beantwoord

iPhone 11 pro bestelling geannuleerd?

• 3 oktober 2019
  • 26 reacties
  • 898 x bekeken

Woensdag kreeg ik van Reviva bericht dat wegens onvoorziene omstandigheden het hen niet is gelukt mijn bestelling te bezorgen. Ik kon direct een afspraak maken voor een nieuw bezorgmoment, wat ik heb gedaan voor vrijdag 4 oktober. Direct na het maken van de afspraak heb ik hiervan keurig een bevestiging gekregen via de mail.

Zojuist heb ik via de website van Reviva de status van de bestelling bekeken en zie ik tot mijn verbazing het volgende:

BESTELLING IS GEANNULEERD! UW ORDER IS REEDS GEANNULEERD. U KUNT GEEN AFSPRAAK MEER MAKEN.

Aangezien ik niks heb geannuleerd, en Reviva slechts vervoerder is, kan het niet anders dan dat Tele2 mijn order geannuleerd heeft. Graag zou ik willen weten op basis waarvan jullie de overeenkomst hebben ontbonden, mijns inziens heb ik namelijk aan al mijn verplichtingen voldaan. Daarnaast ben ik niet te spreken over jullie communicatie, op geen enkele wijze ben ik verder op de hoogte gebracht van deze annulering. Ook is mijn aanbetaling ad € 1073,70 niet teruggestort
icon

Beste antwoord door Kingpin050 14 oktober 2019, 15:19

Ik heb zojuist keurig mijn telefoon ontvangen!Top, zelfs nog een dag eerder dan aangekondigd! Nou het grote spelen kan beginnen :)
Nee hoor. Ik heb net als iedereen ook 3 weken gewacht op mijn bestelling. Ik snap je punt niet helemaal.

Deze opmerking snap ik ook niet. Bovendien juist een week langer i.p.v. een dag eerder.

@Petra van Tele2 Telefoon is inderdaad ontvangen afgelopen zaterdag. Topic kan dicht.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

26 reacties

Reputatie 4
Badge
@Kingpin050 Je bestelling is niet geannuleerd hoor maar door een fout in het systeem zijn er een flink aantal bezorgingen helaas geannuleerd door Reviva.
Je bestelling loopt nog gewooon en op dit moment zijn wij hard aan het werk om je geannuleerde bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Houd je e-mail in de gaten. Excuses voor het ongemak.

Groet Petra
@Kingpin050 Je bestelling is niet geannuleerd hoor maar door een fout in het systeem zijn er een flink aantal bezorgingen helaas geannuleerd door Reviva.
Je bestelling loopt nog gewooon en op dit moment zijn wij hard aan het werk om je geannuleerde bestelling zo snel mogelijk te leveren.

Groet Petra

Ik pre order van 13 september überhaupt nog wachtend op mijn eerste mail voor levering 3 weken na pre order verwacht ik mijn telefoon toch wel te ontvangen daarnaast ben ik ook totaal niet te spreken over jullie communicatie, want er wordt je letterlijk niks verteld en graag wil ik meer duidelijkheid over wanneer ik mijn toestel nou eindelijk kan verwachten

gr marley van leeuwen
Reputatie 4
Badge
@marleyvl Jouw bestelling staat los van het Reviva probleem, dat heb ik je in je eigen topic en ook op FB uitgelegd.

Groet Petra

Klantenservice van Reviva legt de schuld bij jullie neer en jullie geven aan dat het probleem bij Reviva ligt. Inmiddels heb ik begrepen dat jullie beiden gisteren al op de hoogte waren van de problemen, maar geen van beiden hebben hun klanten hiervan op de hoogte gebracht. Ik heb dus een dag voor niks vrij genomen, erg slechte service!
@Petra van Tele2 Afgelopen zaterdag heb ik van jullie onderstaande sms ontvangen, waarin ik wederom mijn telefoonnummer heb moeten bevestigen. Dit heb ik echter op 20 september al gedaan. Dit is daarna niet alleen goedgekeurd door jullie, maar ook KPN heeft mij dit bevestigd.

Om je aanvraag voor nummerbehoud af te ronden, verzoeken we om dit bericht binnen 24 uur te beantwoorden met volgende code: xxxxx We houden contact, Tele2

Exact ditzelfde bericht heb ik ook gekregen op 20 september. Na het bevestigen van de code heb ik de volgende sms ontvangen:

Beste klant, je wilt je nummer meenemen en dat gaan we voor je regelen want je aanvraag hiervoor is geaccepteerd. Houd je mailbox in de gaten voor het maken van een bezorgafspraak. We houden contact, Tele2

Ook deze sms heb ik ruim 2 week geleden al gehad, ook de mail welke jullie n.a.v. hiervan hebben verstuurd is identiek aan de mail welke jullie hebben verstuurd na mijn initiële bestelling.

