[Info] Levertijden Apple iPhone 13 Pro

  • 17 September 2021
  • 139 reacties
  • 41206 x bekeken
[Info] Levertijden Apple iPhone 13 Pro

Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

139 reacties

Op 19 okt de Pro 128gb zwart besteld, vandaag (17 nov) mail van AMP, eerst beschikbare afleverdag 1 dec. In totaal dus 6 weken en een dag. Ik vind de communicatie van Tele2 best ok: ik kreeg een smsje toen de levertijd naar 4-6 weken ging met een link naar dit forum. Bij m'n vorige telefoon, ook met een onzekere  levertijd (p30 pro), kreeg ik geen updates. 

Wachten is nooit leuk, maar wat ik me altijd afvraag van mensen die dan een klacht willen indienen: wat verwacht je daar zelf van? Een financiële tegemoetkoming? Of excuses? Niet bedoeld als belediging, maar een oprechte vraag. 


De vraag stellen is hem beantwoorden. 

Als ik het zo lees wordt het allemaal heel heel krapjes. Ik heb de bestelling vorige maand gedaan maar wacht nog steeds op een eerste bericht van AMP. Als dit niet gebeurt binnen nu en een week kan ik deze maar beter annuleren denk ik. Als ik het zo lees zit er dan ook nog extra tijd in het maken van een afspraak. Mocht het allemaal niet uit komen, hoe lang duurt het in dat geval voor ik m’n geld terug krijg? Ik hoop toch eigenlijk echt dat dat niet nodig is.

Op 19 okt de Pro 128gb zwart besteld, vandaag (17 nov) mail van AMP, eerst beschikbare afleverdag 1 dec. In totaal dus 6 weken en een dag. Ik vind de communicatie van Tele2 best ok: ik kreeg een smsje toen de levertijd naar 4-6 weken ging met een link naar dit forum. Bij m'n vorige telefoon, ook met een onzekere  levertijd (p30 pro), kreeg ik geen updates. 

Wachten is nooit leuk, maar wat ik me altijd afvraag van mensen die dan een klacht willen indienen: wat verwacht je daar zelf van? Een financiële tegemoetkoming? Of excuses? Niet bedoeld als belediging, maar een oprechte vraag. 

Reputatie 3

Vorige week vrijdag een mail gekregen van AMP om een bezorgafspraak te maken. Ik dacht sów dat is mooi op tijd, echter is het eerste bezorgmoment 24 november pas… Hiermee valt de levering precies op de laatste dag van de 3-4 weken levertijd (de 28e dag). Ondanks het gebrek aan transparantie vanuit Tele2 hebben ze voldaan aan de verwachte levertijd. Hierover valt dus niks te klagen. Dus mensen, ik weet niet of het bij iedereen ook zo verloopt, maar jullie iPhone komt eraan… In the end…

Nog even aftellen dus…

 

Ik heb trouwens het model Grafiet - 256gb, besteld op 20 oktober.

 

Dit is eerder een uitzondering.
 

Ik heb op 4 oktober een zilveren pro 256 gb besteld met een levertijd van 2-3 weken. Deze krijg ik eindelijk 21 november geleverd. 7 weken later! In de tussentijd geen enkele proactieve communicatie van Tele2 ontvangen. Naar mijn mening niet acceptabel. Daar staan Apple en de levertijden helemaal buiten ook al wordt dit door Tele2 graag gebruikt als excuus.   Dit gaf ik op 3 november aan en vervolgens deelde ‘Robert van de klantenservice’ mij doodleuk mede: “het geen zin heeft om een klacht in te dienen”. Om vervolgens geen enkele oplossing of info aan te bieden.
 

Klopt, een klacht indienen heeft geen enkele zin, want Tele2 trekt zich daar toch niks van aan. En aan proactief klanten informeren heeft Tele2 nog nooit gedaan...

