beantwoord

Instellingen (toegangspunt) om databundels in buitenland aan te schaffen werkt niet

• 20 mei 2015
  • 3 reacties
  • 706 x bekeken

Hallo,

Wie heeft er kennis van toegangspunten toevoegen om Tele2 databundels aan te schaffen voor mobiel internetten in het buitenland?

Ik heb deze toestelhulp instructies gevolgd: https://www.tele2.nl/klantenservice/toestelhulp/#/samsung/g800f-galaxy-s5-mini/internet/usecase/buitenland , maar helaas verdwijnt de nieuwe toegangspunt bij het 'opslaan'. Het nieuwe punt verdwijnt simpelweg uit mijn lijst zodra ik MCC en/of MNC aanpas en opsla. Deze twee staan overigens standaard op 240 en 07 respectievelijk (net als Tele2 Internet voor Nederland).

De klantenservice kon mij niet echt helpen en verwees mij naar Samsung Customer Service.

Samsung Customer Service heeft meegekeken op mijn scherm, maar kon mij niet verder helpen. Ik kon het nog in een Samsung winkel proberen...

Welke geniale forum-lezer kent dit probleem en heeft de oplossing? Ik zou graag willen internetten op mijn mobiel (indien wifi niet beschikbaar is...) in het buitenland.

Dank voor het meedenken!

Groet, Fred
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 20 mei 2015, 15:15

He Fred!

Wat balen dat het niet lukt! Zit je op dit moment in het buitenland? Want je kan de APN pas instellen als je in het buitenland bent en niet wanneer je nog in Nederland bent. Mocht je de internetbundel hebben geactiveerd, dan dien je ook roaming aan te zetten. Let er wel op dat je de roaming uitzet wanneer je geen gebruik meer maakt van een buitenlandbundel.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 4
Badge +5
He Fred!

Wat balen dat het niet lukt! Zit je op dit moment in het buitenland? Want je kan de APN pas instellen als je in het buitenland bent en niet wanneer je nog in Nederland bent. Mocht je de internetbundel hebben geactiveerd, dan dien je ook roaming aan te zetten. Let er wel op dat je de roaming uitzet wanneer je geen gebruik meer maakt van een buitenlandbundel.

Ik hoor het graag van je.

Groetjes,
Su Ling
Hoi Su Ling,

Dank voor je reactie.

Ik ben weer terug in Nederland. Ik hoorde ook pas van de 'buitenland instelling' (los van roaming, die aanstond) nadat ik terug was, dus mijn 100MB databundel aankoop was sowieso mislukt. Ik ga ervanuit dat Tele2 dit niet in rekening brengt, en heb hiervoor een apart vergoedingenverzoek ingediend...

Indien het klopt wat jij zegt, de APN pas in buitenland toevoegen, wat ik dus pas kan controleren wanneer ik weer op reis ben, heb ik twee punten van feedback voor Tele2:

- Aub aanpassen in de sms aanbieding om een databundel aan te schaffen wanneer je in het buitenland arriveert, dat daar dus andere instellingen voor nodig zijn (grappig dat dan verwezen wordt naar een Tele2 website, die niet te bereiken is zonder interet - ja, ik kom nog op plekken zonder wifi/internet :S);

- Aub in de tekst voor toestelhulp vermelden dat dit alleen in het buitenland gedaan kan worden. Oook fijn als de klantenservice dit weet, want die sturen je meteen door naar Samsung in dit geval!

Ik laat het hier weten indien het de volg. keer weer niet lukt.

Groeten, Fred
Reputatie 4
Badge +5
He Fred!

Dank je wel voor je bericht en feedback! Sorry als we hier onduidelijk in zijn geweest. Als de aankoop is mislukt, dan zal deze niet in rekening worden gebracht hoor. Maar goed dat je hiervoor alvast een vergoedingenformulier voor heb ingevuld.

Groetjes,
Su Ling