beantwoord

iPhone 6s laad niet meer op

• 1 december 2016
  • 4 reacties
  • 131 x bekeken

Beste allen,

Sinds kort heeft mijn iPhone 6s moeite met opladen. Soms lukt het wel, soms niet. Ik heb al een nieuwe oplader geprobeerd, maar die hielp niet. Ik vrees dat er iets mis is met de aansluiting/connector van het toestel en deze misschien vervangen moet worden(?). De kosten voor een iPhone reparatie zijn best hoog, dus ik vroeg me af of zulke reparatie wel of niet binnen de garantie van het toestel valt. Ik heb afgelopen september mijn iPhone 6s (toestel + abonnement) via Tele 2 aangeschaft.

Alvast bedankt,
Markisha
icon

Beste antwoord door eric 1 december 2016, 08:43

Mischien is de connector door corrossie (vocht) aangetast, dat valt niet onder garantie, als het een fabrieksfout is en de connector is bijvoorbeeld niet goed vastgezet dan is het wel garantie.

Op afstand is dat dus niet te bepalen. Zodra een toestel in het reparatiecentrum wordt aangeboden wordt de oorzaak vastgsteld en in het geval het niet onder garantie valt krijg je een opgave van de kosten. Dan beslis je pas of je dat wilt laten repareren.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Mischien is de connector door corrossie (vocht) aangetast, dat valt niet onder garantie, als het een fabrieksfout is en de connector is bijvoorbeeld niet goed vastgezet dan is het wel garantie.

Op afstand is dat dus niet te bepalen. Zodra een toestel in het reparatiecentrum wordt aangeboden wordt de oorzaak vastgsteld en in het geval het niet onder garantie valt krijg je een opgave van de kosten. Dan beslis je pas of je dat wilt laten repareren.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/telefoon-laten-repareren/
Eric, bedankt voor je snelle reactie. Dat klopt, op afstand is het lastig om het te bepalen. Zijn er vaste kosten verbonden aan het onderzoek van de oorzaak?
Reputatie 7
Badge +4
Dat staat op de pagina waarnaar ik verwees.

Je kunt ook eens langs de Apple store gaan.
Reputatie 7
Badge
Soms zit er stof in de connector wat 'aangedrukt' wordt door de connector er steeds in te stoppen om op te laden. Op een gegeven moment verbindt de lader niet goed meer met de connector. Je kunt proberen dit met wat alcohol voorzichtig schoon te maken. Zorg dat je niet krast want dan beschadigt de connector. Ook in een Apple store kunnen ze voor je nakijken of de connector stoffig of wellicht defect is.