen als ze een missed call hadden en koste dan euro per minuut om maar een overgangstoon van de oplichters te luisteren.

Klopt, maar een provider kan niet inkomende gesprekken gaan blokkeren. Dus, negeren dus als je door onbekende nummers wordt gebeld.

Dat is moeilijk i.v.m. solliciteren. Dat kan dus niet en de provider kan best nummers blokkeren. Je ziet dat er al een lang overzicht is. Dat is in ieder geval iets.

Reputatie 7
Badge +12

Klopt, maar een provider kan niet inkomende gesprekken gaan blokkeren. Dus, negeren dus als je door onbekende nummers wordt gebeld.

Je kunt individuele nummers in je telefoon blokkeren. 

Dat is onvoldoende, je wordt gewoon weer door nieuwe onbekende nummers gebeld

Reputatie 7
Badge +12

Je kunt individuele nummers in je telefoon blokkeren.