vraag

iMessage en Facetime activatie

• 31 augustus 2020
  • 27 reacties
  • 847 x bekeken

Reputatie 1

Aangezien er blijkbaar geen contactformulier of emailadres is waar je met vragen naar toe kunt en de enige manier van contact telefonisch is, wil ik mijn vraag via het forum stellen.

Ik heb sinds dat ik op het ‘nieuwe netwerk’ van tele2 zit alléén maar problemen.
Om mijn telefoon uit te kunnen sluiten heb ik deze gewist (iPhone).
Nu wil echter iMessage en Facetime niet meer registreren op het telefoonnummer. Ik heb alles geprobeerd wat apple heeft aangegeven. Als het dan nog steeds niet werkt, zou ik contact op moeten nemen met mijn telecom provider.

Kan iemand mij vertellen of er een storing is met het activeren van iMessage of dat ik iets anders nog kan proberen? 

27 reacties

Reputatie 1

Ik heb het met een Apple medewerker onderzocht. Het blijkt inderdaad een probleem te zijn bij tele2.

ik heb ook al met Tele2 gebeld en er is een ticket gemaakt om de routing problemen aan te pakken. Deze zal naar verwachting binnen 3 dagen op worden gepakt.

Reputatie 1

Helaas heeft Tele2 nog niet gereageerd. Geen sms of iMessage hebben is erg irritant.

Reputatie 1

iMessage moet eerst worden geactiveerd door sms en die komen dus niet bij mij aan

Make sure that you’re connected to a cellular data or Wi-fi network. If you're using an iPhone, you need SMS messaging to activate your phone number with iMessage and FaceTime. Depending on your carrier, you might be charged for this SMS.

Go to Settings > General > Date & Time and make sure that your time zone is set correctly.

Reputatie 7
Badge +1

Bij mij ging het vlekkeloos. De eerste vraag lijkt me of je met je simkaart wel gewoon verbinding hebt en sms berichten kan versturen n ontvangen?

Reputatie 1

Ik kan inderdaad wel sms versturen en ontvangen. Echter krijg ik een foutmelding als ik iMessage en FaceTime wil activeren met telefoonnummer. Op e-mailadres ben ik wel te bereiken

Reputatie 1

Herstel, ik kan blijkbaar geen sms ontvangen.

Reputatie 7
Badge +1

Herstel, ik kan blijkbaar geen sms ontvangen.

Kijk, dan wordt het al duidelijker. Kan je helemaal geen sms ontvangen, ook niet van een NL nummer?

Reputatie 1

Ik heb zowel met een iPhone als met een Android telefoon een sms gestuurd. Beide komen niet aan.

edit:

met de iPhone op t-mobile en Android op Vodafone.

edit2:

ik heb een bundel boost (1gb extra data) geactiveerd en daarvan krijg ik wel een bericht. Voor de rest krijg ik geen berichten binnen.

Reputatie 7
Badge +1

Dan is er mogelijk iets met de routering. Een Tele2 moderator kan daar bij helpen. Wacht tot zij reageren in je topic, zij behandelen topics op volgorde. Mocht je sneller geholpen willen worden, dan is er de telefonische klantenservice.

Reputatie 1

Erg teleurgesteld in Tele2. Na 3 weken te wachten op de technische dienst nog steeds niets gehoord. Nogmaals gebeld en krijg dan te horen dat ik maar moet wachten en dat het geen zin heeft om een extra opmerking toe te voegen. De technische dienst zou hier toch niet naar kijken.

voor wat mij betreft zo snel mogelijk van dit niet werkende abonnement af.

Reputatie 5
Badge

Hallo @JaySea,

Bedankt voor jouw reacties en uitleg. Ik kan mij voorstellen dat het niet fijn is als je geen iMessage en Facetime kunt gebruiken. Dit moet toch goed onderzocht en opgelost worden. Ik heb meteen de case die voor jou is aangemaakt ge-update. Daardoor krijgt deze een hogere prioriteit. ik houd je hier op de hoogte! :thumbsup:

Reputatie 1

@cas Bedankt voor het oppakken van dit probleem.

Het probleem is dus ook pas sinds dat ik op het nieuwe netwerk zit van tele2. Daarbij is de ontvangst op mijn werk adres volledig komen te vervallen. ‘Geen service’ ipv ontvangst streepjes.

Thuis heb ik verminderde ontvangst, maar daar kan ik in ieder geval wel bellen, gebeld worden en internetten.

Ik heb hetzelfde probleem 😡😡😡

Reputatie 7
Badge +4

imessage is een Apple dienst. Tele2 doet niets voor die dienst. Jouw telefoon praat via internet naar de Apple servers.

Antwoord van Apple 

you may need to contact your carrier again to let them know what is going on, and they may need to escalate a case internally for you on this. In order for the iPhone to activate it has to be able to communicate with the carrier activation server.

<afbeelding verwijderd ivm privacy>

Niet mijn nummer 😀 hoe kan ik verander? Bizarre 

Reputatie 1

Er staat een ticket voor open bij tele2. Echter duurt het een tijdje voordat de 2e lijn support tijd heeft om er naar te kijken.

Reputatie 5
Badge

Hey @JaySea,

Bedankt voor jouw reactie! 
We doen er alles aan om jou zo goed mogelijk te helpen.
Mijn collega’s van de technische dienst ontvangen graag een aantal voorbeelden van SMS’jes die jij niet ontvangt. Kan je dat in een privébericht aan mij sturen?

• het nummer
  • provider
  • tijdstip dat de sms is verstuurd naar jou

Voor jouw bereik op het werkadres stond een ticket open dat zou op 12 september worden gefixed. Dit is dus nog niet gebeurd? Heb je bericht van ons gehad hierover?

Ik hoor graag van je zodat we dit zo goed en snel mogelijk kunnen oplossen! :muscle:

Reputatie 1

Ik heb ook een andere simkaart geprobeerd en die activeerde direct. Die staat er bij mij nu ook nog steeds bij. Heb jij ook op een ander toestel ingelogd of een andere simkaart in jouw toestel gehad?

het nummer kun je niet weghalen voordat je jouw nummer weer hebt gekoppeld.

het maakt ook niet uit, want dat nummer staat niet aangevinkt.

Ben jij ook pas geleden overgezet op het ‘betere’ netwerk van Tele2?

Ik mijn vrouw sim geprobeerd, nu staat haar nummer😀 

eerste vodafone was, tele2 beter dan vodafone 😀

sorry voor mijn Nederland taal🙂

Reputatie 1

Zorg wel dat je Tele2 het probleem laat verhelpen. Dan zal na activatie haar nummer verdwijnen en jouw nummer verschijnen.

Reputatie 1

Als het goed is heeft de technische dienst diverse sms tijdstippen in het ticket staan. Ik heb nu helaas het toestel niet meer in mijn bezit waar ik vandaan heb gestuurd. De tijden weet ik daarom nu niet precies. Het betreft in ieder geval meerdere nummers van vodafoon. Ik zal de nummers nog in een privé bericht sturen.

Voor wat betreft mijn werk adres heb ik inderdaad een sms gehad dat het probleem naar verwachting 12-09-2020 opgelost zou zijn. Ik zou nog een bericht krijgen wanneer de werkzaamheden zouden zijn afgerond. Ik heb echter geen bericht gehad en ook geen verbetering opgemerkt.

Gisteren alles was goed, vandaag weer nummer kan niet activeren in iMessage 😡😡😡

Reputatie 1

Tele2 heeft nog geen contact met mij opgenomen. Het probleem is ook nog niet opgelost. Hebben ze wel contact met jou gehad?

Reageer