Mijn account gehackt

• Snapt hoe het werkt
  • 12 reacties
Beste mensen,

Allereerst heel veel dank aan het Tele2-Forum met de beantwoording van mijn vraag enige dagen geeden.
Vandaag ontving ik de factuur over juli 2015 ,nog niet geaccordeerd door mij vanwege feit dat hier iets mee aan de hand is.

Ik zou volgens de juli factuur ruim 300 SMS verbruikt hebben, dit is echt niet de waarheid. Mijn gemiddeld verbruik is meestal 30-40 SMS-js
per maand. Daarbij komt nogeens buiten de belbundel ...meer dan 36 EUro aan buiten de belbundel is meestal niet zo veel.
Gemiddeld is dit misschien een enkele euro.

Ik heb verschillende malen het nr. 5599 op mijn GSM zien verschijnen en toen hen ik dit aanhangig gemaakt bij het Forum Tele 2 en heb
op hun advies meteen blokkering aangevraagd via de gebruikelijke weg. Antwoord van die dienst was waar ik de blokkering aanvroeg dat het in behandeling was. Daarop heb ik de cybercrime-taskforce justitie ingeschakeld en deze kwamen daarachter dat het een bedrijf in Duitsland was dat van mijn account gebruik maakte.De Duitse justitie is op verzoek hiermee aan de slag. Heb al in het begin dit nr. 5599 verwijderd echter het blijft terugkomen.
Heb dit nummer publiekelijk doorgegeven ter waarschuwing aan alle Facebook-gebruikers, dit is het meest effectieve op dit moment.

Het Tele2 Forum heeft geholpen waarvoor dank, echter vandaag ontving ik de factuur van ruim € 86, terwijl deze normaal € 45 bedraagt maandelijks.Ik heb tot nu toe alle mogelijke moeite gedaan om hieraan een einde te maken, echter de criminelen zijn momenteel een beetje sterker, niet meer voor lang want ik baal hier stevig van.

E.e.a. heeft mij genoopt de zaak voor te gaan leggen - los van jullie verdienstelijke hulp - aan de OvJ van mijn parket (ben zelf ook gelieerd aan justitie) om een onderzoek te gaan instellen ook eventueel straks voor wat er nog komen kan gaan voor alle andere tel. gebruikers.
Ik heb dit nog nooit meegemaakt en heb inmiddels al 10 jaar een GSM- abonnement (eerst bij Vodafone en nu bij jullie - let wel ik ben nog zeer tevreden over jullie echter deze gang van zaken door derden (fraudeurs) ga ik nu ZWAAR aanpakken.

Bijgaand stuur ik u de juli rekening over 2015 ter verdere indicatie.

Ik hoop dat we dit wanstaltig gedrag van derden binnenkort aan banden kunnen leggen.

Met dank voor uw medewerking en ik houd u verder op de hoogte van deze casus.

Met vriendelijke groet,

W.B.

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +5
Weet je zeker dat je niet zelf ergens (misschien per ongeluk) lid van geworden
bent bij een sms dienst? Een keer aan een van die domme acties meedoen
en je hebt gelijk een weekabo of iets dergelijks.
Dit kun je hier zien http://www.payinfo.nl/ En af gaan melden dan.

Als je echt gehacked bent heb ik niks gezegd.
jeroendemuzikant schreef:

Wim Baur schreef:

jeroendemuzikant schreef:

Beste Jeroen,

Bedankt, tot nu toe zijn we erachter gekomen dat ik ONGEWILD het slachtoffer ben geworden van zulke wanpraktijken van derden. Ik heb me maandag jl. zoals het voorgeschreven is afgemeld via de site payinfo.nl/ en daar ontving ik het bericht dat mijn aanvraag in behandeling was genomen. Heb nog niet eens een antwoord terug ontvangen.
Dus ik vraag me af wat ze hiermee nu gaan doen; het is toch van de gekke dat ik ineens te hoge telfoonrekeningen ontvang door dat stelletje ellendelingen. Ik heb nooit 300 SMS gebruikt (zie nota) e buiten belbundel maar een paar euro en niet dit exhorbitant bedrag. Misschien heb je nog een tip voor me, we moeten dat gajes voorblijven.
Ik heb deze een algemene waarschuwing geplaatst op Facebook, blijkbaar was ik niet de enige met dit probleem.