Vorige week vrijdag een mail gekregen van AMP om een bezorgafspraak te maken. Ik dacht sów dat is mooi op tijd, echter is het eerste bezorgmoment 24 november pas… Hiermee valt de levering precies op de laatste dag van de 3-4 weken levertijd (de 28e dag). Ondanks het gebrek aan transparantie vanuit Tele2 hebben ze voldaan aan de verwachte levertijd. Hierover valt dus niks te klagen. Dus mensen, ik weet niet of het bij iedereen ook zo verloopt, maar jullie iPhone komt eraan… In the end…

Nog even aftellen dus…

 

Ik heb trouwens het model Grafiet - 256gb, besteld op 20 oktober.

 

Dit is eerder een uitzondering.
 

Ik heb op 4 oktober een zilveren pro 256 gb besteld met een levertijd van 2-3 weken. Deze krijg ik eindelijk 21 november geleverd. 7 weken later! In de tussentijd geen enkele proactieve communicatie van Tele2 ontvangen. Naar mijn mening niet acceptabel. Daar staan Apple en de levertijden helemaal buiten ook al wordt dit door Tele2 graag gebruikt als excuus.   Dit gaf ik op 3 november aan en vervolgens deelde ‘Robert van de klantenservice’ mij doodleuk mede: “het geen zin heeft om een klacht in te dienen”. Om vervolgens geen enkele oplossing of info aan te bieden.
 

Duidelijk verhaal, @Marciano van Tele2

Ik had zelf nog niet bedacht dat de situatie in de winkels een zware wissel trekt op de capaciteit van AMP. Met de chiptekorten, veiligheidsmaatregelen in de winkels en personeelstekorten is het een klein wonder dat er überhaupt nog een telefoon geleverd kan worden dit jaar 😉

Reputatie 7
Badge +12

Hey @mwillemsen fijn om te horen dat je een bezorgafspraak hebt kunnen maken en dat dit binnen de verwachtte levertijd is. Mijn excuses als de transparantie niet overal even zichtbaar was. Onder het topic voor de iPhone Pro Max kwamen veruit de meeste vragen binnen, waar ik veel mee bezig ben geweest met de verwachtte levertijden. Hier heb ik wat meer informatie gedeeld over de situatie en de levertijden. Deze deel ik hier graag ook.

De levertijden blijven een schatting. Naar mijn ervaring door alle berichten die ik de afgelopen tijd heb ontvangen, kan ik zeggen dat je uit mag gaan van de uiterste levertijd vanaf moment van je bestelling en de bevestiging hiervan. Ik heb veel berichtjes mogen ontvangen vanuit de Community waarbij de meeste klanten op de ‘laatste’ dag van de totale levertijd de mail kregen om een bezorgafspraak te maken. Nu kan het natuurlijk voorkomen dat je iets langer moet wachten, maar nogmaals, ik geef iedereen met alle plezier een verwachtte levertijd voor jouw specifieke bestelling. 😊

Op dit moment is het erg druk bij onze koeriersdienst AMP waardoor het langer kan duren. Dit komt deels doordat er meer vraag dan aanbod is. Vandaar de langere levertijden. Maar ik leg ook graag uit wat er nog meer speelt. Misschien dat jullie het al hadden meegekregen, maar bij T-Mobile zijn er maatregelen getroffen (voorraad uit de winkels gehaald vanwege de velen berovingen), waardoor het bij AMP nóg drukker is geworden. De toestellen van T-Mobile worden nu namelijk ook bezorgd, in plaats van dat de klant het toestel direct in de winkel meeneemt.

Ik snap dat dit geen ideale situatie is, maar ik hoop dat ik hiermee toch iets meer duidelijkheid heb gecreëerd over de langere levertijden.

Ik doe m’n best om iedereen zo snel mogelijk te beantwoorden, het kan soms alleen even duren, maar geen zorgen. Mocht je nieuw bij ons zijn, stuur me dan gerust een DM met je postcode + huisnummer en ordernummer. Met deze gegevens kan ik je bestelling erbij pakken. Voor al bestaande klanten is het invullen van je 06-nummer in je profiel genoeg voor mij om de bestelling erbij te pakken.

