Let op als je een Iphone X wilt gaan kopen

• 9 september 2018
  • 5 reacties
  • 587 x bekeken

Reputatie 7
Badge +4
  • Goldmember
  • 14739 reacties
In een praktijk test komt de Apple Iphone X niet echt geweldig naar voren als het gaat om ontvangstkwaliteit van het mobiele signaal. Dus als goede ontvangst / dekking belangrijk is voor je, lees dan de praktijk test van tweakers eens door. Ze hebben een aantal high end toestellen onder verschillende omstandigheden (open vlakte/ nieuwbouw huis etc.) getest. Interessant is dat het duurste toestel hierop het zwakste presteert op alle Nederlandse netwerken.

https://tweakers.net/reviews/6381/ontvangst-bij-high-end-telefoons-test-van-signaal-en-snelheid-op-4g-netwerken.html

5 reacties

Reputatie 7
Badge
Nu heb ik alleen de grafiekjes even snel bekeken, maar klopt het dat de ontvangst / dekking juist nog wel meevalt en dat het meer de snelheid is dat verschilt? Die eerste lijkt me een stuk belangrijker dan de tweede (zonder dekking is er sowieso geen snelheid).
Reputatie 7
Badge +2
Ik weet technisch niet wat die verschillen in dBm uitmaken, maar ik neem het aan bij bij slecht bereik dat je dan beter uit bent met een toestel met een betere antenne.

Als je alleen naar de Tele2 grafieken kijkt, doet de S9 net zo slecht als de X, wat niet zo mooi is.

Daarnaast heeft ze huidige iPhone generatie nog andere gebreken in connectiviteit.

Wat mijn wel opvalt, en het is weliswaar totaal off topic, maar de snelste toestellen met een Tele2 netwerk zijn juist 2 toestellen die Tele2 niet verkoopt.

De link is waarschijnlijk de Snapdragon SoC, jammer dat Tweakers geen andere Snapdragon toestel heeft getest die in Nederland wel beter verkrijgbaar is dan de pixel bijvoorbeeld.

Je ziet hier trouwens wel snel de downer van slechte ontvangst.

Reputatie 7
Badge +4
Inderdaad, goede conclusies! De relatie tussen demping en snelheid is duidelijk. Allemaal 4G toestellen, allemaal op dezelfde locaties getest over alle netwerken, naar 10 Mb down voor die Huawei of 1,63 Mb voor een Iphone X is best wel een merkbaar verschil in de praktijk. Ook wel grappig om te zien dat op 1 combinatie na, het Tele2 netwerk altijd de beste ontvangst Dbm geeft.

Reputatie 7
Badge
Als ik bijvoorbeeld naar T-Mobile kijk dan ligt de signaalsterkte van de S9 en de X dicht bij elkaar, maar ligt de downloadsnelheid mijlenver uiteen.
Reputatie 7
Badge +2
Zou dat te maken hebben dat de S9 meer antennes heeft,.4x4 mimo kan en 5CA kan? ?

Of misschien dat de netwerk gewoon schuift toestellen tussen verschillende frequenties en had daar de S9 net geluk om een betere combinatie te krijgen?

Terwijl hier bij mij 900, 1800 2100 en 2600Mhz uitgezonden worden, mijn toestel blijft altijd op band 3 en 38 (1800fdd en 2600tdd), band 3 wordt tijdens download belast en band 38 tijdens upload.

En komt hier een vraag, waarom doet Tele2 niks met de 5Mhz van band 41 die ze hebben?

Reageer