Instellen APN voor buitenland

hallo,

vandaag probeerde ik om een apn voor het buitenland toe te voegen op mijn telefoon, ging niet zoals ik wou!
stappen volgens de site gevolgd, maar als ik het complete plaatje wil opslaan komt hij vervolgens niet in het lijstje te staan. alof er niks gebeurt is. Hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen!

Mvg, Liselot

Huawei Ascend P7-L10
Android 4.4.2
Emui 2.3
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

12 Reacties

Reputatie 7
Badge +4
Is wel een redelijk oude software versie. Zeker voor een Huawei toestel welke nogal wat software problemen kent.
Check eens of er een update beschikbaar is?

https://www.gsminfo.nl/blog/nieuws/8327/huawei-maakt-ascend-p7-android-5-1-update-beschikbaar
eric schreef:

Is wel een redelijk oude software versie. Zeker voor een Huawei toestel welke nogal wat software problemen kent.
Check eens of er een update beschikbaar is?

https://www.gsminfo.nl/blog/nieuws/8327/huawei-maakt-ascend-p7-android-5-1-update-beschikbaar

''Geen updates beschikbaar''!
Het opslaan van een APN werkt als ik alleen een afwijkende naam geef, en de apn specificeer zoals toestelhulp zegt.
Maar als ik dan vanuit daar ga aanpassen met de rest van de instellingen verdwijnt hij weer uit de lijst.

zelfde probleem op een andere telefoon, Huawei p8
naar andere reacties kijkend, even als aanvullende informatie;
ik heb nergens ''simapp, of een app voor tele2 menu'' op mijn telefoon staan.
Reputatie 7
Badge +5
Heb je geen App die eruit ziet als een SIM met klein grijs tandwiel ervoor?
Cypher schreef:

Heb je geen App die eruit ziet als een SIM met klein grijs tandwiel ervoor?

hallo,

nee! die staat nergens. ook niet met een ander icoon, alles gechecked
Hallo,

Heb hetzelfde probleem gehad. De oplossing bij mij was de instellingen zoals in de toestelhulp beschreven toe te passen. Echter, bij MCC en MNC verander je 204 en 02 niet in 240 en 07! Open nu de app 'Tele 2 Menu' en kies voor 'handmatige SIM selectie', en vervolgens voor 'In het buitenland'. Wanneer je nu teruggaat naar de lijst met toegangspunten zul je zien dat je telefoon de 204 en 02 automatisch heeft aangepast naar 240 en 07. De waardes van MCC en MNC zijn dus afhankelijk van de instelling van de SIM in Nederland of buitenland.

De app 'Tele2 Menu' moet in principe gewoon op je telefoon staan. Is de app niet toevallig verborgen? Heb je soms een oude, witte SIM-kaart?
KoenJ schreef:

Hallo,

Heb hetzelfde probleem gehad. De oplossing bij mij was de instellingen zoals in de toestelhulp beschreven toe te passen. Echter, bij MCC en MNC verander je 204 en 02 niet in 240 en 07! Open nu de app 'Tele 2 Menu' en kies voor 'handmatige SIM selectie', en vervolgens voor 'In het buitenland'. Wanneer je nu teruggaat naar de lijst met toegangspunten zul je zien dat je telefoon de 204 en 02 automatisch heeft aangepast naar 240 en 07. De waardes van MCC en MNC zijn dus afhankelijk van de instelling van de SIM in Nederland of buitenland.

De app 'Tele2 Menu' moet in principe gewoon op je telefoon staan. Is de app niet toevallig verborgen? Heb je soms een oude, witte SIM-kaart?

hallo!

iniedergeval al bedank voor het uitgebreide antwoord. 204 en 02 staat hij standaard al op voor binnenland, dus dat zit al goed.
Ik heb inderdaad een witte simkaart. Het tele2 menu is nergens te vinden, ook niet in overige mappen.
Als het goed is zou je SIM-kaart dan naar buitenland moeten overschakelen door een 0 voor je pincode te typen. Je moet dus je telefoon even opnieuw opstarten en i.p.v. bijvoorbeeld 1234 nu 01234 gebruiken. Wel even een nieuwe apn aanmaken met de 'buitenlandinstellingen' omdat er toch wat dingen anders ingesteld moeten staan dan bij de standaardinstelling. Om weer terug te gaan naar binnenland weer opnieuw opstarten en inloggen met je normale pincode.

Ik hoop dat het nu werkt.
Groet,
Koen
Reputatie 7
Badge +4
Zo ie zo was dat geen "0" Maar een "1" . Maar dat helpt alleen als je helemaal geen verbinding hebt, dus ook niet kan bellen/smsen... Als dat wel gaat en alleen internet niet, dan zit het toch in de APN achtige instellingen.
weer terug in nederland, geweldig. geen internet of telefonie, hulp van tele2 zat er jammergenoeg ook niet in. Reageerders toch bedankt voor het proberen!
Reputatie 7
Badge +4
Heb je Tele2 gebelt dan? Hier op het forum spreek je alleen met andere klanten. Het forum is geen klantenservice.