beantwoord

inloggen op mijntele2 lukt niet

• 30 oktober 2015
  • 16 reacties
  • 494 x bekeken

Het lukt me niet om in te loggen op mijn tele2. Mijn inlog gegevens met een gebruikersnaam en een wachtwoord worden niet geaccepteerd. Kennelijk accepteert het systeem alleen een email adres of een 06 nr. Beide worden echter niet geaccepteerd wanneer ik vraag om een nieuw wachtwoord. De virtuele assistent kon me niet helpen. Doorschakelen naar een chat medewerker mislukte ivm drukte. Advies om te bellen heb ik maar even naast me neergelegd: slechte ervaringen mee wegens zeer lange wachttijden.
Ik heb het wel even gehad met tele2....
icon

Beste antwoord door Kiko van Tele2 7 november 2015, 19:34

Hoi Rijk,
Ik ben er nu achter gekomen dat het een prepaid account is. Sorry!
Als het goed is, is er nu een sms verstuurd naar het telefoonnummer dat je had opgegeven. In het smsje staat een tijdelijk wachtwoord.
Deze moeten jullie gebruiken om hier in te loggen.
Ik ben benieuwd of het nu wel lukt.
Groetjes Kiko
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

16 reacties

In het nieuwe systeem werkt in ieder geval ook het 06-nummer niet. Het moet met e-mail adres, ondanks de vermelding dat ook 06 goed is 😉
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Hooghordel,

Heb je voorheen wel kunnen inloggen in je MijnTele2 omgeving?
Als dit niet het geval is, verwijs ik je even door naar deze link.

Als je wel ooit hebt ingelogd: Je geeft aan dat wachtwoord vergeten niet werkt. Vul je hier wel het emailadres in dat gekoppeld is aan je MijnTele2 account?

Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
had/heb het zelfde probleem.
lukt me niet om in te loggen wanneer ik gebruik maak van chrome.
toe ik het probeerde met internet explorer lukte het ineens wel.
had in chrome al een paar keer mijn wachtwoord gewijzigd om er zeker van te zijn,, maar het lag echt aan de website.
Badge +2
Daarnet op 3 manieren ingelogd in Mijn Tele2.

Op pc met Firefox, geen probleem
Op Tablet met Chrome, geen probleem
Op laptop met Explorer, geen probleem

Er moet iets anders mis zijn is mijn gedachte want de website werkt gewoon. Alles gedaan met e-mail en wachtwoord.
wanneer ik chrome open in incognito modes lukt het mij wel om in te loggen.
maar wanneer ik chrome normaal start krijg ik steeds de melding onjuiste inloggegevens.
ik heb geen plugins geïnstalleerd in mijn chrome browser, ook nooit gedaan.
wanneer ik alle plugins uitschakel die standaard met chrome komen en de boel opnieuw start lukt het mij nog steeds niet om in te loggen, enkel incognito modes.
erg frustrerend als je niet echt technisch bent.
Hoi Hooghordel,

Heb je voorheen wel kunnen inloggen in je MijnTele2 omgeving?
Als dit niet het geval is, verwijs ik je even door naar deze link.

Als je wel ooit hebt ingelogd: Je geeft aan dat wachtwoord vergeten niet werkt. Vul je hier wel het emailadres in dat gekoppeld is aan je MijnTele2 account?

Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko

Dank voor je reactie, Kiko,
In mijn oude aantekeningen vind ik voor het aanmelden van Mijn Tele2:
- een gebruikersnaam, dat is een variant op mijn achternaam , dus niet een email adres en ook niet het 06 nummer
- een wachtwoord van 8 karakters
Ik denk dat ik daar destijds wel een keer als proef mee heb ingelogd (geen idee hoe lang dit geleden is)
Met die gebruikersnaam kan ik kennelijk nu niets meer.
Bij de optie "wachtwoord vergeten" heb ik al mijn email adressen geprobeerd, maar geen van de drie wordt herkend.
Via de link die je geeft (account activeren) lukt het ook niet.

Is het niet mogelijk dat mijn account wordt gesloten, zodat ik me opnieuw kan aanmelden? Ik veronderstel dat jullie dan mijn 06 nummer nodig hebben, dat geef ik natuurlijk niet hier op het forum, graag hoor ik hoe het wel kan. Met jullie telefoonnummer heb ik niet zulke heel fijne ervaringen: ik moest vorige week 20 minuten op mijn beurt wachten en heb dat toen maar gedaan omdat het de enige manier was om een vervangende simkaart te bestellen (want via mijn tele2 ging dus niet). Het telefonisch contact op zich was heel prettig en ook succesvol, dat dan weer wel...
De nieuwe simkaart werkt inmiddels, dus ik heb eigenlijk mijn tele2 nu niet meer zo erg nodig, dus als het al te lastig gaat worden ben ik geneigd om te zeggen: laat maar zitten.....

groeten, Rijk Hooghordel
Reputatie 5
Badge +4
hoi Hooghordel,

Ik help je toch wel graag verder, want je moet gewoon in je MijnTele2 omgeving kunnen. :)

Om in te loggen in je MijnTele2 omgeving gebruik je je emailadres. Zou je deze eens willen invullen bij de eerste optie die ik je gaf.
Ik ben heel benieuwd of het je dan wel lukt.