Bedankt,

Groeten Wim.
Reputatie 7
Badge +5
:? Even serieus, 1e hit [sms5599] op google brengt je hier
http://quizwin.today/NL
De van toepassing zijnde vergoeding is:
http://quizwin.today/NL/support/specific
€12/week, onbeperkt toegang (+ sms en download kosten) + €3 eenmalige aanmeldkosten.
De kosten in de eerste week zijn €15.

Elke week gaat er al voor €12 aan sms diensten van je rekening, al speel je niet 1 spelletje, per spelletje komt daar 1 sms bij.
Doe je nu 3x achter elkaar bijv. een iq-quiz om een betere score te krijgen loopt dat snel op.
Je hebt iets te snel op de accoord knop van de voorwaarden geklikt, ONGEWILD = BEWUST.
Wat de OvJ van jouw parket hiermee wil gaan doen :8

Anyway, je hebt maandag j.l. 10 augustus die sms dienst stopgezet.
Op de factuur van augustus komt daar dus nog een bedrag tot 10 augustus bij, hou daar vast rekening mee.
Wim Baur schreef:

Daarop heb ik de cybercrime-taskforce justitie ingeschakeld en deze kwamen daarachter dat het een bedrijf in Duitsland was dat van mijn account gebruik maakte.

Beste Bombarie,

Bedankt voor deze snelle, accurate uitleg. Ik ben me echter van geen kwaad bewust en heb deze dienst geen toegang verleend tot mijn account. Dit is dus een wederrechtelijke toeëigening, lees hacking.
Ik ga deze schade verhalen want als ik WILLENS en WETENS gehandeld had, was ik het zelf schuld dat is duidelijk..echter ik blijf erbij dat ze mij gehackt hebben zoals overduidelijk nu gebleken is.
Het bewijsmateriaal kunnen ze zien aan mijn belgedrag vanaf augustus 2014...normaal en nu per augustus 2015 een heel ander belgedrag, ik ga dit met bewijzen staven. Heb je gezien dat ik plotsklaps 300 SMS- gebruikt zou hebben, terwijl mijn maandelijks quotum hoogstens 30 bedraagt?

Waarom krijg ik geen antwoord van die pay-info site dat het nr. 5599 nu geblokkeerd is, kun je me dat eens uitleggen?
Ik wil een antwoord van die pay-info, anders gaat het financieel getierelier weer verder en dat kan en zal ik niet toelaten. Mogelijke anderen zijn hier dadelijk ook het slachtoffer van, maar dan ga ik het Europees ook voor al die anderen aanpakken (Europese commissaris verantwoordelijk voor de netwerken etc..). Ik wil dat hier een einde aan komt. Hoe kan ik nu weten of ze mijn blokkeringsaanvraag op 10 augustus ontvangen hebben die pay-info site of moet ik nogeens dit doorgeven.

Nogmaals bedankt voor jullie enorme steun, dat heb ik en dat weet ik zeer te waarderen.
Een gewetensvraag tot slot: ben ik de enige met dit soort probleem?

Fijn weekend,

Wim Baur.
Nee Wim Baur je bent helaas een van de velen
Karin 303 - dan ga ik dit binnenkort doorgeven aan de Europese Commissarissen belast met het digitaal beleid binnen de E.U. Ik heb onmiddellijk toegang gezien mijn functies in het verleden tot deze Europese Instituten.

Dit ga ik een halt toeroepen mede uit naam van al die...duizenden.." die gelinkt worden op een manier van enorm misbruik. Bovendien ga ik na bij justitie of we zulke diensten via nationale en internationale wetgeving het werken onmogelijk kunnen maken. Wij gaan hierbij zonder aanziens des persoons te werk en kruisen de (juridische) degens met hun advocaten; niemand is meer machtig genoeg in deze landen.
Er zijn nog anderen die straks boven hun staan.

