beantwoord

Laadproblemen Samsung S6 Tele2

• Durft te posten
  • 1 reactie
Als ik mijn telefoon probeer op te laden staat er dat de temparatuur te hoog of te laag is...
Ik heb het opladen al met 3 opladers geprobeerd.
daarnaast heb ik ook via mijn laptop proberen op te laden
ook heb ik een ''factory reset''...

icon Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 2 maart 2016, 14:32

karin303 schreef:

of een nieuwe batterij plaatsen.
Bel eens met een Samsung medewerker voor je je dure S6 laat repareren via Tele2.
kijk ook op www.samsung.com/nl/support

Er bestaat ook de mogelijkheid om te chatten
Tel. 0900 -7267864 10ct per minuut
Succes!

Goed advies al vind ik wel dat er nogal geïnsinueerd wordt dat het reparatiecentrum de reparatie niet goed uitvoert. Dat is natuurlijk onzin. Het is eerder een combinatie van alles wat je hier geadviseerd is. Een fabrikant kan natuurlijk verder gaan in hun opvatting van garantie dan een provider. De provider dient de kosten van een reparatie namelijk te verhalen op de fabrikant en hier zijn gewoon regels voor opgesteld. Wat krijg je wel vergoed en wat niet, met andere woorden, wat verstaat er onder fabrieksgarantie.

Wat Raaf12 aangeeft, als de vochtindicator inderdaad rood kleurt is de kans aanwezig dat de vraag om garantie afgewezen wordt. Grote kans dat dit bij de fabrikant niet anders zal zijn.

Uiteraard kan je de garantie ook via ons claimen, mits het toestel bij ons vandaan komt natuurlijk en niet van een externe (r)etailer.

Als mensen hier zouden plaatsen dat de reparatie wel goed is gegaan zou het natuurlijk een heel ander beeld geven. Karins statement dat er vaak waterschade vastgesteld wordt kan goed kloppen, zegt natuurlijk niets over hoe goed het reparatieteam werkt. Ik zou dat advies dus met een korreltje zout nemen.

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Klinkt dus als een kapotte telefoon. Laten repareren dus.
Bel eens met een Samsung medewerker voor je je dure S6 laat repareren via Tele2.

Succes!
karin303 schreef:

Succes!

Heel erg bedankt voor je reactie.
Maar valt dit niet onder garantie bij Tele2? Want ik heb de telefoon pas een maand.
Reputatie 7
Badge +4
Bij Tele2 stuur je jouw telefoon op en dan bekijkt het reparatiecentrum wat er aan de hand is. Garantie kunnen ze pas bepalen als ze het toestel hebben. Bijvoorbeeld als ze waterschade vaststellen dan vallen dit soort dingen niet onder garantie.
Reputatie 6
Badge +1
karin303 schreef:

Dat wordt een hele toer, glasplaat fohnen tot de lijm loslaat is niet iedereen gegeven. Onder garantie laten servicen. Als er binnenin de SIM hole een rode kleur aanwezig is, dan is dat de vochtverklikker. Betekent: geen garantie.
Onurinc

Natuurlijk heb je garantie op je toestel. Maar de ervaring hier op het forum leert me dat het reparatieservice bedrijf heel vaak de conclusie waterschade vaststelt.
Misschien komt de klacht die jij noemt vaker voor bij dit toestel..
Ik heb het eens gehad met een Samsung S3 en kreeg toen van hen een gratis batterij.thuis.
Reputatie 5
Badge +4
karin303 schreef:

Succes!

Goed advies al vind ik wel dat er nogal geïnsinueerd wordt dat het reparatiecentrum de reparatie niet goed uitvoert. Dat is natuurlijk onzin. Het is eerder een combinatie van alles wat je hier geadviseerd is. Een fabrikant kan natuurlijk verder gaan in hun opvatting van garantie dan een provider. De provider dient de kosten van een reparatie namelijk te verhalen op de fabrikant en hier zijn gewoon regels voor opgesteld. Wat krijg je wel vergoed en wat niet, met andere woorden, wat verstaat er onder fabrieksgarantie.