Groetjes Kiko
hoi Hooghordel,

Ik help je toch wel graag verder, want je moet gewoon in je MijnTele2 omgeving kunnen. :)

Om in te loggen in je MijnTele2 omgeving gebruik je je emailadres. Zou je deze eens willen invullen bij de eerste optie die ik je gaf.
Ik ben heel benieuwd of het je dan wel lukt.

Groetjes Kiko

..al meerdere keren gedaan, geen succes
groet, Rijk
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rijk,
Zou je mij misschien in een privebericht deze gegevens willen sturen:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum
Emailadres

Je kunt dit naar mij sturen door op mijn profiel te klikken. Daar zie je de knop Bericht. Hier moet je op klikken.
Ik zie je gegevens graag verschijnen.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rijk,
Bedankt voor je gegevens. Ik zag dat er geen emailadres gekoppeld was aan jouw account.
Ik ga dit even voor je in orde maken.
Ik kom zo snel mogelijk bij je terug.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rijk,
Ik heb even gekeken en ik zie dat het telefoonnummer niet overeen komt met wat wij in het systeem hebben staan.
Kun je even controleren of je wel het juiste nummer hebt gestuurd?
Groetjes Kiko
ja hoor, 06 nummer klopt. Ik heb er 2 weken geleden (telefonisch) nog een nieuwe simkaart voor besteld en die werkt inmiddels. Eh..., weet je zeker dat je goed gekeken hebt...?
groeten,
Rijk
Ondertussen kreeg ik 2 identieke mails van noreply@tele2 met een link om mijn account te activeren (de links in de twee mails zijn overigens gelijk). Ik dacht: "Ha, nu gaat het toch lukken"
Na klikken op de link kreeg ik een inlogscherm te zien met daarop de mededeling: "Het verifiëren van de e-mail link... Een moment geduld "
Toen er na een uur nog steeds niets gebeurde vond ik dat het "moment geduld" lang genoeg geduurd had en heb het scherm weg geklikt.
Voor alle zekerheid ook de link uit de tweede mail gebruikt: het zelfde droevige resultaat.
Wat gaat er toch allemaal mis?
Volgens mij rust er geen zegen op.....
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rijk,
Ik ben er nu achter gekomen dat het een prepaid account is. Sorry!
Als het goed is, is er nu een sms verstuurd naar het telefoonnummer dat je had opgegeven. In het smsje staat een tijdelijk wachtwoord.
Deze moeten jullie gebruiken om hier in te loggen.
Ik ben benieuwd of het nu wel lukt.
Groetjes Kiko
Bij de laatste poging gelukt! In het tijdelijke wachtwoord stonden een 0 (nul) en een O (hoofdletter O) en die leken in de sms nogal veel op elkaar. Bovendien kwam ik er na enkele pogingen achter dat de gebruikersnaam tóch het 06 nummer is, doch dan zonder de 0, na 9 karakters wordt de ingetypte naam/nr afgekapt. Ik was door de reactie van goldmember WhTurner op het verkeerde been gezet (8 dagen geleden).

Hoe dan ook, uiteindelijk is het gelukt om in mijn tele2 te komen.
Hartelijk dank voor je hulp, Kiko! :)

Volgens mij zijn er voor Tele2 wel een paar leermomenten:
1. Blijkbaar zijn er 2 werelden: prepaid en non-prepaid. Het lijkt me verstandig om daar bij contacten naar te vragen, de klant zegt net niet zo snel uit zichzelf. Bij het telefonisch bestellen van de simkaart bleek dat (na een tijd zoeken) ook al een punt te zijn.
2. Vermijd in de tijdelijke wachtwoorden gemakkelijk te verwarren karakters, zoals 0 en O. (hier zie ik duidelijk verschil, maar in de sms niet!!)
groeten,
Rijk
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Rijk,
Wat goed om te horen dat het nu wel gelukt is!
Het komt denk ik dat we niet zo veel vragen over prepaid tegenkomen dat ik (en de collega van de klantenservice) daardoor in het verkeerde systeem keek.
Je tips neem ik zeker mee! Altijd fijn om feedback te krijgen.

Dan wens ik je voor nu nog een heel fijne avond toe Rijk! En als je nog vragen hebt, weet je mij te vinden.
Groetjes Kiko