Naar aanleiding van bovenstaande heb ik afgelopen zaterdag contact opgenomen met jullie klantenservice. Zij konden geen antwoorden geven op mijn vraag waarom ik opnieuw mijn telefoonnummer moest bevestigen, wel hebben ze aangegeven dat mijn nummerbehoud 2 week geleden inderdaad al was goedgekeurd. Maandag 7 oktober zou er meer informatie komen, ook konden de 1148 gedupeerden een compensatie tegemoetzien. Vandaag daarom wederom contact met jullie opgenomen en te horen gekregen dat ik deze informatie via de mail zal ontvangen.

Zoals ik inmiddels van jullie gewend ben, zijn jullie dit niet nagekomen. Ik heb er alle begrip voor dat mijn order wegens een storing niet uitgeleverd kon worden. Waar ik geen begrip voor heb is de manier waarop jullie sindsdien handelen. Ondanks dat jullie op de hoogte waren dat mijn order afgelopen vrijdag niet bezorgd zou worden, hebben jullie mij hier niet van op de hoogte gebracht. Jij schrijft dat jullie hard aan het werk zijn om mijn geannuleerde order zo snel mogelijk te leveren, deze indruk heb ik totaal niet. Ik begrijp dan ook niet waarom mijn telefoon, welke sinds woensdag 2 oktober bij jullie binnen is, nog steeds niet is uitgeleverd. Volgens de schandalig slechte klantenservice van Reviva hebben zij het pakket teruggestuurd naar jullie. Jullie geven aan dat het onbekend is waar mijn bestelling zich bevindt. Ik hoop dat het overbodig is om te melden dat er naast een telefoon, in het pakket ook allerlei persoonsgegevens zitten. Ik moet erop kunnen vertrouwen dat jullie hier uiterst zorgvuldig mee omgaan. Op basis van de informatie welke mij tot nu toe is verstrekt, kan ik dat niet.

Sinds vrijdag word ik van het kastje naar de muur gestuurd, heb ik tegenstrijdige of onjuiste informatie gekregen en de beloftes zijn niet nagekomen. Ik wil antwoord op de volgende vragen:

Waar is mijn bestelling?
Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?
Waarom moet ik het proces voor nummerbehoud opnieuw doorlopen, terwijl dit 2 week geleden al is goedgekeurd?
Waarom ben ik niet proactief geïnformeerd over de storing?

De beloofde compensatie interesseert me niet, ik wil serieus genomen worden. Graag wil ik jullie herinneren aan onderstaande, blijkbaar is Tele2 zelf vergeten waar zij voor staan.

Het toevoegen van waarde gaat verder dan onze klanten alleen een goede, eerlijke propositie bieden. Waarde toevoegen zit juist in heel veel dingen. Waarde in hoe wij met onze klanten communiceren, in hoe wij zaken doen met onze partners. Maar ook, hoe wij omgaan met de wereld om ons heen.
Reputatie 4
Badge
@Kingpin050
Er is helaas iets misgegaan bij onze logistieke partij waardoor je bestelling onterecht is geannuleerd. We vinden het uiteraard enorm vervelend dat dit is gebeurd.
De bestellingen zitten inmiddels weer in het systeem. Wanneer er sprake was van nummerbehoud is ook dat opnieuw in het systeem gezet vandaar jij hiervan opnieuw een melding hebt gehad.

De storing is afgelopen vrijdag bekend geworden en op dat moment moest er eerst meer duidelijkheid komen in de getroffen klanten.
Al deze klanten zullen uiterlijk deze ochtend een e-mail ontvangen met informatie over de levering en de melding dat je een tegemoetkoming krijgt voor het ongemak.

Ik adviseer je je e-mail in de gaten te houden, ook voor het maken van een nieuwe bezorgafspraak ontvang je een e-mail.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Fijne dag, groet Petra
Hier hetzelfde probleem. Er vrij voor gehouden en heel de dag thuis gebleven. Toen ik onverwachts door vervelende omstandigheden ergens moest oppassen en het adres wou wijzigen, zag ik dat mijn bestelling was geannuleerd. Ik heb bijna 2u in de wacht gestaan bij Reviva om te horen dat hij überhaupt niet kwam. Vrij genomen en extra spanning voor niks dus.
Net zoals je zegt, een storing kan gebeuren maar de manier waarmee er wordt omgegaan is belachelijk. Geen mailtje of telefoontje niks. We moeten er zelf achteraan. Gaat toch om een hoop geld. Werd inderdaad gezegd dat we gister mail zouden krijgen, maar helaas weer niet gehad.
Ik heb net onderhand een nieuwe afspraak kunnen maken bij Reviva. Maar ben benieuwd waar Tele2 mee aankomt.
Succes in iedergeval!
Reputatie 4
Badge
@xDesiiix Natuurlijk helpen we iedereen waar mogelijk! Je kunt hiervoor eenvoudig zelf een topic openen via onderstaande link!
https://forum.tele2.nl/topic/new

We zien je graag terug in je eigen topic!

