Kapotte HTC one (m7)

• 7 april 2015
  • 1 reactie
  • 443 x bekeken

Nu 1,5 week geleden heb ik mijn HTC one opgestuurd ter reparatie. De powerbutton bleef steeds vasthangen waardoor het toestel non stop aan en uit ging. Dit gebeurde van de een op de andere dag, hier is geen val/zwem-partij aan vooraf gegaan. Voor zo een duur toestel van 1,5 jaar oud vind ik dat vrij opmerkelijk dat die nu al kapot is.
Na een week kreeg ik een mail met een prijsopgave, het eerste wat me opviel dat ik geen recht heb op de garantie omdat er 'val, stoot of druk schade' aan mijn telefoon te zien is. Na 1.5jaar lijken me wat kleine krasjes niet meer dan normaal, verder mankeert de telefoon echt helemaal niks.
Echter het bedrag dat ik zou moeten betalen om de telefoon te laten repareren is €583!!! Hiervoor heb ik bijna twee nieuwe HTC One's M7. Dit lijkt me dan ook echt buiten proportioneel voor zo een op het oog klein defect.
Ik heb meteen naar de Tele2 klanten service gebeld voor tekst en uitleg, ik ben erg vriendelijk geholpen maar de mevrouw kon mij helaas ook niet verder helpen omdat reparaties door een extern bedrijf worden uitgevoerd. Ze verzocht mij een mail naar Pro Assist te sturen, maar wat ik al verwachtte, hier heb ik natuurlijk geen antwoord op gekregen. Kan hier iemand me misschien meer uitleg geven over dit belachelijke hoge bedrag?

Ik kreeg via de telefoon wel de aanbieding om mijn abbo te verlengen met daarbij een nieuw toestel, maar als ik na 1.5jaar een defecte HTC one heb en jullie kunnen me daar niet eens bij helpen dan vraag ik me af of het wel verstandig is om nog 2,5jaar hier te zitten.

Ik heb al meerdere wegen geprobeerd maar nu probeer ik op deze manier maar wat antwoorden op mijn vragen te krijgen.

Mvg,

Freek

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Badge +5
Ik zou zeker niet verlengen om deze reden, en je trekt ook aan het kortste eind, want die reparateur heet Pro Assist. Zij geven het defect knopje waarschijnlijk als oorzaak vallen op. Bij hun is bijna alles val/stoot/druk/waterschade.
En Tele2 houdt zich vast aan hun oordeel. Komt bij dat je goedkoper af bent bij een klein reparatiewinkeltje.

Je kunt beter met HTC contact opnemen en hun vragen wat te doen of om een erkend servicepunt van HTC.

HTC Nederland

Holland - Netherlands- Nederland

Nederlands

‎070 770 3886‎

‎09:00 - 21:00 (Ma - Vrij)
09:00 - 13:00 (Zat)