beantwoord

Instellingen Internet Buitenland Samsung S6 Edge

• 27 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 745 x bekeken

Afgelopen week was ik in het buitenland en wilde net als in juli een EU100 bundel kopen. Kreeg ik bericht terug dat Tele2 mijn bundel niet kon activeren. Dit ging in juli nog probleemloos op hetzelfde toestel. Via een tweet kreeg ik bericht dat ik de toestelinstellingen moest veranderen. Via het normale mobiele netwerk ( extra kosten dus) de instellingen aangepast maar deze werden niet door het toestel opgeslagen. Dus de bundel bestellen bleef mislukken. Net in Nederland alsnog weer geprobeerd de toestelinstellingen aan te passen maar nog steeds worden deze instellingen niet bewaard op mijn toestel. Gevolg in mijn weekje Parijs in plaats van € 15 nu het dubbele kwijt aan kosten en minder geïnternet.
Ik ga binnenkort weer naar het buitenland dus zou graag een oplossing willen.
icon

Beste antwoord door Gejo63 3 november 2015, 10:07

Hallo Kiko,
Simkaart staat op automatische selectie en ik heb al diverse malen de instellingen proberen te maken zoals weergegeven in jullie handleiding buitenland.
Maar op een of andere manier slaat het toestel die instellingen niet op. Ondanks dat ik afgelopen juli in België met hetzelfde toestel zonder instellingen te wijzigen probleemloos de EU100 bundel diverse malen heb kunnen activeren.
Kan dit mogelijk te maken hebben met de update naar Android 5.1.1. ?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Gejo63,
Goed dat je naar het forum bent gekomen.

Heb je je simkaart op automatisch of handmatige simselectie gezet? Hij moet op automatisch.
En heb je alles zo in je telefoon staan?

Groetjes Kiko
Hallo Kiko,
Simkaart staat op automatische selectie en ik heb al diverse malen de instellingen proberen te maken zoals weergegeven in jullie handleiding buitenland.
Maar op een of andere manier slaat het toestel die instellingen niet op. Ondanks dat ik afgelopen juli in België met hetzelfde toestel zonder instellingen te wijzigen probleemloos de EU100 bundel diverse malen heb kunnen activeren.
Kan dit mogelijk te maken hebben met de update naar Android 5.1.1. ?
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Gejo63,
Ik denk inderdaad wat jij zegt dat het met die update te maken heeft. Hiervoor kun je het beste contact opnemen met Samsung zelf.
Laat je weten wat hieruit komt?
Groetjes Kiko
Hallo Kiko,
Ik heb contact gehad met Samsung en ook zij hadden niet direct een oplossing. Zij adviseerden een hard reset en deze dus uitgevoerd. Maar geen veranderingen. Hierop naar Samsungservice centre geweest. Ook hen lukte het niet om een tweede APN er in te krijgen volgens jullie gegevens. Hij heeft telefonisch contact gehad met jullie klantenservice. En deze konden ook geen andere oplossing bieden. Echter toen de medewerker van het SSC opnieuw een 2e APN aanmaakte en de MCC en MNC onveranderd liet lukte het wel. Kennelijk zijn de getallen die jullie in je buitenland instellingen geven bij MCC en MNC niet goed of iig zorgen deze ervoor dat de 2e APN niet is op te slaan. Ik weet natuurlijk niet of het nu wel werkt maar de tweede APN staat wel in mijn toestel. Ik hoor graag wat jullie technische dienst hier van vindt. Groetjes Gejo.
Reputatie 4
Badge +3
Beste Gejo,

Kiko was niet in staat om jou een reactie te sturen. Ik neem dit topic van haar over. Sorry dat ik ook pas laat bij je terugkom! Ik heb het probleem gereproduceerd op een Samsung S6 Edge en loop tegen precies hetzelfde probleem aan. Ik ga een collega inschakelen om uit te zoeken wat hier precies aan de hand is. Ik hou jou op de hoogte van de voortgang. Is dat een goed idee? :)

Groetjes,
Rick
Hoi Rick,

ook reageer wat laat.
Lijkt me een goed idee om mij op de hoogte te houden van de voortgang.
ik ben benieuwd naar de uitkomst.

Groet Gejo