beantwoord

Instellingen mobiel internet buitenland (Luxemburg)

• 16 mei 2016
  • 3 reacties
  • 343 x bekeken

Beste allen,

Enkele weken geleden was ik in Luxemburg en wilde ik gebruik maken van mobiel internet via een 100mb pakketje. Dat ging niet zo goed, aangezien ik in Luxemburg totaal geen internetverbinding kon leggen. De instellingen heb ik gecontroleerd bij roaming e.d. en deze stonden goed. Ook het toegangspunt stond goed. Handmatig een provider kiezen, de telefoon dwingen via 2/3/4g verbinding te maken e.d. had geen zin.

Wat helemaal vreemd was dat zodra ik over de grens ging in Duitsland en België, ik via de standaard providers daar wel gewoon volgens mijn pakketje mobiel internet had. Het lijkt dus alsof mijn instellingen daar wel gewoon klopten.

Is er een logische verklaring voor te vinden, of heb ik hier wat over het hoofd gezien? Enig advies is welkom, aangezien ik komende zomer weer in Luxemburg ben 🙂. Alvast bedankt!
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 19 mei 2016, 16:36

Hoi Dave Verbeek,

Het is mogelijk dat toen je in Luxemburg was het toestel verbinding probeerde te maken met aanbieders waar wij geen roamingcontracten mee hebben. Dit blijft natuurlijk speculeren, het is in het vervolg prettiger als we dit kunnen onderzoeken terwijl je het ervaart. Het feit dat het in de andere landen wel werkt geeft al aan dat het aan het netwerk moet liggen (tenminste, het is aannemelijk).

Sowieso is het belangrijk om in de "simtoolkit" ingesteld te hebben staan dat netwerken automatisch geselecteerd worden. De rest is louter speculatie dus lijkt me niet handig.

Ik wou dat ik je een concreter antwoord kon geven maar helaas is dat nu niet mogelijk. Mocht je komende zomer dus weer hetzelfde ervaren, stuur ons dan even een berichtje!

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Badge +4
Hoi Dave Verbeek,

Het is mogelijk dat toen je in Luxemburg was het toestel verbinding probeerde te maken met aanbieders waar wij geen roamingcontracten mee hebben. Dit blijft natuurlijk speculeren, het is in het vervolg prettiger als we dit kunnen onderzoeken terwijl je het ervaart. Het feit dat het in de andere landen wel werkt geeft al aan dat het aan het netwerk moet liggen (tenminste, het is aannemelijk).

Sowieso is het belangrijk om in de "simtoolkit" ingesteld te hebben staan dat netwerken automatisch geselecteerd worden. De rest is louter speculatie dus lijkt me niet handig.

Ik wou dat ik je een concreter antwoord kon geven maar helaas is dat nu niet mogelijk. Mocht je komende zomer dus weer hetzelfde ervaren, stuur ons dan even een berichtje!

Groetjes Maurice
Hoi Maurice,

Ja, ik begrijp dat het nu speculeren is. De reden dat ik het in het forum plaatste is vooral dat ik benieuwd was of dit een bekend probleem was. Dat blijkt (voorlopig) niet het geval. Overigens heb ik de simtoolkit meteen weer teruggezet op automatisch, voor wat dat waard is.

Voor de volgende keer houdt ik het in de gaten en neem ik contact op met de klantenservice als het wederom zo is. Vorige keer had ik daar niet zoveel zin in voor een paar dagen, maar in de zomer is het een kwestie van weken dus dan loont het wel 🙂.

Groet,
Dave
Badge +4
Ja dan loont het zeker! Weet dat je ons ook kunt bereiken via FB en Twitter! Een beller is in de regel sneller, als het minder haast heeft kan je dus prima de andere kanalen gebruiken.
Ik ga dit topic nu sluiten, mocht je later nog andere vragen hebben open dan gewoon een nieuw topic!

Groetjes en goed weekend Dave!