beantwoord

Mobiele telefonie onmogelijk vanuit buitenland

• 9 februari 2016
  • 5 reacties
  • 189 x bekeken

Wederom geen bel mogelijkheid vanuit het buitenland met de IPhone 4S met witte simkaart! sms gewoon geen probleem, maar bellen ho maar!
**verwijderd ivm privacy**
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 11 maart 2016, 15:56

Hoi Paul,
Dankjewel voor je reactie. Ik vroeg de vraag over 0031 omdat er ook klanten zijn die in het buitenland vergeten om dat ervoor te zetten.

Heb je de Simtoolkit op je telefoon staan? Dit doe je door deze stappen te volgen:
1. Instellingen
2. Telefoon
3. Simaspps
4. Sim menu
5. Selecteer sim
6. Automatische sim selectie
7. Accepteer

Dit moet in het buitenland werken. Ik ben benieuwd of je dit ook ingesteld had.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Humaram,
Wat onhandig. Waar ben/was je? In welk land?
En heb je als je naar Nederland belt wel onze landcode gebruikt? Dus 0031 en dan het telefoonnummer zonder de 0?
En wat kreeg je te horen als je probeerde te bellen?
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Humaram,
Ik heb helaas niks meer van je gehoord. Heb je nog gekeken naar mijn berichtje? Ik ben benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen. Of heb je mijn hulp inmiddels niet meer nodig? Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Hallo Kiko;
Welzeker heb ik naar jouw opmerkingen gekeken, maar dat vond ik echt te naïef gereageerd! hoezo naief; ik probeer het je uit te leggen:
Met een collega van jou heb ik al een half jaar geleden afgesproken driemaal met mijn toestel vanuit het buitenland te bellen naar 0031640191602. Dat heb ik vanuit Duitsland en vanuit Oostenrijk gedaan... noppes... geen reactie. Dat heb ik ook via de mail gemeld ! (Alweer) geen reactie van tele2 ! Dat is echt inmiddels normaal bij jullie,..... dat niet reageren. En dan heb ik het al helemaal niet over die belachelijke elektronische assistent, die mijn verhaal helemaal niet begrijpt ! ennnnnn mij niet doorschakelt naar een fysieke telefonische hulp!buitenland
Nogmaals mijn probleem in een notedop: mijn toestel is een IPone 4S. Ik heb meermaals het toestel totaal uitgezet via beide knoppen en opnieuw opgestart: geen verbetering ! Ik kan wel berichten versturen en ontvangen in het buitenland, maar kan niet bellen ! Wel via what's app overigens, maar dan moet ik wifi binnen het bereik hebben. Dit lijkt me niet in het belang van tele2 !
Vermoedelijk heeft het iets met mijn instellingen te maken, maar hoe dan...........

Ik hoop dat je begrijpt dat ik nu eindelijk eens een echte expert aan de telefoon hoop te krijgen en niet van die " simpele reacties OVER 0031 EN GEEN "0"!
Wat nu, Kiko?
Toch een vriendelijke groet, maar met ingehouden boosheid !

Paul Huisman
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Paul,
Dankjewel voor je reactie. Ik vroeg de vraag over 0031 omdat er ook klanten zijn die in het buitenland vergeten om dat ervoor te zetten.

Heb je de Simtoolkit op je telefoon staan? Dit doe je door deze stappen te volgen:
1. Instellingen
2. Telefoon
3. Simaspps
4. Sim menu
5. Selecteer sim
6. Automatische sim selectie
7. Accepteer

Dit moet in het buitenland werken. Ik ben benieuwd of je dit ook ingesteld had.
Groetjes Kiko
Hallo kiko;

Dat staat inderdaad aan, want jouw collega heeft precies deze stappen (met de simtoolkit) met mij doorgenomen, maar het werkt niet, want de drie keer vanuit het buitenland bellen ter controle kwamen niet door ! althans ik heb geen enkele reactie gekregen (telfoon gaat ook niet over !) , laat staan dat de klantenservice tele 2 iets van zich liet horen ! Ook niet achteraf.... (wat jij nu wel oppakt, waarvoor mijn dank!)
Inmiddels heb ik weer het mobieltje volledig uit gezet (dubbele knop lang ingedrukt) en de sim instelling gecontroleerd:.... staat nog steeds op automatische ontvangst !
Weet je mijn broer heeft dezelfde telefoon met dezelfde instelling alleen een andere provider... geen enkel probleem !!
Tevens heeft hij dat gez... met die vervallen "0" in het buitenland niet !
Oh had ik maar...

sorry, maar het hangt mij mateloos de keel uit !

toch weer vriendelijke groet,

paul huisman