Met vriendelijke groet,
Petra
Hier ook exact hetzelfde probleem. Een verassende mail gekregen op woensdag 2 oktober dat ik een bezorgafspraak in kon plannen. Deze afspraak vastgezet op vrijdag 4 oktober. Ook ik zonder enige update of melding geen telefoon ontvangen terwijl ook ik een forse aanbetaling heb gedaan.

Ik ben er uiteindelijk zelf elke dag achteraan om duidelijk voor mijzelf te creëren. Een storing is voor mij ook acceptabel, maar ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Ik zou uiterlijk maandag een update via de mail ontvangen. Niks van gezien. Nu net een mail gekregen met de compensatie.

Wat mij vooral zorgen baat is dat ik ontzettend het idee krijg dat ik nu weer onderaan het bezorglijstje kom te staan. En ook hier krijg je helemaal niets over te horen.

Hoe kan het dat een bedrijf als Tele2 haar klanten zo slecht informeert/behandeld.
@Petra van Tele2 Bedenk zelf maar eens hoe rot het is dat wanneer jij een gloednieuwe (dure) telefoon besteld, deze zonder enig pardon wordt geannuleerd. Je krijgt hier 4 volle dagen geen enkele update over. Gewoon helemaal niks. Hoe bizar is zo een situatie.

Ik hoop dat ik zo snel mogelijk een mail krijg van Reviva voor een nieuwe afspraak, al heb ik dus erg het idee dat ik, en de overige gedupeerden weer onderop de stapel van iPhones liggen. Erg zonde
Reputatie 4
Badge
@tvk97 Natuurlijk helpen we ook jou waar mogelijk! Je kunt hiervoor eenvoudig zelf een topic openen via onderstaande link!
https://forum.tele2.nl/topic/new

We zien je graag terug in je eigen topic!

Met vriendelijke groet,
Petra
De storing is afgelopen vrijdag bekend geworden en op dat moment moest er eerst meer duidelijkheid komen in de getroffen klanten.
Al deze klanten zullen uiterlijk deze ochtend een e-mail ontvangen met informatie over de levering en de melding dat je een tegemoetkoming krijgt voor het ongemak.

@Petra van Tele2 Dat is dus niet waar. Op donderdag waren jullie al op de hoogte van het probleem. Op donderdagmiddag is er voor jullie klantenservice ook al een nieuwsbericht verschenen waarmee zij op de hoogte zijn gebracht. Er was zelfs toen al bekend dat het om 1148 klanten ging. Mijn hele punt is dus waarom jullie deze 1148 mensen niet op de hoogte hebben gebracht. Ook 2 andere vragen blijven geheel onbeantwoord.

Ik heb gisteravond aangegeven dat ik constant onjuiste of tegenstrijdige informatie ontvang, dit is daar wederom een voorbeeld van. Voor de leesbaarheid van mijn vorige bericht heb ik er bewust voor gekozen niet in te gaan op de telefonische gesprekken met jullie klantenservice. De medewerkers zijn allen vriendelijk, maar inhoudelijk laat het zeer te wensen over.

Inmiddels ben ik geïnformeerd over de compensatie en ik bedrag het bedrag echt keurig. Dat neemt niet weg dat ik alsnog verwacht dat ik juist en tijdig geïnformeerd wordt. Je schrijft dat ik opnieuw in het systeem ben gezet omdat mijn order onterecht geannuleerd is. Betekent dit dat ik vanaf afgelopen zaterdag nog 3 weken moet wachten (aangezien dat de huidige wachttijd is)? Je schrijft dat mijn mail in de gaten moet houden voor het maken van een nieuwe afspraak, dat zal ik doen. Graag wil ik weten wanneer ik bericht krijgen voor het maken van een nieuwe leverafspraak.
Ik heb het voor mezelf maar even uitgezocht, maar momenteel ga ik van het ergste uit:

https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/hoe-kan-het-nadat-ik-een-afleverafspraak-krijg-mijn-telefoon-naar-iemand-anders-wordt-verzonden-77957
@tvk97 ik heb vanochtend maar weer eens gebeld met de klantenservice, eindelijk is de boel eens goed uitgezocht en heb ik in ieder geval duidelijkheid gekregen. Helaas is het zo waar jij al bang voor was.

