beantwoord

Kan niet bellen en gebeld worden

  • 17 maart 2016
  • 1 reactie
  • 139 x bekeken

Ik kan plotseling niet meer mobiel bellen en gebeld worden. Alles staat goed ingesteld, heb alle nodige stappen ondernomen zoals netwerkmodus etc. Maar het is niet mogelijk om aangemeld te worden bij een netwerk. Telefoon staat ingesteld op automatisch selecteren.
icon

Beste antwoord door Rick van Tele2 21 maart 2016, 10:45

Beste Theadora,

- Zou je om te beginnen de telefoon eens willen herstarten?
- Vervolgens wil ik je vragen nog eens de instellingen te doorlopen door middel van de toestelhulp.
- Het selecteren van het netwerk doen we niet via de instellingen van de telefoon maar door instellingen op de simkaart:
Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Telefoon > Simapps > SIM menu. Kies vervolgens voor automatische SIM selectie'. Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie. Als je hierna niet meteen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.

Mocht je na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog steeds geen niet kunnen bellen en gebeld worden, wil je dan jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht? Ook wil ik graag weten of er wel 2G, 3G of 4G in het scherm staat en of het woord Tele2 in beeld staat linksboven in het scherm.
Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Rick
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

1 reactie

Reputatie 4
Badge +3
Beste Theadora,

- Zou je om te beginnen de telefoon eens willen herstarten?
- Vervolgens wil ik je vragen nog eens de instellingen te doorlopen door middel van de toestelhulp.
- Het selecteren van het netwerk doen we niet via de instellingen van de telefoon maar door instellingen op de simkaart:
Als je een iPhone hebt, wil je de volgende menu's openen: Instellingen > Telefoon > Simapps > SIM menu. Kies vervolgens voor automatische SIM selectie'. Bij Androidtoestellen staat de toolkit achter het icoontje Tele2 menu. Deze staat tussen de reguliere apps. Kies na het openen van dit menu voor Selecteer SIM en vervolgens voor Automatische SIM selectie. Als je hierna niet meteen bereik hebt, wil ik je vragen de telefoon eerst even opnieuw te starten.

Mocht je na het uitvoeren van de bovenstaande stappen nog steeds geen niet kunnen bellen en gebeld worden, wil je dan jouw NAW-gegevens, geboortedatum en klantnummer sturen via een privébericht? Ook wil ik graag weten of er wel 2G, 3G of 4G in het scherm staat en of het woord Tele2 in beeld staat linksboven in het scherm.
Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Rick