vraag

iPhone voegt landcode toe aan telefoonnummers, waardoor contacten niet meer worden herkent

Hallo allemaal,

vraagje! Mijn iPhone 5S herkent sinds een paar dagen geen inkomende bellers/smsjes meer, ook al heb ik de beller / afzender van de SMS als contactpersoon in mijn telefoon staan. M'n iPhone laat het telefoonnummer zien.

Opvallend is dat nu bij elk inkomend gesprek en sms de landcode is vermeld, dus ipv 06 111 111 11 staat er nu 0031 6 111 111 11.

Wat heb ik tot nu toe geprobeerd:
- iPhone herstelt met iTunes
- netwerkinstellingen (via Instellingen -> Algemeen -> Stel opnieuw in -> Herstel netwerkinstellingen)

Belangrijk om te weten:
- iPhone 5s loopt op 10.3.3
- Aanbieder: tele2 NL 28.3
- Modemfirmware 7.60.00
- Contacten heb ik (al jaren) via Google gesynced, niet op simkaart opgeslagen dus
- Ik heb niets gek gedaan sinds hij dit is gaan doen, bij mijn weten gebeurde dit zomaar

Op internet las ik dat dit soms herstelt kan worden door een specifiek nummer te bellen, die iets reset. "Turns out- it was a carrier issue, with a simple solution. I have Verizon, so I dialed *228 and hit option 1 to reprogram, and a few minutes later I was back in business!"

Link: https://forums.macrumors.com/threads/iphone-not-recognizing-numbers-that-belong-to-contacts-in-address-book.569020/

Is dit het misschien, en wat is het nummer dan van Tele2? Of heeft iemand anders een ander idee?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
De telefoon zou alleen naar de laatste cijfers moeten kijken. Als je in het buitenland bent ziet het nummer van degene die jou uit NL belt er ook zo uit en dat hoort ook gewoon te werken.
Raadpleeg eens een Apple forum.
Reputatie 7
Badge +2
Ga naar instellingen, Algemeen, Taal & Regio, en bij Regio kies je Nederland.
Rena Chan schreef:

Ga naar instellingen, Algemeen, Taal & Regio, en bij Regio kies je Nederland.

Dank voor de tip, maar helaas, deze stond al op NL. Ik heb even geswitched tussen België en daarna weer terug naar NL, maar dat heeft helaas niet geholpen...
eric schreef:

De telefoon zou alleen naar de laatste cijfers moeten kijken. Als je in het buitenland bent ziet het nummer van degene die jou uit NL belt er ook zo uit en dat hoort ook gewoon te werken.
Raadpleeg eens een Apple forum.

Apple forum verwijst me naar de telecomprovidor. Na wat gegoogel kom ik tot dezelfde conclusie...
Reputatie 7
Badge +2
Nou dat is minder... dat is/was de meeste bekende “bug” met contacten in iOS vooral na het terug komen van het buitenland.

De topic die jij linkt, is niet alleen heel oud, maar daar komen gewoon veel dingen door elkaar, bijvoorbeeld *228 is geen geheime magisch code, dat code was vroeger voor Verizon gebruikers om de PRL (roaming database) te updaten, dat bestaat bij Verizon ook niet meer, of moet je en hele oude 3G toestel en simkaart heben. Maar was iets exclusief voor Verizon.

Terug naar Nederland, Caller ID wordt hier altijd weergegeven met de land code, dus met +31 maar je hoef de land code niet in je contacten te hebben, jou telefoon regelt dat, daarom vermoed ik dat toch iets fouts is met je regio instellingen.

Herstellen via iTunes is zinloos, want als je een backup hebt gedaan na die bug, is dat dan opgeslagen in jou backup die je terug zet.

Probeer nog eens de regio en systeem tal ook te wijzigen, en dan terug.

Lukt dat niet, kun je alle instellingen herstellen via de herstel menu.
Rena Chan schreef:

Nou dat is minder... dat is/was de meeste bekende “bug” met contacten in iOS vooral na het terug komen van het buitenland.

De topic die jij linkt, is niet alleen heel oud, maar daar komen gewoon veel dingen door elkaar, bijvoorbeeld *228 is geen geheime magisch code, dat code was vroeger voor Verizon gebruikers om de PRL (roaming database) te updaten, dat bestaat bij Verizon ook niet meer, of moet je en hele oude 3G toestel en simkaart heben. Maar was iets exclusief voor Verizon.

Terug naar Nederland, Caller ID wordt hier altijd weergegeven met de land code, dus met +31 maar je hoef de land code niet in je contacten te hebben, jou telefoon regelt dat, daarom vermoed ik dat toch iets fouts is met je regio instellingen.

Herstellen via iTunes is zinloos, want als je een backup hebt gedaan na die bug, is dat dan opgeslagen in jou backup die je terug zet.

Probeer nog eens de regio en systeem tal ook te wijzigen, en dan terug.

Lukt dat niet, kun je alle instellingen herstellen via de herstel menu.

Dank, ik ga morgen instellingen herstellen, hopen dat het helpt!