F.A.Q.

[INFO] Levertijden Samsung Galaxy S22

  • 24 February 2022
  • 27 reacties
  • 4782 x bekeken
[INFO] Levertijden Samsung Galaxy S22
Reputatie 5
Badge +6

In dit topic vind je alle informatie die je nodig hebt voor de waanzinnige Samsung Galaxy S22!

 


 

Actuele levertijden Samsung Galaxy S22

Topic laatst aangepast op 22-04-2022 15:25 uur. (Let op: laatste update via dit topic)

Let op! De besteldatum is een vanaf-datum, dus bereken vanaf jouw eigen besteldatum de verwachte levertijd.

 

 Samsung promotie

Samsung heeft van 9 februari tot en met 10 maart 2022 een tweetal acties lopen. Op hun website zie je hier de voorwaarden van en hoe je jouw aankoop kunt registreren.

 

Hoe kan het dat de leverdatum ineens verlaat is?

We proberen de leverdatum van je toestel zo nauwkeurig mogelijk te voorspellen. Het kan echter zo zijn dat ineens heel veel mensen hetzelfde toestel willen. Hierdoor duurt het langer voor we de toestellen bij iedereen geleverd krijgen.

 

Iemand die ik ken heeft het toestel al ontvangen, terwijl hij later besteld heeft. Hoe kan dit?

Wij doen er natuurlijk alles aan om het toestel zo snel mogelijk bij jou thuis te krijgen. Onze regel is: bestel je de Samsung eerder, dan krijg je de Samsung ook eerder. Maar als bijvoorbeeld een bepaalde kleur enorm populair is, dan is een andere kleur sneller te leveren door ons. Zelfs als deze later besteld is.

 

 Ik heb per ongeluk een verkeerde kleur/type/geheugenvariant besteld, kan ik deze wijzigen?

Nee, een gemaakte order kan niet gewijzigd worden. Het is dus na het bestellen niet meer mogelijk om een ander model, kleur of geheugen te kiezen. De order moet dan in het geheel geannuleerd en opnieuw geplaatst worden. Je komt dan ook weer achteraan in de rij te staan. Op deze pagina vind je alle informatie over het annuleren van je bestelling.

 

Voor de meestgestelde vragen kun je terecht in onze FAQ Alles over Samsung Galaxy S22 | S22+ | S22 Ultra topic. Hier kun je veel informatie vinden over de nieuwe Samsung en ook al jouw vragen stellen.

 

Mocht je na het lezen van al deze informatie nog vragen hebben, dan staan wij natuurlijk voor je klaar! Laat een reactie onder dit topic achter en wij helpen je zo snel mogelijk! 😊


Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Dinsdag 8 maart heb ik de Samsung S22 128 gb roze besteld. Ook ik was verrast met de snelle levertijd van enkele dagen. Maar helaas. De levertijd is nu verlengd met 8-9 weken. Ik kom dan uit rond 10 mei. Ik las net in deze tropic dat je bij Samsung de declaratie voor de galaxy buds pro tot 15 mei kan indienen.

Wat gaan jullie doen als het levertermijn niet gehaald wordt? 

 

Samsung heeft de actie langer gemaakt omdat de toestellen slecht leverbaar zijn in Nederland. Als je toestel later komt dan kan het dus zijn dat Samsung de actie opnieuw heeft verlengd. Indien niet, en je wilt het niet zonder de actie artikelen ontvangen, dan kun je de bestelling altijd nog annuleren.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @LarsOnclin , welkom bij de community.

Als je een toestel met abonnement bij een retailer besteld, dan leveren die een toestel uit hun voorraad en combineren dat met een abonnement van 1 van de providers. Daarom zul je voor vragen over levertijd van jouw bestelling, maar ook als er later problemen zijn met het toestel altijd bij GSMweb moeten aankloppen.

De tabellen die hier op het forum worden geplaatst gaan over bestellingen die via www.tele2.nl zijn gedaan.

@Johrick van Tele2  @Marciano van Tele2 

Mij viel toevallig de datumnotatie op die in de levertijden staan:

Hier staat voor de besteldatum de Amerikaanse notatie  mm/dd/yyyy en bij de levertijd de europese dd/mm. Dit is zeer verwarrend. Waarom niet de datumnotatie volgens ISO 8601 gebruiken, dat levert geen kans op verwarring:  yyyy/mm/dd

Of is echt 2 september bedoeld?

Reputatie 7
Badge +12

@WhTurner Scherp! Je hebt helemaal gelijk, mijn collega en ik vonden het ook al verwarrend. We hebben de feedback gelijk doorgegeven en ik heb de alles onder de besteldatum gelijk aangepast. Vanaf de volgende update zal de levertijd ook helemaal goed staan! :smile:

Hoe bereken je dan vanaf je eigen besteldatum de lever datum? 

