beantwoord

Mijn telefoon is kapot, kan ik vroegtijdig verlengen?

• 12 september 2015
  • 23 reacties
  • 683 x bekeken

Mijn telefoon is kapot, kan ik vroegtijdig verlengen? Ik betaal nu voor een toestel wat niet werkt, is het mogelijk om het te verlengen met een nieuw toestel? Mijn abbonnement loopt nog tot begin juni.

Groetjes
icon

Beste antwoord door jlthkoch 12 september 2015, 13:55

Verlengen kan 4 maanden voor einde contract. In jouw geval dus februari 2016. Tot die tijd moet je dus even een goedkoop en/of 2e hands toestel gebruiken. (Als het wél mogelijk was geweest dan zou je een afkoopsom voor het defecte toestel betalen, dus daar schiet je ook niets mee op....)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

23 reacties

Reputatie 7
Verlengen kan 4 maanden voor einde contract. In jouw geval dus februari 2016. Tot die tijd moet je dus even een goedkoop en/of 2e hands toestel gebruiken. (Als het wél mogelijk was geweest dan zou je een afkoopsom voor het defecte toestel betalen, dus daar schiet je ook niets mee op....)
Reputatie 7
Badge +4
Juni 2016? Je kan 4 maanden van te voren verlengen..

Het advies is toch om een apart nieuw toestel te kopen. Je betaald helaas nog steeds af voor je kapotte toestel tot Juni.
Is het geen garantie? Of heb je hem gewoon laten vallen..
Reputatie 7
Of tot februari als ze dan verlengd!
Je betaald helaas nog steeds af voor je kapotte toestel tot Juni.
Oke bedankt allemaal, denk dat ik maar tot februari moet wachten dan.. 😞
Reputatie 7
Badge +5

Volgens mij heeft Eric het juist, edoch.
Of ook hier dat je het "oude" toestel verder afbetaald ná die 24 maanden (tot de werkelijke contractdatum juni 2018) ?
Dit snap ik niet Bombarie , het abo loopt toch tot Juni 2016? Als ze in Februari verlengt met nieuw toestel ontvangt ze dat direct en gaat er nieuw abonnement in per Juni 2016 toch? Dan gaat ze betalen voor nieuwe toestel of?????
Reputatie 7
Badge +5
Dan klopt mijn stelling toch dat Eric het juist heeft, anders zou er 4 maanden niets betaald zijn voor het oude toestel.
ja ok maar jij schrijft tot Juni 2018?
Reputatie 7
Badge +5
Ja, contract loopt geen dag eerder af.
Daarom mijn beredenering, klopt dat, vanaf februari 2016 hoef je niet meer voor je oude telefoon te betalen.
Als de afbetaling oude telefoon per februari stopt en je begint met afbetalen 24 maanden van het nieuwe toestel, moet je dan het restant oude telefoon in die 4 maanden tot de werkelijke einddatum juni 2018 verder afbetalen.

Nou nee dus, je betaald eerst je oude telefoon af en begint daarna fruitig en fris aan je verlengde contract.
Alleen je nieuwe telefoon kon je al gebruiken.
Reputatie 7
Badge +4
Het verleng beleid is nu heel duidelijk.. Je kan tot 4 maanden voor de einddatum alvast verlengen. Je krijgt dan alvast je nieuwe toestel. De veranderde voorwaarden/prijs en looptijd van 24 maanden gaan pas op einddatum originele contract in. In haar geval dus juni 2016 en loopt dan tot juni 2018.Tot juni betaald ze het toestel af dat nu kapot is en de bijbehorende bel/internet bundels. Sim in een ander toestel, en ze belt/internet weer vrolijk verder.
Vooral vrolijk.......Maar inderdaad het verlengbeleid is duidelijk
Reputatie 7
Je oude abonnement gaat 4 maanden eerder in, dus betaal je 4 maanden minder aflossing voor je vorige (defecte) toestel. Je nieuwe toestel betaal je 4 maanden langer af als je niet (4 maanden van te voren) weer zou verlengen.

Zo is het altijd geweest. Tenzij er natuurlijk weer eens iets is veranderd?

Volgens mij heeft Eric het juist, edoch.
Of ook hier dat je het "oude" toestel verder afbetaald ná die 24 maanden (tot de werkelijke contractdatum juni 2018) ?
Reputatie 7
Badge +4
John, dat was zo.... Dat zien we hier ook op het forum. Maar vind de nieuwe manier toch een stuk logischer.
ik ook, maar is het wel nog zo dat een nieuw abonnement meteen ingaat als je van sim only naar toestelabo verlengd?
Reputatie 7
Je kunt dus eigenlijk niet meer van te voren verlengen, je kunt alléén je nieuwe toestel 4 maanden eerder krijgen!
Precies John., maar je hoeft ook niet aan het einde van je contract alsnog die 4 maanden te betalen.
Reputatie 7
Dat zal dan wel aangepast zijn omdat het systeem van Tele2 anders weer in de war raakt. Want tegenwoordig vervalt de toestel-bijdrage automatisch na 1 of 2 jaar. Maar dat zou dan nog 4 maanden doorlopen en dat zal wel lastig te regelen zijn met het systeem van Tele2.
Zou kunnen maar deze vorm van verlengen is er toch al geruime tijd hoor.
Reputatie 7
Het is heel lang onduidelijk geweest en de ene keer werd het (bij downgraden) op deze manier gedaan en de andere keer (bij upgraden) op de manier die ik beschreef. Kennelijk wordt er nu één lijn getrokken, ongeacht of het een upgrade is of een downgrade. Van Tele2 is zoals gebruikelijk weer geen informatie gekomen.
Reputatie 7
Badge +5
ik ook, maar is het wel nog zo dat een nieuw abonnement meteen ingaat als je van sim only naar toestelabo verlengd?
Als Tele2 (HET systeem) consequent is na 1 maand.
Of was die weer dat je eerst 3>6 betaaltermijnen (betaalgedrag) moest hebben ?
nou dat vroeg ik net over die upgrade want dat weet ik namelijk niet zeker. Tja de info van Tele2 laat veel te wensen over. En dan wijt men het aan iemands leeftijd wanneer je niet op de hoogte bent van vernieuwing en dienstverlening en info geeft die veroudert is.
3-6 betaal termijnen is als je van maandelijks opzegbaar abo sim only, naar toestel abonnement wil met nummerbehoud.
Reputatie 7
Tja, dat was zo'n hopeloze opmerking! Ligt niet aan je leeftijd, Karin, zelfs "de oudere jongeren" hebben last van het non-informatie beleid van Tele2 :)
En dan wijt men het aan iemands leeftijd wanneer je niet op de hoogte bent van vernieuwing en dienstverlening en info geeft die veroudert is.