vraag

Na verloop van tijd verlies van mobiele dataverbinding

• 3 september 2019
  • 11 reacties
  • 195 x bekeken

Sinds enkele weken ben ik overgestapt van mijn oude S5 naar een nieuwe A50, en mijn abonnement verlengd.

Nu gebeurt er bijna dagelijks iets vreemds met de 4G-verbinding van mijn Tele2-SIM.
Ik ben onderweg, luister bijv naar Spotify, maar na 30-45 min stopt het afspelen. Dat blijkt te komen doordat de dataverbinding is weggevallen (andere apps hebben ook geen verbinding meer). Raar genoeg staat het 4G-icoontje nog gewoon naast de signaalsterkte in de statusbalk.
Uit en weer aan zetten van mobiele data werkt niet, maar even de vliegtuigmodus activeren en daarna weer uitschakelen werkt wel.

Onderweg in de auto is dat best onhandig.
Hoe kan ik dit oplossen?

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge
Met het 4G icoon in beeld lijkt het erop dat jouw telefoon de datasessie stopt. Om welke reden, geen idee.
Het zou ook kunnen dat je dat ervaarde op een plek waar je aan het roamen was op het T-Mobile netwerk https://community.t-mobile.nl/netwerk-347/opgelost-problemen-met-mobiel-internet-314811
Dat probleem zou nu opgelost moeten zijn en daar zou je dan nu geen last meer van moeten hebben.
Bedankt voor je reactie!
Dat klinkt inderdaad als mijn probleem, sinds een week leek het bij mij te spelen. Ik wacht nog even af of het nu opgelost is, ik laat het nog weten.
Reputatie 3
Badge
Hi Worteltjestaart,

Ik ben benieuwd!
Helaas, probleem trad vandaag weer op...
Andere ideeën?
Reputatie 7
Badge +4
Probeer eens of het met die S5 wel goed gaat. Misschien is die nieuwe Samsung niet helemaal in orde.
Met de S5 heb ik het nooit gehad, heb die zeker 3 jaar gebruikt.
Reputatie 7
Badge +4
Als je sim het nu in een ander toestel wel gied doet, dan zal er toch iets niet helemaal goed zijn. Ga dan eens langs een Samsung service center of meldt hem ter reparatie aan via Tele2 als je hem bij Tele2 hebt aangeschaft. Zie: reparatie
Ja, dat is een optie... maar echt waarschijnlijk lijkt me dit niet...

Ik heb de SIM-kaarten eens omgeruild, dus die van Tele2 als 2e en die van mijn werk als 1e. Geen idee of dat logischerwijze iets kan uitmaken...
Reputatie 3
Badge
@Worteltjestaart,

wat zijn je bevindingen?
Nou, tot nu toe (dus sinds omwisselen van de SIM kaartjes) is het niet meer gebeurd dat ik het signaal verloren leek te hebben... maar ik heb nog niet elke dag getest.
Vooralsnog _lijkt_ het dus opgelost...
Reputatie 3
Badge
Omdat ik geen reactie meer heb gekregen, vermoed ik dat het nog steeds werkt.
Ik sluit daarom dit topic.

Gr, Bernadet