onbekend datagebruik bij internetbundel buitenland

• 15 november 2015
  • 1 reactie
  • 73 x bekeken

eind augustus maakte ik voor de eerste maal gebruik van de internetbundel buitenland tijdens onze vakantie in Hongarije en Duitsland. 100 MB voor 1 week voor 7,50 euro. De berichtgeving via SMS werkte prima.
Doch thuisgekomen zag ik op de rekeningspecificatie van tele2 dat iedere dag omstreeks 18 tot 19 uur er gemiddeld 17 MB per keer werd afgeboekt.
4 dagen lang. Het gegevensgebruik van mijn Samsung laat keurig het gebruik zien per toepassing en komt op 19 MB over genoemde periode.
De specificatie van Tele2 laat eveneens een gebruik zien van circa 19 MB. Plus daarnaast steeds de 17 MB per dag voor onbekend gebruik.
In totaal zie ik dus bijna 76 MB over de weekbundel wegglijden aan onbekend gebruik. Mijn toestel registreert het niet.

Via de klantenservice nagevraagd wie verantwoordelijk is voor dit extreem gebruik. Helaas konden zij geen antwoord geven. Ze adviseerden gebruik te maken van een meetapp. Dit heb ik dus gedaan en dit laat geen extreem gebruik zien.

Wat is de oplossing? want 50 MB zou meer dan genoeg geweest zijn.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 2
Badge
Je kan het voor de volgende keer met een andere app proberen.

Wat standaard in android zit is niet altijd even betrouwbaar. (Dit geeft die zelf ook aan het begin aan!)

Ik raad sterk aan om My data manager te gebruiken, deze meet op een of andere reden (bij mij) beter en nauwkeuriger dan standaard Android en komt vrijwel gelijk aan wat Tele2 meet.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.mobidia.android.mdm&hl=nl