beantwoord

Leentoestel tijdens reparatie

• 19 februari 2015
  • 24 reacties
  • 4063 x bekeken

Beste Tele2,

Mijn toestel is helaas kapot en komt in aanmerking voor reparatie. Is het echter mogelijk kosteloos een leentoestel te krijgen gedurende de reparatie?
icon

Beste antwoord door karin 19 februari 2015, 10:09

Nee Tele2 heeft geen leentoestellen
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

24 reacties

Nee Tele2 heeft geen leentoestellen
Ik heb goede ervaring met leentoestel.nu. Daar kun je al een leentoestel huren vanaf € 1,00 per dag
Dus? Tele2 levert terecht geen leentoestel, daar zijn verzekeringen voor uitgevonden. Bovendien kun je vrijwel altijd terugvallen op je oude toestel.

Leentoestel voor 1 euro per dag is een sluwe zakendeal, 365 euro per jaar voor een leentoestel????? Tja.... Jouw business dutchie58?????
Ik heb geen oud toestel en ook geen verzekering. Ik zal denk ik niet de enige zijn en je kunt daar maximaal 31 dagen een toestel huren. Ik was in ieder geval even uit de brand geholpen.
Reputatie 7
OK, maar 31 dagen is dus 31 euro. Voor 20 euro heb je een nieuwe mobiele telefoon...
Met zon telefoon van 20 euro kun je weinig. Nu had ik een goede smartphone met alle functies. Ik heb de telefoon ook maar 14 dagen gehuurd. Op de site staat een voorbeeldbrief om de onkosten van het huren te verhalen bij tele2 omdat mijn abonnement kosten wel doorlopen en dat ga ik dus ook doen. Als tele2 mij tegemoet en vergoed komt dan kost het me nix.
Reputatie 7
Kun je mee bellen, sms-sen en (beperkt) internetten en het is maar voor een paar weken, dus dat is geen probleem.

De kosten van het huren van een vervangend toestel kun je (uiteraard!) niet bij Tele2 verhalen, daar zijn nu juist die verzekeringen voor uitgevonden.
Die verzekeringen zijn behoorlijk duur .Overigens zijn die leentoestellen ook bedoeld om een dure smartphone eens uit te proberen voor je gaat kopen, of een duur abonnement af gaat sluiten waarbij het gratis wordt geleverd
Je kunt dan alle aangeprezen functies eens goed uitproberen. En waarom zou je niet lenen als je echt niet buiten je telefook kunt?
Ja maar als je je toestel verzekerd dan ben je 250 tot 350 euro kwijt in 2 jaar. Ik kies daar niet voor en kan voor dat geld een leuk nieuw toestel kopen. Bij mijn vorige provider (t-mobile) heb ik hetzelfde ook een keer gehad en werden de kosten gewoon vergoed hoor. Het maakt mij ook niet uit of iemand een toestel koopt voor ca 20 euro en wel of niet een verzekering afsluit of een toestel gaat huren. Het is gewoon een tip van mij als alternatief die mij in ieder geval goed is bevallen. ik ben zeer kritisch en heb gezien dat er ook bedrijven zijn waar je een eenvoudig toestel kunt huren vanaf € 10 per dag. Misschien dat er mensen zijn die dat er voor over hebben. Ik weet het niet maar ik in ieder geval niet.
Dat heeft karin303 gelijk in. Ik was een Iphone fan en heb nu een Samsung gehuurd en uitgeprobeerd gewoon om het verschil te testen. Mijn volgende telefoon wordt Samsung (of in ieder geval Android) en voor mij geen Iphone meer.
En ook al heb je geen verzekering en je hebt een defect dat onder de fabrieksgarantie valt dan ben je je toestel ook ca 14 dagen kwijt voor reparatie. Je zit dan wel 14 dagen zonder toestel terwijl je abonnementskosten gewoon doorlopen.
Reputatie 7
Die abonnementskosten daar valt wellicht wel iets voor te regelen, maar de kosten van een leentoestel daar doet Tele2 niets mee.
Dat denk ik wel dat tele2 er iets mee doet. Toen ik in oktoiber klant werd en ik een paar keer heb moeten bellen ivm inlogproblemen op mijntele2 werd mij spontaan aangeboden om mijn abonnementkosten van 32 euro eenmalig te vergoeden. Ik vind dit super en ben heel tevreden met tele2. Ik denk dat tele 2 niet moeilijk doet over een paar euro's en dit liever heeft dan negatieve berichten in oa social media etc.
Nou afwachten soms zijn ze coulant. Je kunt het altijd proberen . Maar leentoestellen vergoeden ze normaal niet . En ze hebben ze zelf ook niet.
Reputatie 7
Zoals gezegd: Met de abonnementskosten wél, maar verder uiteraard niet. Er valt niets negatief te berichten op de Social Media, want je hebt zélf geen verzekering afgesloten en providers gaan dit soort zaken niet vergoeden.
Dat denk ik wel dat tele2 er iets mee doet.
Als ik een defect aan mijn toestel heb en het valt onder de fabrieksgarantie dan moet tele2 dit herstellen en dat staat helemaal los of ik wel of niet verzekerd ben. Als het om val, slag, stoot of waterschade gaat dan is het een ander verhaal. Je kunt het vergelijken als een auto kopen. Heb je een defect dan ga je ook terug naar de garage om het te laten repareren en daar hoef je ook niet verzekerd voor te zijn. Vaak krijg je van de garage zelfs een leenauto gedurende de reparatie.
Reputatie 7
???? De reparatie daar hebben we het dus ook niet over. Daar heb je inderdaad geen verzekering voor nodig en er is ook niemand die dat aangeeft!
???? De reparatie daar hebben we het dus ook niet over. Daar heb je inderdaad geen verzekering voor nodig en er is ook niemand die dat aangeeft!Waarom zou ik een verzekering afsluiten?
Zelfs abonnementskosten hoeft Tele2 niet terug te betalen. Of krijg jij bij die autoreparatie wel je wegenbelasting terug van die periode?