@KlantPerAug18 Ik hoop dat dit voor jou ook meer duidelijkheid geeft over de drukte bij AMP. Dit is dus landelijk. Ik heb jouw bestelling er gelijk eens bij gepakt en ik verwacht, met de 4-6 weken levertijd, dat jij de bezorgafspraak op of rond 30 november kunt maken. Ik hoop natuurlijk eerder! Laat het me vooral weten als je de bezorgafspraak hebt gemaakt. Dat hoor ik altijd graag! :smile:

Jammer dat AMP het momenteel (ook) niet kan bijbenen. Iemand een idee of dit een landelijk beeld is, of verschilt het per regio? Ik ga nu met getemperde voorpret week 5 in... 

Vorige week vrijdag een mail gekregen van AMP om een bezorgafspraak te maken. Ik dacht sów dat is mooi op tijd, echter is het eerste bezorgmoment 24 november pas… Hiermee valt de levering precies op de laatste dag van de 3-4 weken levertijd (de 28e dag). Ondanks het gebrek aan transparantie vanuit Tele2 hebben ze voldaan aan de verwachte levertijd. Hierover valt dus niks te klagen. Dus mensen, ik weet niet of het bij iedereen ook zo verloopt, maar jullie iPhone komt eraan… In the end…

Nog even aftellen dus…

 

Ik heb trouwens het model Grafiet - 256gb, besteld op 20 oktober.

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, 
 

Zojuist heb ik de levertijden weer geüpdatet, zoals gewoonlijk staan ze weer bovenaan! 

 

Als er nieuwe updates zijn, laat ik dat natuurlijk direct weten.

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal,

 

Zojuist zijn de levertijden weer geüpdatet. Zoals gewoonlijk staan de recente levertijden weer bovenaan!

 

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend toe! :grinning:

Reputatie 5
Badge +6

Hi @Yass, ik kijk graag met je mee! Wil je mij een DM sturen? Dan praten we daat verder! 

 

Ik zie dat de levertijden veranderd zijn naar 10

oktober. Meerdere mensen hebben later besteld en kunnen al een afspraak maken. Hoe zit dat? En ga ik ooit nog een reactie krijgen? 

Reputatie 5
Badge +6

Hi allemaal, zojuist zijn de levertijden weer geüpdatet. Zoals gewoonlijk staan de recente levertijden weer bovenaan!

Gisteravond het bericht van AMP gekregen om een bezorgafspraak te maken. 9 oktober de 128gb versie in het grafiet besteld. Kan iemand hier bevestigen dat AMP ook met enorme vertraging kampt? Mijn eerste bezorgmogelijkheid is pas over 8 dagen. Ik zag dat als ik de afspraak wilde verzetten, de eerste mogelijkheid zelfs nóg een week op zou schuiven naar 22 november. 

Ik heb mijn iphone 13 pro max 128 gb grey op 29 september besteld en ik heb nogsteeds niks binnen. Ik wacht nu al bijna 6 weken. Ik vind het echt schandalig, wil bijna mijn bestelling annuleren. Wanneer krijg ik uberhaupt nog een update over mijn telefoon??? 

op 10 oktober de Goude iPhone 13 Pro 128GB besteld en precies een maand later nogsteeds geen mail ontvangen van de AMP. dit duurt me toch gvd lang… Ik kan de volgende generatie van me familie al bijna ontmoeten.. HELE SLECHTE SERVICE en van wat ik gelezen heb, zijn de mensen bij Tele2 alleen maar bezig met het verzinnen van excuusjes en het afschuiven van de schuld naar Apple toe.

Ik net mail ontvangen van AMP ook 13 pro 128 gb maar dan zwart. precies 4 weken vandaag.

Vandaag precies op week 4 bericht gekregen van AMP!!!! Precies zoals ik al jaren gewend ben van tele2 worden de afspraken netjes na gekomen. Door de drukte bij hun moet ik helaas nog even wachten tot volgende week zaterdag. Maar he dat mag de pret niet drukken!!