Ik zal je van alles op de hoogte houden en zal een verzoek indienen bij de Europese Commissaris voor Internetzaken. Ga dit doen via mijn persoonlijke vriend de vice-voorz. van de E.C.

Groetjes, fijn weekend en bedankt ...en ik ga met menige andere nu de "strijdbijl" opgraven, doe je mee? WIE DOET ER MEE?

Petitionement (lijst met petities via Fb)>

Wim Baur.
Reputatie 7
Badge +5
Je bent absoluut niet de enige die in dat soort "contracten" trapt.
Probleem is, het kwaad is al geschied en niemand die toe wil geven dat 'ie erin is getrapt, want "mij overkomt zoiets niet"..
Je bent absoluut niet gehackt, als je daar van overtuigd bent lag nu je sim al geknipt in de prullenbak.
Wat zegt jouw belgedrag van vorige maanden, is totaal geen bewijs dat je nu ander gedrag zou vertonen.
Pay-info stuurt geen bericht verder, die meld gelijk dat de diensten geblokkeerd zijn, wil je een uitdraai van welke diensten er gebruik gemaakt zijn zul je die apart moeten aanvragen.

Neem anders contact op met QuizWin, die hebben jou alles uit te leggen.

Wim Baur schreef:

Een gewetensvraag tot slot: ben ik de enige met dit soort probleem?

Reputatie 7
Dit is nu al het derde topic over hetzelfde onderwerp, wat heeft dat te betekenen?

De 300 sms is een bundel (abonnement) en die hoeven dus niet daadwerkelijk verbruikt te zijn. Het enige verbruik buiten de bundel is 48,60 aan servicenummers / betaalde sms. Deze zijn veroorzaakt door een al dan niet bewuste aanmelding en dit heeft niets met hacking te maken.

Je bent inderdaad een van de velen. Dat je die vraag stelt, geeft al aan dat je kennelijk nog niet eens even op Google heeft gezocht. Het is gewoon een kwestie van afmelden (heb je al gedaan) en de huidige kosten betalen en voortaan wat beter opletten.

Een OvJ kan hier niets mee en doet hier ook niets mee. Net als een "taskforce" want vooralsnog is hier niet veel aan te doen omdat de wetgeving is zoals die is.

Je hebt dan zogenaamd je contacten, maar het valt me dan wel op dat er nog niemand de moeite heeft genomen om je uit te leggen dat dit met hacking niets te maken heeft en dat dit soort misleiding (ongemerkt abonnement op sms-dienst) zeer vaak voorkomt en er vooralsnog achteraf weinig aan te doen is, maar dat je alleen voor de toekomst een en ander kunt voorkomen door de blokkade.
Reputatie 5
Badge +3
Dat het Wim Baur z'n derde topic is klopt, tele2 zelf heeft nog steeds niet gereageerd.
Denk dat daar de irritatie zit,..
Maar i.d.d. voorbeelden genoeg over gelijkwaardige situaties en Tele2? gaat het erg vervelend vinden thats all,.
Of dat altijd terecht is valt nog te bezien, daar er ook providers zijn die wel in deze situaties de klant tegemoet komen.
Een moderator kan hier wellicht meer over zeggen:?
Reputatie 7
Dat zal best, maar dat levert niet opeens een reactie op. Er is niet gereageerd omdat de gegeven informatie duidelijk (genoeg) is. Een medewerker van Tele2 kan daar weinig aan toevoegen.

Ook bij Tele2 worden de kosten vergoed, als er geen aanmelding is. Precies hetzelfde als andere providers dus!
Help2014 schreef:

Dat het Wim Baur z'n derde topic is klopt, tele2 zelf heeft nog steeds niet gereageerd.
Denk dat daar de irritatie zit,..

er ook providers zijn die wel in deze situaties de klant tegemoet komen.