Wat Raaf12 aangeeft, als de vochtindicator inderdaad rood kleurt is de kans aanwezig dat de vraag om garantie afgewezen wordt. Grote kans dat dit bij de fabrikant niet anders zal zijn.

Uiteraard kan je de garantie ook via ons claimen, mits het toestel bij ons vandaan komt natuurlijk en niet van een externe (r)etailer.

Als mensen hier zouden plaatsen dat de reparatie wel goed is gegaan zou het natuurlijk een heel ander beeld geven. Karins statement dat er vaak waterschade vastgesteld wordt kan goed kloppen, zegt natuurlijk niets over hoe goed het reparatieteam werkt. Ik zou dat advies dus met een korreltje zout nemen.
Inderdaad en vooral zou ik eens googlen, dit probleem schijnt namelijk heel vaak voor te komen. Mijn ervaring met het support team van Samsung zijn zeer goed en ik heb er meer dan eens goede tips gekregen. Misschien kun je door een telefoontje te plegen een reparatie voorkomen.
Ik zeg niet dat het reparatie team niet goed werkt en bovendien is Tele2 met een ander reparatie bedrijf gaan samenwerken, ik wilde slechts duidelijk maken dat je een reparatie pas moet laten uitvoeren als er geen andere mogelijkheid meer is. Hoopte dat er via de bron Samsung misschien een tip gegeven kan worden juist omdat de klacht vaker voorkomt.
Ik las in elk geval vaak over waterschade of slecht afgewerkte reparaties.
Maar dat zijn dan waarschijnlijk de uitzonderingen.
Badge +5
Ja dat andere reparatiebedrijf is Dynafix, ook een hopeloos probleemgeval. Ontzettend veel klachten over, al jaren. meerdere uitzendingen aan gewijd in Kassa en Radar door de jaren

@Maurice

Ja tuurlijk gaan veel reparaties wel goed, maar deze reparatiebedrijven scoren ook bijzonder hoog in waterschade zien waar geen is. Vooral als het toestel vage klachten vertoont. Dit is al jaren bekend van deze jongens. Vochtindicators netjes intact, toestel is amper gebruikt en niet nat geweest, en ja hoor waterschade. Nou leg dat dan maar eens uit. Op de foto's serienummers net niet zichtbaar, kan elke telefoon zijn.
En ook komt vaak een toestel ongerepareerd en niet eens bekeken terug bij de klant. En ook hele lange wachttijden of je krijgt een toestel van een ander terug.

Ik heb het hier niet over Tele2 zelf hoor jullie geven ook alleen maar het toestel door, maar over de werkwijze van Pro-assist en Dynafix op zich. Als het even kan kun je echt beter direct bij de fabrikant terecht voor service.
Reputatie 5
Badge +4
@Bas,
Helaas klopt het vaak dat wanneer de indicator rood kleurt er niet verder gekeken wordt. Een tijd geleden had de consumentenbond hier in combinatie met de toestellen van een fruitsoort (zal geen namen noemen :P) een onderzoek naar gedaan. De indicator werd een beetje vochtig gemaakt om de indruk te wekken dat er waterschade aan te pas was gekomen terwijl de problemen een andere oorzaak hadden. Bij reparatiepunten van premium resellers e.a. werd garantie te vaak afgewezen vanwege de indicator. Pas toen ze het onderzoek publiekelijk hadden gemaakt kwamen de excuses. Het is dus een algemeen issue en beperkt zich helaas niet tot een specifiek bedrijf o.i.d.

@Karin,
Begrijp me dus niet verkeerd, ik zal nooit zeggen dat het niet gebeurt. Enige nuance is echter wel op z'n plaats. 😉

@onurinc,
Wat je doet is aan jou. Zoals ik al zei kan je natuurlijk de reparatie via ons laten verlopen (mits mogelijk conform eerder gestelde voorwaarden), de garantie laten lopen via de fabrikant kan altijd!
@ Maurice

Ik denk dat ik je heel goed begrijp Maurice. Ik hoop dat onurinc een werkend toestel krijgt daar gaat het om.
Reputatie 5
Badge +4
Top! Dat wil ik natuurlijk ook!