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Anne23546 ik heb de levertijden zojuist bijgewerkt. Je ziet nu het aantal weken staan voor jouw toestel. Ik heb jouw bestelling er gelijk bijgepakt en vanaf de besteldatum geldt voor jou 6 tot 7 weken, waardoor ik verwacht dat je hem tussen 19 en 26 april ontvangt. Het duurt nog even, maar ik weet zeker dat ie het straks helemaal waard zal zijn! 

Hoi @Anne23546 ik heb de levertijden zojuist bijgewerkt. Je ziet nu het aantal weken staan voor jouw toestel. Ik heb jouw bestelling er gelijk bijgepakt en vanaf de besteldatum geldt voor jou 6 tot 7 weken, waardoor ik verwacht dat je hem tussen 19 en 26 april ontvangt. Het duurt nog even, maar ik weet zeker dat ie het straks helemaal waard zal zijn! 

Ff een snelle vraag.

Waarom als ik een game of een Playstation pre-order krijg ik hem op de releasedatum. Maar als ik een telefoon pre-order moet ik 7 weken wachten?

Ik zit met een kapotte telefoon en had dus verwacht eigenlijk een nieuwe te krijgen. Niet dus 

Daarbij, hoe zit dat met de promo actie? Van de Samsung earbuds? We kunnen deze tot 21-4 innen... dat is over 6 weken.

Dus als Anne23456 hem na de 21ste krijgt(en wij allemaal btw) dan geen promo? 

Hallo Tele 2, 

Ik heb afgelopen maandag een S22 besteld bij jullie en ze hebben gezegd aan de telefoon dat ik vanaf vrijdag een afspraak kon inplannen om mijn telefoon thuis te leveren. Hoe lang gaat dit nu duren nu ik ineens lees dat het 6 tot 7 weken kan duren? 

Graag een indicatie op welke datum ik hem dan mag verwachten? 

 

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Traylica dat is niet fijn om te horen en als het aan mij lag had je je nieuwe toestel inderdaad op de releasedatum ontvangen. Echter heeft Samsung momenteel flinke tekorten door een te kort aan chipsets en een succesvolle presale. 

Je wil natuurlijk gebruik maken van de gratis Galaxy Buds Pro actie. Geen zorgen, Samsung gaat de claimperiode verlengen t/m 15 mei 2022. Je gaat daar dus uiteraard wel gebruik van kunnen maken!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Melvinv allereerst tof om te horen dat je de S22 hebt besteld! Minder leuk om te horen dat er verwacht werd dat je de bezorgafspraak sneller in kon plannen. Deze update hebben we pas net ontvangen, dus ik snap dat mijn collega’s van de klantenservice ook iets anders dachten. Ik verwacht dat je tussen 18 en 25 april je toestel zal ontvangen. Ik hoop dat je nog even geduld kan hebben, maar ik weet zeker dat ie het straks helemaal waard zal zijn!

Ik kan wel janken 😅. Ik had echt niet verwacht dat ik zoals beloofd op 11 maart een bezorgafspraak kon maken. Had voor mijn gevoel best ruim gerekend en bedacht dat ik de telefoon wel midden-eind april binnen zou hebben maar 6-12 mei 😱. Terwijl je een pre-order doet. Dat had echt wel beter gecommuniceerd kunnen worden. Gezien de ultra ook al langere levertijden had dan verwacht. Kon er denk ik best een indicatie gedaan worden dat dit hier ook het geval was. Maar goed. Wat kan je eraan doen het zou namelijk ook klanten voor een andere keus kunnen laten gaan en dat wilt samsung natuurlijk niet. Pre-order plaatsen was in iedergeval niet noodzakelijk geweest. Tenzij je echt graag die buds wilt maar anderzijds niet. Ik weet dat tele2 hier verder geen invloed op heeft maar moest toch even klagen. 

Hoi, 

Ik heb op 27-2-2022 besteld, wanneer kan ik ongeveer mijn telefoon verwachten.

Die ik nu in gebruik heb zal 't niet lang meer vol houden.. (half groen scherm) 

Ik heb (via GSMWeb) op 14 feb een S22 zwart 256 GB besteld. Wanneer kan ik hem verwachten? Ik hoor namelijk helemaal niets meer naar contract bevestiging. 

 

Hoe moet je de tabel nou lezen? Aantal weken vanaf de besteldag die jullie noemen of aantal weken vanaf nu nog?

Dinsdag 8 maart heb ik de Samsung S22 128 gb roze besteld. Ook ik was verrast met de snelle levertijd van enkele dagen. Maar helaas. De levertijd is nu verlengd met 8-9 weken. Ik kom dan uit rond 10 mei. Ik las net in deze tropic dat je bij Samsung de declaratie voor de galaxy buds pro tot 15 mei kan indienen.

Wat gaan jullie doen als het levertermijn niet gehaald wordt? 

Hoi @LarsOnclin , welkom bij de community.

