beantwoord

nauwelijks te verstaan A70

  • 1 October 2019
  • 21 reacties
  • 1059 x bekeken

Met mijn nieuwe Samsung A70 ben ik door degene die ik bel nauwelijks te verstaan. Zeer regelmatig moet ik het gesprek overnemen op een andere lijn.
Dit probleem doet zich kennelijk ook bij andere Samsung-modellen voor, al sinds mei van dit jaar. Zijn er meer mensen die er last van hebben? Wat is de oplossing?
icon

Beste antwoord door Jacco 8 October 2019, 00:56

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Reputatie 3
Omdat er uitgelegd is dat een software update niet door Tele2 uitgerold wordt en je je toedstel beter ter reparatie kunt aanbieden, sluit ik nu dit topic.
Heb je nog andere vragen, kun je een nieuw topic starten.

Nog een fijne dag 🙋
Reputatie 6
Badge +4
Als ik bij Domino's een pizza koop waarvan de ham niet fris is, wordt ik ook niet doorgestuurd naar Sligro. Tele2 had al eind mei z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en de A70 on hold moeten zetten.


Zijn deze problemen meteen bij levering ontstaan? Dan had je deze kunnen aanmelden voor 'toestel defect bij aankoop', maar dit had je meteen moeten aangeven bij de klantenservice. Zo niet dan kan je het toestel ter reperatie opsturen naar Tele2 mocht dit dan een fout van het toestel zelf zijn wordt dit afgewerkt d.m.v garantie, mocht het zijn ontstaan door vallen of andere gebruikersschade dan zijn de kosten voor je eigen rekening
Als ik bij Domino's een pizza koop waarvan de ham niet fris is, wordt ik ook niet doorgestuurd naar Sligro. Tele2 had al eind mei z'n verantwoordelijkheid moeten nemen en de A70 on hold moeten zetten.
Reputatie 7
Badge +12
Tele2 heeft geen eigen software versie zoals Vodafone. Het zijn generieke EU software versies die door Samsung naar de toestellen worden uitgerolt.
Dag Jacco, dank voor je reactie.
Het is een bekend probleem, waarvan Tele2 zich geen eigenaar wil maken. Samsung heeft een patch die door de providers één voor één wordt uitgerold. Dit probleem speelt al sinds mei van dit jaar. "Stuur je toestel maar op voor reparatie" is verbloemen van het probleem, op een manier die past bij een schimmig winkeltje in een achteraf-straatje. Niet bij een provider van dit kaliber 😉
Reputatie 6
Badge +4
Destijds heb ik dat ook gehad met mijn A70, dit was een fout in de software van Samsung. Is er geen update beschikbaar? Anders even Samsung bellen.
Dank voor je reactie; heldere verwijzing, dan is het dus 'toestel defect bij aankoop'. 😉
Reputatie 3
Nee helaas krijg je geen vervangend toestel.
Alle info over de reparatieservice vind je hier
Je toestel doet het inderdaad niet. Maar helaas kun je de telefoon niet ruilen 🙁
Je kunt wachten op de updat van Samsung of je toestel ter reparatie aanbieden

Krijg ik dan een vervangend toestel?
Reputatie 3
Je toestel doet het inderdaad niet. Maar helaas kun je de telefoon niet ruilen 🙁
Je kunt wachten op de updat van Samsung of je toestel ter reparatie aanbieden
Wanneer je toestel defect is en het geen dekkings- of simkaartprobleem is, raad ik aan het toestel ter reparatie aan te bieden. Hoe dat lees je hier We kunnen er helaas niet voor zorgen dat Samsung een update uitrolt.

Gr, Bernadet


Dag Bernadet,
Het is geen defect, noch een dekkings- of simkaartprobleem. Het is een telefoon die het niet doet. Ik wil 'm graag ruilen voor een ander type.
Hartelijke groet, John
Reputatie 3
Wanneer je toestel defect is en het geen dekkings- of simkaartprobleem is, raad ik aan het toestel ter reparatie aan te bieden. Hoe dat lees je hier
We kunnen er helaas niet voor zorgen dat Samsung een update uitrolt.

Gr, Bernadet
Je hebt er geen hoesje omheen die misschien de microfoon blokkeert? Welke #*code heb jij gebruikt? Anders zou je een case kunnen openen op het Samsung forum, misschien zijn dat wat meer experts.
Het is sinds mei al een bekend probleem, zowel op A50 en A70 alsop de S modellen. Samsung moet een update uitrollen, Tele2 levert ondertussen gewoon door. #klaarmee
Reputatie 7
Badge +12
Je hebt er geen hoesje omheen die misschien de microfoon blokkeert? Welke #*code heb jij gebruikt? Anders zou je een case kunnen openen op het Samsung forum, misschien zijn dat wat meer experts.
Als je vermoed dat de microfoon kapot is zou je hem ter reparatie kunnen aanbieden. Zie hier hoe dat kan.
@Eric Dank voor je tip! Er is een microfoontest met een *#code#, waarbij microfoon 2 idd een veel slechter geluid geeft. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat ik met die test doe... Laat staan welke conclusies ik eraan mag verbinden. Heb jij daar ervaring mee?
Reputatie 7
Badge +12
Als je vermoed dat de microfoon kapot is zou je hem ter reparatie kunnen aanbieden. Zie hier hoe dat kan.

Hi Johnvrakking, ben je al gebeld?

Gr, Bernadet
Nope 😉 Het is nog vroeg, weinig mensen hebben mijn 06

Naar aanleiding van verschillende telefoongesprekken is de conclusie dat dit niet helpt bij deze telefoon. Wat mij betreft mag 'ie terug....
Hi Johnvrakking, ben je al gebeld?

Gr, Bernadet


Nope 😉 Het is nog vroeg, weinig mensen hebben mijn 06
Reputatie 3
Hi Johnvrakking, ben je al gebeld?

Gr, Bernadet
Zet 4G bellen eens uit onder instellingen/verbindingen/mobiel netwerk. Je belt dan via 3G dat gaat misschien beter?
Ga ik proberen... Nu maar even afwachten tot er iemand belt 😉
Reputatie 7
Badge +12
Zet 4G bellen eens uit onder instellingen/verbindingen/mobiel netwerk. Je belt dan via 3G dat gaat misschien beter?