Gewoon pech, en wat die coulance betreft... Tele2 kijkt terug en als ze jou al een keer vergoed hebben is de kans stukken kleiner.
Het ging er eigenlijk om dat je soms ongewild tijdelijk zonder smartphone zit en Dutchie geeft dan de tip van leentoestel aan topicstarter. Ik vind de tip eigenlijk wel goed. Stel dat je net nog niet kan verlengen en je toestel kapot is
Je wilt geen reparatie meer . Zo kun je met leentoestel een paar weken overbruggen. Natuurlijk kun je er ook zelf een kopen maar dat de tip om te lenen gegeven wordt is niet verkeerd.
Klopt, maar dat 1 euro per dag klinkt leuk maar is zeer lucratief....... Vandaar mijn opmerking. Waarschijnlijk borg?
Nee de borg wordt apart berekend en het tarief is vanaf 1 euro. Afhankelijk van het toestel kan het nog duurder zijn. Zag bedragen tot 4 euro per dag.
Precies Karin daar ging het om. Het is een tip om een toestel te gaan huren en dat kan wel handig zijn in bepaalde situaties. Je kunt er ook voor kiezen om zelf een toestel te kopen. Het is maar net waar je voor kiest en dat kan voor ieder individu anders zijn.
Bedankt voor de reacties. Ik heb hierover inmiddels ook contact opgenomen met Tele2. Ze beschikken inderdaad niet over leentoestellen voor tijdens de reparatie. Ze zijn wel bereid om een nieuw simkaartje op te sturen zodat je een oud toestel kan gebruiken in het geval dat het oude toestel over een ander formaat sim-kaartlezer beschikt.

Ik heb helaas geen oud toestel meer die nog werkt. Dus blijft een toestel elders huren in mijn situatie ook nog een optie. Ik neem hierbij Tele2 natuurlijk niks kwalijk het is gewoon even een vervelende situatie. Zeker omdat het om een fabrieksfout gaat en niet om een defect door eigen toedoen. Ik hoop wel dat Tele2 gaat overwegen in de toekomst leentoestellen standaard aan te bieden tijdens reparaties. Hiermee krijg je als klant toch extra sympathie, en bied je als provider een excellente service aan. Dan is het pas echt zorgeloos gebruikmaken van de diensten van Tele2. 🙂