Wat bijzonder. Welk model heb je besteld? 

Mail ook echt net binnen gekregen hoor. zwart 128 gb 13 pro

Vandaag precies op week 4 bericht gekregen van AMP!!!! Precies zoals ik al jaren gewend ben van tele2 worden de afspraken netjes na gekomen. Door de drukte bij hun moet ik helaas nog even wachten tot volgende week zaterdag. Maar he dat mag de pret niet drukken!!

Wat bijzonder. Welk model heb je besteld? 

Vandaag precies op week 4 bericht gekregen van AMP!!!! Precies zoals ik al jaren gewend ben van tele2 worden de afspraken netjes na gekomen. Door de drukte bij hun moet ik helaas nog even wachten tot volgende week zaterdag. Maar he dat mag de pret niet drukken!!

op 10 oktober de Goude iPhone 13 Pro 128GB besteld en precies een maand later nogsteeds geen mail ontvangen van de AMP. dit duurt me toch gvd lang… Ik kan de volgende generatie van me familie al bijna ontmoeten.. HELE SLECHTE SERVICE en van wat ik gelezen heb, zijn de mensen bij Tele2 alleen maar bezig met het verzinnen van excuusjes en het afschuiven van de schuld naar Apple toe.

Ongelooflijk. Ik wacht nu al 6 weken (!!) op de zilveren 256 gb met een levertijd van 2-3 weken. In de tussentijd heb ik geen enkel proactief bericht van Tele2 gehad. 
BESTEL HIER NIET! 

Beste Tele2,

 

Vandaag is het dan 4 weken geleden dat ik de Iphone 13 pro zwart 128gb heb besteld. Kan er nu vanuit gaan dat ik de telefoon binnen 2 weken geleverd krijg? Zoals ik hieronder lees ben ik blij dat ik geen aanbetaling heb gedaan. In alle jaren dat ik bij jullie klant ben heb ik nog nooit wat te klagen gehad. Telefoons altijd netjes en snel geleverd gehad. Helaas dat we nog moeten wachten maar heb er vertrouwen in dat binnen 2 weken nu de telefoon geleverd wordt. 

Hi allemaal, 

 

Op dit moment worden er de nodige wijzigingen doorgevoerd in alle bestellingen die geplaatst zijn en het kan zo zijn dat de verwachte levertijden niet gehaald worden.

 

Dit heeft geen enkele invloed op jouw plek in de wachtrij en wij doen ons best om op zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen en zodra we weer nieuws hebben laten wij dit uiteraard weten! Excuses voor de eventuele verwarring en alvast bedankt voor je begrip!

Inmiddels bijna een week geleden dat we een update hebben gehad van de levertijden. Toen dit bericht met een zure maag mogen ontvangen... Nu al weer 3 dagen verder en we weten nog stééds niet waar het op staat. Met een aanbetaling van meer dan 1000,- vind ik het schandalig dat dit zo gaat. Ik heb deze telefoon gekocht met de voorwaarde dat de levertijd 3-4 weken is, ik hoop dat deze zo blijft en dat ik mijn telefoon mag ontvangen binnen deze periode...

 

Eigenlijk zo ik Tele2 rente moeten gaan vragen over het geld dat ik ze geleend heb... 

Reputatie 3

 

 

@SjoerdVg ik sluit me hierbij volledig aan. Het is absoluut schandalig hoe Tele2 dit aanpakt. Ik mag hopen dat het op managementniveau doordringt dat het in de longrun niet rendabel is om te adverteren met lokkertjes én dat deze standaard antwoorden niet acceptabel zijn anno 2021. Van mijn kant komt iig nooit meer een positieve NPS of aanbeveling onder bekenden. 

Ik ben een tijd lang klant geweest sinds een jaar of 6 terug, maar dit was toen ook al zo, en is in de tussentijd nooit anders geweest. Voor full service moet je naar een échte provider. Kost een beetje meer, maar de service is duidelijk een step up. Het voorkomen van dit soort frustraties is me die paar euro meer dan waard geweest...