beantwoord

Internet in het buitenland

• 22 april 2017
  • 11 reacties
  • 385 x bekeken

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Hoi,

Sinds vanmorgen ben ik bezig met het instellen van mijn Redmi3 , terwijl ik in het buitenland ben.
Ik heb een 30 dagen/1GB verzocht en bevestiging gehad hierop.

Het werkt helaas niet.
Ik heb diverse APN's geprobeerd, zowel handmatig als automatisch ingesteld. Ook de diverse internationale handleidingen brengen niets op....

Hoe nu verder?
icon

Beste antwoord door Maris van Tele2 29 april 2017, 15:30

Excuses dat ik niet eerder heb gereageerd, inmiddels ben je weer terug..
Het is vreemd dat alleen het internet het niet deed terwijl je verder alles kon!
Wij zouden om het verder uit te kunnen zoeken voorbeelden moeten verzamelen terwijl je nog bent aangemeld op het Deense netwerk, het netwerk in Denemarken had dan onderzocht kunnen worden.

Als je de EU internetbundel niet hebt kunnen gebruiken kan je hier een vergoeding voor aanvragen via onze website.

Groetjes, Maris
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hey BYKK,

Welkom op het forum! 🙂

Ik ben even nieuwsgierig naar het volgende. De Redmi3 staat niet in de lijst met 4g ready mobiele telefoons. Heb je echt de Redmi 3 of een Redmi Note 3 ? Anders gaat er in de toekomst nog wat problemen plaatsvinden vermoed ik.

Lees ook even dit topic:

https://forum.tele2.nl/smartphones-instellingen-184/xiaomi-redmi-3-geen-mobiel-internet-53144

En kijk anders ook even op de volgende website:

http://www.xiaomistore.nl/service/apn-instellingen/
Reputatie 1
Badge
De bundel staat los van het internet gebruik. Ook zonder bundel kun je internet geebruiken.
Zet roaming data op aan en gebruik de apn: internet.tele2.nl
Het is echt een Redmi3 en geen note :)

In Nederland heb ik nooit problemen ondervonden: alles doet het zoals ik wens.

De roaming over de grens werkt niet. Ook niet met jouw APN aagje.
+

Het gaat Denemarken.

Is de combinatie van het Deense 'DK TDC 3G' en de Redmi3 wellicht niet mogelijk ivm lokale instellingen van de telecomprovider?
Badge
De instellingen van aagje kloppen helemaal, in het buitenland hoef je niet de instellingen te gebruiken van de telecomprovider daar!
Kan je op dit moment wel bellen en sms'en in Denemarken?
Wat voor een melding krijg je als je probeert te internetten?

Groet, Maris
Hoi,. Ik heb een apn zelf ingesteld + automatisch laten doen. Beiden via dat adres van Aagje. Allebei geen effect.

Bellen en sms'en gaat prima hier :)

Als ik een browser open, krijg ik de melding dat ik offline ben.

In de meldingenbalk staat de welbekende 'R' van roaming, 5 uit 5 balkjes mbt de sterkte vandaag de verbinding & de naam​ van de provider: 3 DK 3G
Kun je trouwens zien of ik data gebruikt heb van die bundel? Het leek er even op dat hij deed, maar de website die ik bezocht stond mogelijk nog in de cache omdat ik vanaf een WiFi kwam....
Badge
Er is nog geen data gebruikt van je bundel gebruikt op dit moment..
Welke netwerkmodus heb je ingesteld op je toestel en hoelang ben je nog in het buitenland?

Groetjes, Maris
Daar was ik al bang voor. Ik heb LTE geprobeerd, 3G en 2G. Ook voorkeursnetwerken of juist handmatig instellen heb ik gedaan en getest.

Ik ben hier tot donderdag.
Badge
Excuses dat ik niet eerder heb gereageerd, inmiddels ben je weer terug..
Het is vreemd dat alleen het internet het niet deed terwijl je verder alles kon!
Wij zouden om het verder uit te kunnen zoeken voorbeelden moeten verzamelen terwijl je nog bent aangemeld op het Deense netwerk, het netwerk in Denemarken had dan onderzocht kunnen worden.

Als je de EU internetbundel niet hebt kunnen gebruiken kan je hier een vergoeding voor aanvragen via onze website.

Groetjes, Maris
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag!

Groet, Maris