beantwoord

Lumia 650 reboot

• 21 november 2016
  • 15 reacties
  • 354 x bekeken

3 maanden geleden heb ik hier een probleem aangemeld met mijn lumia 650:
https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/lumia-650-niet-gerepareerd-57702/index1.html#post346278
Ik heb het toestel ondertussen nu voor de derde keer(!!) ongerepareerd terug gekregen van Dynafix. De melding is elke keer 'klacht niet geconstateerd'. Maar problemen zijn nog steeds aanwezig! 2 weken geleden verwees Dynafix mij door naar Nokia/Microsoft, telefonisch contact gehad, maar die verwijzen mij weer door naar de supportsite, waar ik ook geen oplossingen vind.
Ik heb het helemaal gehad.
Ik kom nu weer terug bij jullie omdat het toestel bij jullie is aangeschaft en jullie het nu maar moeten oplossen:
Of geld terug
OF een ander toestel.
Graag een oplossing.

Mvg,
Jan
Ps. Ik had bij het oude topic een PM gestuurd naar de vorige contactpersoon, Trinh, maar die reageert niet, vandaar dit nieuwe topic.
icon

Beste antwoord door Tom van Tele2 5 december 2016, 13:53

Hoi Jan,

Ik heb het even met mijn collega bekeken en ik moet je helaas mededelen dat ik je niet verder kan helpen, omdat dit een tweedehands toestel betreft. Het aankoopbewijs staat niet op jouw naam. Daarnaast heeft Tele2 alle processen omtrent reparatie uitbesteed aan Dynafix. Ik adviseer je dus om opnieuw contact op te nemen met Dynafix, als je het niet eens bent met hun oordeel.

Het spijt me je niet anders te kunnen informeren.

Groet,
Tom
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

15 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jan,

Ik kan me voorstellen dat je hier van baalt. Zou je mij in een privébericht de IRMA-nummers van Dynafix kunnen sturen?
Via welk verkoopkanaal heb je je toestel gekocht?

Ik hoor graag van je.

Groetjes Tom
Reputatie 4
Badge +3
Dank voor je bericht. Ik heb je een privébericht teruggestuurd.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jan,

Ik heb het even met mijn collega bekeken en ik moet je helaas mededelen dat ik je niet verder kan helpen, omdat dit een tweedehands toestel betreft. Het aankoopbewijs staat niet op jouw naam. Daarnaast heeft Tele2 alle processen omtrent reparatie uitbesteed aan Dynafix. Ik adviseer je dus om opnieuw contact op te nemen met Dynafix, als je het niet eens bent met hun oordeel.

Het spijt me je niet anders te kunnen informeren.

Groet,
Tom
Kastje, muur.... 😢 Ik wordt hier een beetje heel erg moe van.
Dat ik zelf het toestel niet heb aangeschafd en dat het aankoopbewijs niet op mijn naam staat doet volgens mij niet terzake. Het garantiebewijs staat niet op naam, de naam op het aankoopbewijs is tbv. de adressering van de brief. Of zie ik dat verkeerd?
Volgens mij is garantie volgens de wet een recht dat bij een goed hoort. Als je het goed overdraagt, gaat de garantie ook automatisch over. Als ik bij bijvoorbeeld de Hema een koekenpan koop en deze cadeau doe aan iemand anders, dan kan die ander met de originele aankoopbon het artikel gewoon ruilen.

Bij Dynafix loop ik vast. Het toestel is reeds 3 keer opgestuurd en het bedrijf heeft ook al aangegeven dat ze mij niet kunnen helpen. Hierbij werd ik door Dynafix doorverwezen naar Microsoft omdat Dynafix volgens hun ook alleen maar een logistieke partner is in dit geheel.

Ik krijg het gevoel dat omdat ik geen klant ben bij Tele2 jullie dit in de computersystemen niet kunnen afhandelen of dat jullie dit niet willen afhandelen. Ook als het systeemtechnisch allemaal niet standaard is moet dit toch kunnen worden afgehandeld? Desnoods kan ik langskomen in een Tele2 winkel.

