Internet buitenland

• Starter
  • 3 reacties
Hallo,

Met mijn nieuwe Xperia M4 wilde ik afgelopen week gebruik maken van internet in het buiteland.
Op zich ben ik redelijk thuis in het instellen van dit soort dingen, maar dit keer is het me niet gelukt. Ik had het forum er al op nageslagen, Google er bij gepakt maar tevergeefs.

Netjes stap voor stap de instellingen van toestelhulp geprobeerd terwijl ik in Duitsland was.
Onder instellingen van 'namen toegangspunten' stonden twee APN's:
- Tele2 Internet, volgens de instellingen, maar dan met MCC 240 en MNC 07 ipv MCC 204 en MNC 02, zoals stond bij toestelhulp dat ik in moest voeren. Na wat zoekwerk kwam ik er achter dat 240 en 07 de instellingen zijn voor het buitenland. Ik heb ook geprobeerd een APN Tele2 Internet Buitenland aan te maken, met de 240 en 07, maar helaas werkte dit ook niet.
- euinternet is de tweede APN die er bij staat. Nou vind ik hierover niks terug via Google en/ of het forum, hier.
Instellingen hiervan zijn naam en APN euinternet, MCC 204 en MNC 02, geen verificatietype en onder APN-type staat ook niks (geen default,supl).

Toen ik in Duitsland was heb ik dus geprobeerd om Tele2 Internet te activeren, maar dit lukte niet. Telkens sprong hij automatisch terug op euinternet. Die euinternet krijg ik ook niet weg door te verwijderen. Hij blijft gewoon staan.

In Nederland heb ik gewoon 4G, niks aan de hand. Vanavond ga ik weer naar Duitsland en zou graag gebruik kunnen maken van mijn internetbundel, die ik nu dus voor niks heb aangeschaft.

Wat kan ik nog meer doen?
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Je moet zeker geen euinternet gebruiken! Die regulering is wel van kracht maar niemand bied het aan. In 2017 verdwijnen namelijk de roaming tarieven.
Je moet gewoon internet.tele2.nl laten staan, ook in het buitenland.
eric schreef:

Je moet zeker geen euinternet gebruiken! Die regulering is wel van kracht maar niemand bied het aan. In 2017 verdwijnen namelijk de roaming tarieven.

Hey Eric,

Bedankt voor je bericht, maar ik heb geprobeerd internet.tele2.nl aan te vinken maar hij pakt elke keer automatisch terug naar euinternet. Ik wil die ook niet gebruiken, want mijn internet doet het niet daarmee (blijkbaar dus omdat niemand het aanbied, denk ik).

Ik hoop eigenlijk, dat als ik straks weer in Duitsland ben, hij automatisch verbinding blijft houden met internet.tele2.nl maar ik vrees er een beetje voor, omdat het afgelopen week dus ook niet lukte.

Die euinternet krijg ik ook niet uit dat lijstje met APN's.
Zompi schreef:

eric schreef:

Hey Eric,

Bedankt voor je bericht, maar ik heb geprobeerd internet.tele2.nl aan te vinken maar hij pakt elke keer automatisch terug naar euinternet. Ik wil die ook niet gebruiken, want mijn internet doet het niet daarmee (blijkbaar dus omdat niemand het aanbied, denk ik).

Ik hoop eigenlijk, dat als ik straks weer in Duitsland ben, hij automatisch verbinding blijft houden met internet.tele2.nl maar ik vrees er een beetje voor, omdat het afgelopen week dus ook niet lukte.

Die euinternet krijg ik ook niet uit dat lijstje met APN's.

ik heb hetzelfde probleem in Frankrijk. Springt steeds terug naar euinternet.
heb je hier nu een oplossing voor gevonden?