Als je een toestel met abonnement bij een retailer besteld, dan leveren die een toestel uit hun voorraad en combineren dat met een abonnement van 1 van de providers. Daarom zul je voor vragen over levertijd van jouw bestelling, maar ook als er later problemen zijn met het toestel altijd bij GSMweb moeten aankloppen.

De tabellen die hier op het forum worden geplaatst gaan over bestellingen die via www.tele2.nl zijn gedaan.

Maar ik heb die van mij bij tele2 besteld en daar word niet op gereageerd? Mijn excuses maar ik wacht al een tijdje 

Ik heb dinsdag een s22, roze 256gb, besteld. Heb voordat ik bestelde tweemaal contact gehad met de tele2 klantenservice. Beide medewerkers gaven aan dat de telefoons vanaf 11 maart geleverd zouden gaan worden.

Dus besteld en betaald. En nu, 3 dagen later, blijkt dat ik nog weken op mijn telefoon kan gaan wachten? 728 euro betaald en geen idee wanneer ik überhaupt mijn telefoon ga krijgen!

Als ik dit had geweten had ik absoluut niet besteld. Ik voel mij gewoon bedonderd.

Ik heb op 18-2-2022 de samsung s22, zwart 256gb besteld en betaald. Tot op heden heb ik nog geen bevestigingsmail gekregen van PostNL. 

 

Inmiddels zijn we ruim een maand(!) verder.  Ik vraag me af of ik alsnog een bevestiging van mijn aankoop krijg. Mocht die bevestiging eenmaal binnen zijn, moet ik dan alsnog 4 tot 5 weken gaan wachten op mijn toestel?!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @consider ik kan me voorstellen dat je je zo voelt, technisch gezien is het niet fout dat het toetsel vanaf de 11e geleverd kon worden, maar ik snap dat je hem sneller had verwacht. Dat had ik (en mijn collega's van de klantenservice) ook verwacht. Echter kregen we daarna pas te horen dat de levertijden zo opliepen, vanwege een te kort aan toestellen en een succesvolle presale bij Samsung. Je kunt de verwachtte levertijd uitrekenen door het aantal weken bij je besteldatum op te tellen. Mocht ik iets voor je kunnen checken, zet dan even je 06-nummer in je profiel. Dan kijk ik met alle plezier met je mee. Mocht het om een nieuw abonnement gaan, stuur me dan gerust je postcode en ordernummer via een privébericht.

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Borja hier gaat iets niet goed… Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie dat jouw toestel op 8 maart om 08:39 uur is afgeleverd op je adres en daar is ook voor getekend. Heb je jouw toestel toen niet aangenomen? Neem dan snel contact op met mijn collega's van de klantenservice om e.e.a. uit te zoeken (met PostNL). Je kunt ze bereiken op 020-7544444. 

@ tele 2 

Ik wacht nog op reactie. Worden alle berichten of het forum wel gelezen?

Wanneer kan ik mijn s22 verwachten?

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Denise151 goed dat je je 06-nummer in je profiel hebt gezet! Ik heb je bestelling erbij gepakt en ik zie dat je op 5 maart de bestelling hebt gedaan. Als ik daar 9-10 weken bij optel, verwacht ik dat je tussen 7 en 14 mei je nieuwe toestel ontvangt. Laat het ons zeker weten als je hem hebt. We horen het graag!

Op 10-03-2022 heb ik de Samsung S22 128 gb roze besteld. Nu zie ik hierboven dat vandaag de levertijden aangepast zijn. Bij deze S22 staat nu dat besteldatum 22-03-2022 nog 4/5 weken levertijd is. Betekend dit dat als je eerder besteld hebt hij binnenkort geleverd word?

 

 

Op 10-03-2022 heb ik de Samsung S22 128 gb roze besteld. Nu zie ik hierboven dat vandaag de levertijden aangepast zijn. Bij deze S22 staat nu dat besteldatum 22-03-2022 nog 4/5 weken levertijd is. Betekend dit dat als je eerder besteld hebt hij binnenkort geleverd word?

 

 

HIer ben ik ook benieuwd naar!

Reputatie 7
Badge +12

Hey @Bianca44 , voor de 128GB staat de levertijd op 6 tot 7 weken. Dus als je op 10 maart je bestelling hebt gedaan, dan kun je gewoon uitgaan van 6 tot 7 weken en dan verwacht ik dat je tussen 21 en 28 april je toestel kunt verwachten. Dit kan altijd iets eerder of iets later zijn.

@Denise151 voor jou geldt uiteraard hetzelfde voor het door jouw bestelde toestel. Ik heb je bestelling er gelijk even bij gepakt en ik zie dat de status voor jouw bestelling sinds gisteravond staat op in afleverproces koerier. Dus ik verwacgt dat je hem binnenkort ook mag ontvangen!

Laten jullie het me weten als jullie hem hebben? Ik hoor het altijd graag!