vraag

Melding "Nieuwe voicemail Kies 1233" niet weg te krijgen

• 8 december 2020
  • 15 reacties
  • 300 x bekeken

• Een halfjaar geleden heb ik dezelfde vraag ook al eens gesteld, maar GEEN reacties. Ik hoopte dat het bij de laatste voicemailomzetting misschien vanzelf verholpen zou zijn maar nog steeds niet.
  •  
  • HET PROBLEEM: Bovenstaande melding kan ik niet weg krijgen. Als ik 1233 bel krijg ik de mededeling dat er geen nieuwe berichten zijn. Tel. uit- en inschakelen helpt niet. Boven genoemde tekst staat nog klein het logo van een “cassettebandje” en het woord Oproepinstellingen met een datum. Bij vegen kan ik naar instellingen, Daar staat wel een keuze WISSEN, maar grijs (dus niet actief). Hoe krijg ik dit weg.

Ook al geprobeerd simkaart eruit en er weer in. Helpt allemaal niets. Wie heeft een oplossing???

15 reacties

Reputatie 7
Badge +1

En als je dit nummer belt? 06-40192939
Daarmee kan je wellicht nog bij oude berichten (in het oude systeem).

Bedankt pipodeclown, maar het gaat niet om een bericht terug te halen. Alle berichten zijn beluisterd en door mij verwijderd (al in het oude systeem). Heb 06-40192939 ook al geprobeerd.

Maar zowel in het oude als nieuwe systeem geeft de telefoon de permanente melding dat er nog WEL een bericht is. Als ik dit bericht naar links veeg, krijg ik wel de mogelijkheid om de melding gedurende 1 of 2 uur uit te schakelen, maar daarna is ie er gewoon weer. En ik wil die melding HELEMAAL WEG hebben. Het kan toch alleen maar van TELE-2 komen.

Reputatie 7
Badge +1

Zou je een screenshot kunnen plaatsen? Uiteraard zonder eventuele privé gegevens. Dat helpt ook als er een moderator naar gaat kijken.

Beste pipodeclown,

Het gaat dus om de meldig linksboven in het scherm (het "cassettebandje")

Na vegen naar beneden verschijnt de hele melding

Als ik die melding naar links veeg (het enige waarop ie reageert) verschijnt het tandwiel en een belsymbool.

Klick ik op het tandwiel, dan verschijnt dit beeld, waarop helemaal niets in te stellen is.

Klik ik op het belsymbool, dan kan ik de melding tijdelijk laten verdwijnen, maar komt na de verstreken tijd ook weer net zo vrolijk terug.

En ik kan net zo vaak 1233 bellen, maar er zijn GEEN voicemailberichten. Kan Tele2 dit ergens terugzetten?

Ik hoop nog steeds op een oplossing

m vr gr

Gerard

Reputatie 7
Badge +1

Heb je 2 simkaarten in je toestel? Dan zou het misschien kunnen dat het 2e nummer een voicemail bericht heeft.

Neen, gewoon 1 simkaart.

Reputatie 5
Badge +2

Hoi @GerardK,
Ik ga je meteen helpen! Allereerst mijn excuses voor het niet beantwoorden van jouw vorige topic. 
Dit is topic is onze aandacht ontglipt! 

Je hebt dus permanent de melding dat er een voicemailbericht klaar staat maar als je het voicemailnummer belt dan is geen nieuw bericht. Dat gaan we fixen! 
Kan je wel gewoon bellen en gebeld worden? Alles werkt verder naar behoren?

Wat gebeurd er als je jouw voicemail uit zet? Blijft het icoontje dan staan?
Sms AAN naar 1233 of sms UIT naar 1233
Je ontvangt van ons een sms terug ter bevestiging.

Hai Cas, bedankt voor je reactie. Ik hoop echt dat het nu wordt opgelost. Ik heb zojuist de voicemail uitgeschakeld en het icoontje met bijbehorende melding blijft. Enkele minuten later voicemail weer ingeschakeld en ook nu blijft  alles ongewijzigd. Ik kan zelf prima bellen en gebeld worden (deels wifi-bellen, maar daar kan het verschil toch niet in zitten).

Bij voorbaat dank voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet

Gerard

Hai Cas,  Wat was ik blij met je vorige reactie. "We gaan je meteen helpen”  en "...dat gaan we fixen”.

Maar daarna bleef het helaas stil. Kunnen jullie op een of andere manier de hele voicemail resetten of zoiets? Er is niets wat ik hoef te bewaren. Liefst gewoon blanco opnieuw beginnen.

Ik hoor graag welke actie wordt ondernomen.

mvg

GerardK

Nog steeds GEEN reactie en/of oplossing

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb nog nooit zo'n casettebandje gezien. Sms notificatie bij Tele2 is alleen per sms. Er is geen systeem notificaties die vanuit het netwerk worden aangestuurd.

Wat voor toestel gebruik eigenlijk en wat gebeurt er als je de simkaart in een ander toestel stopt?

Beste Eric, zoals je in de voorgaande  berichten kunt zien gebruik ik een Samsung S8.

Ook mijn vrouw heeft een S-S8. Ik heb vanavond de simkaarten omgewisseld. Dan komt op geen van beide toestellen de melding tevoorschijn. Na terugplaatsing leek het probleem opgelost, maar na een goeie minuut was de melding bij mij er weer.

Een voicemailmelding kan toch niet vanuit iets anders komen dan vanuit het Tele-2 systeem.

Als ik opnieuw opstart duurt het ook ongeveer een kleine minuut voordat het pop-up-venster weer even verschijnt inclusief een geluidje en het plaatsen van het cassettebandje.

Het komt ergens van de SIM-kaart, maar hoe? Nieuwe SIM-kaart met zelfde telefoonnummer?

Ik blijf nieuwsgierig naar de oplossing

Ter aanvulling:

Dit is het pop-up venster

en als ik op de groene tekst iets langer druk, verschijnt dit:

Reputatie 7
Badge +4

De sim wissel was bedoeld om vast te stellen dat er iets  'raars' in jouw telefoon zit. De test wees uit dat de sim in een ander toestel, wat handig genoeg zelfs hetzelfde type was, geen rare melding liet zien.

Mijn advies is om een backup van je contacten en apps via Google te maken (iets wat je toestel meestal zelf al doet) en dan een factory reset uit te voeren.

Reageer