Op woensdag 2 oktober is "onze telefoon" ontvangen door Tele2 en zoals bekend zal deze vrijdag 4 oktober worden uitgeleverd. Vanwege een storing op donderdag 3 oktober hebben onze bestellingen onterecht de status "geannuleerd" gekregen en zijn daarom niet uitgeleverd, maar teruggestuurd naar het magazijn. Op zich is dit natuurlijk geen probleem, want hiervandaan worden de telefoons vervolgens opnieuw uitgeleverd. Echter zaten er ook 550 bestellingen tussen van telefoons welke niet op voorraad waren. Tele2 heeft verzuimd door te geven dat deze telefoons wegens een storing zijn teruggekomen, waardoor de telefoons zijn uitgeleverd aan mensen die de telefoon na ons hebben besteld.

Ondanks het beleid dat telefoons op volgorde van bestelling worden uitgeleverd, schijnt het voor Tele2 lastig te zijn om telefoons die ze nu steeds binnenkrijgen alsnog aan ons uit te leveren. Ze hebben ons daarom op zaterdag 5 oktober opnieuw opgevoerd in het systeem en we worden vanaf die datum meegenomen in het reguliere proces. Dit bekent in ons geval dus dat we vanaf 5 oktober nog eens 3 weken geduld moeten hebben. Omdat Tele2 zelf ook inziet dat ze flink geblunderd hebben, hebben ze ons die € 100 compensatie gegeven.

Helaas geen leuk bericht, maar ik weet in ieder geval waar ik aan toe ben. De manier van communiceren vind ik echter nog steeds onbegrijpelijk. Ik begrijp niet waarom ze hier niet gewoon eerlijk over zijn, en je via de mail, aan de telefoon en hier op het forum eigenlijk voorliegen om je steeds maar tevreden proberen te houden.
@Kingpin050 Ontzettend fijn dat je eindelijk informatie hebt weten los te krijgen. Minder fijn dat we nu dus gewoon achteraan het rijtje zijn gezet.
Ik had zelf veel liever die telefoon deze week ontvangen zonder die 100 euro korting dan over 3 weken met 100 euro korting.
Laten we hopen dat we nu zo snel mogelijk een telefoon ontvangen.
@tvk97 begrijp er inmiddels echt niks meer van, maar ik heb zojuist een bezorgafspraak kunnen maken voor aanstaande zaterdag.
Reputatie 7
Badge +4
Dus deze week levering EN 100 euro extra korting. Nette oplossing! Voor de frustratie zeg maar.
Dus deze week levering EN 100 euro extra korting. Nette oplossing! Voor de frustratie zeg maar.

Mocht mijn bestelling zaterdag daadwerkelijk geleverd worden, dan vind ik het een nette vergoeding voor de vertraging. Ik heb altijd begrip gehad voor de storing, maar als er fouten worden gemaakt, is communicatie daaromtrent extra belangrijk. Feit blijft dat Tele2 daarin behoorlijk tekort is geschoten, die frustraties kun je niet afkopen, zelfs niet met een korting van € 100.
@tvk97 begrijp er inmiddels echt niks meer van, maar ik heb zojuist een bezorgafspraak kunnen maken voor aanstaande zaterdag.

Ook ik heb tot mijn ongeloof een afspraak kunnen maken voor morgenochtend. Ik ben erg benieuwd.

@tvk97 begrijp er inmiddels echt niks meer van, maar ik heb zojuist een bezorgafspraak kunnen maken voor aanstaande zaterdag.Ook ik heb tot mijn ongeloof een afspraak kunnen maken voor morgenochtend. Ik ben erg benieuwd.

Ik blijf ook sceptisch, extra goed de T&T in de gaten houden ;)

Wil je laten weten of je hem morgen gekregen hebt (of niet)? Mocht jij hem krijgen dan begin ik ook vertrouwen te krijgen in mijn levering.
Ik heb zojuist keurig mijn telefoon ontvangen!
Bedankt voor de info, veel plezier met je telefoon!
Reputatie 7
Badge +4
Ik heb zojuist keurig mijn telefoon ontvangen!

Top, zelfs nog een dag eerder dan aangekondigd! Nou het grote spelen kan beginnen 🙂

Ik heb zojuist keurig mijn telefoon ontvangen!Top, zelfs nog een dag eerder dan aangekondigd! Nou het grote spelen kan beginnen :)

Nee hoor. Ik heb net als iedereen ook 3 weken gewacht op mijn bestelling. Ik snap je punt niet helemaal.
Reputatie 4
Badge
@Kingpin050 Heb jij inmiddels ook je toestel ontvangen?

Groet Petra

Deze opmerking snap ik ook niet. Bovendien juist een week langer i.p.v. een dag eerder.

@Petra van Tele2 Telefoon is inderdaad ontvangen afgelopen zaterdag. Topic kan dicht.