Ik ga ondertussen rechtsbijstand inschakelen om uit te zoeken hoe dit probleem opgelost moet worden.
Reputatie 7
Badge +4
Ik weet niet of je rechtsbijstand een minimum "schadebedrag" kent of een eigen risico. Een dergelijk toestel kost namelijk nu nieuw ca. 123 euro.
https://tweakers.net/pricewatch/481881/microsoft-lumia-650-zwart.html
Ik zie nu ook dat Tom dit Topic als 'beantwoord' heeft gemarkeerd. Het probleem is niet opgelost!
Heeft iemand binnen dit forum nog ideeën om mijn problemen met Tele2/Dynafix op te lossen?
Reputatie 7
Badge +4
Het toestel loopt vast maar het reparatiecentrum kan het niet vaststellen. Wat voor apps gebruik je? Het blijft een eenvoudig toestel, misschien vraag je wel teveel ervan? Misschien dat je het reparatiecentrum duidelijk moet maken hoe zij de fout kunnen reproduceren?
Eric, bedankt voor het meedenken.
Mijn klacht is dat de telefoon regelmatig spontaan opnieuw opstart en dat de batterij abnormaal snel leeg loopt. Ik heb dan helemaal niets met de telefoon gedaan, hij ligt gewoon op tafel. Ik heb dan ook geen extra apps geïnstalleerd. Ik heb zelf al van alles geprobeerd met de instellingen en het opnieuw installeren van windows 10 en updates. Zelfs het insider programma van Microsoft geprobeerd, niets helpt.
Ik heb ook een ouder model (Lumia 735) , dit toestel werkt probleemloos met een batterijduur van 2 dagen bij normaal gebruik.
Ik heb dit allemaal bij het reparatiecentrum aangegeven. Ik heb geen idee hoe zij het toestel testen, maar zij geven alleen aan dat de klacht niet geconstateerd is.
Via de tele2 site een klacht ingediend over de afhandeling van mijn probleem. Ik krijg hierop weer het standaard anwoord terug wat Tom hierboven ook gepost heeft.

@tom van Tele2:
Ik vind dit allemaal erg onduidelijk. Ik probeer met Tele2, als verkopende partij, een oplossing te vinden. Dat Tele2 werkzaamheden uitbesteedt is voor mij als klant in dit geval niet relevant.
Als ik het toestel bij Dynafix aanbied, dan wordt het toestel gewoon onder de garantievoorwaarden onderzocht, dus garantie is ook voor mij als tweede eigenaar gewoon van toepassing.

Dynafix wordt een verhaal zonder eind, het bedrijf is telefonisch niet of nauwelijks bereikbaar en stuurt het toestel ongerepareerd terug. Het toestel voor de vierde keer opsturen heeft echt geen zin meer. Wat voor oplossingen zouden zij mij kunnen bieden volgens jullie?

Als ik dit via de oorspronkelijke eigenaar met jullie (Tele2) laat regelen, kunnen jullie dan wel verder helpen? Zo ja, hoe? Wat doen jullie dan in dit geval?
Reputatie 7
Badge +4
Gelukkig krijg je hetzelfde antwoord van de medewerker als van Tom. Het wordt vervelender als iedereen wat anders zegt toch?
@Eric
Mee eens.
Maar ik krijg nu letterlijk dezelfde tekst terug als in de bovenstaande reactie van Tom. Dat geeft mij niet het gevoel dat er door iemand anders serieus naar mijn klacht is gekeken. Meer zo van: klacht is afgehandeld binnen de gestelde termijn en het topic is beantwoord, wij van de helpdesk scoren weer goed op het aantal afgehandelde klachten binnen de gestelde termijn.

Ik hoop dat Tom nog even reageert op mijn vragen in mijn laatste post.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Jan,

Helaas geldt voor de oorspronkelijke eigenaar hetzelfde, Dynafix is het aanspreekpunt voor reparaties. Dynafix heeft de klacht niet kunnen reproduceren, dus daarmee is de procedure voor hun afgerond. Je kan het toestel wel opnieuw aanmelden bij Dynafix.

Ik kan er spijtig genoeg niks anders van maken.

Groetjes Tom
De reactie van Dynafix:
Helaas kunnen wij niet anders doen dan vragen het toestel nogmaals in te sturen echter kan ik niet vantevoren aangeven of we dan het probleem gaan vinden. Tot mijn spijt kan ik je niets anders aanbieden Jan, sorry! ^Tamara.
Zij kunnen verder ook geen controlerapport oid opleveren, dus ik heb ook geen idee waarom zij het probleem niet kunnen vinden en hoe ik anders moet aangeven wat het probleem is.
Kan ik zelf het toestel bij Microsoft aanbieden voor reparatie zonder dat ik mijn garantie verlies?
Ik zie nu dat Microsoft hun klantenservice en ondersteuning voor Lumia toestellen ook weer uitbesteed heeft aan een bedrijf B2X in Duitsland...
Ik heb dus een toestel van Tele2.
Tele2 heeft de reparaties uitbesteed aan Dynafix.
Dynafix biedt het toestel aan Microsoft aan.
Microsoft besteed de reparatie weer uit aan B2X.....
Tele2 moet zelf toch ook wel begrijpen dat je hier als consument nooit uit kunt komen. Alle partijen schuiven hun verantwoordelijkheid van zich af.
Tele2 moet als verkopende partij gewoon een oplossing bieden.
Reputatie 4
Badge +3
De standpunten van beide partijen zijn duidelijk, dus ik ga dit topic nu sluiten.