beantwoord

Ik kan geen sms berichten meer ontvangen

• 15 september 2020
  • 43 reacties
  • 2695 x bekeken

Reputatie 2

Ik kan geen SMS berichten meer ontvangen, alleen versturen.
Ik ben recentelijk nog wel over de grens naar Duitsland geweest, is daardoor wellicht iets verandert?

icon

Beste antwoord door Cas van Tele2 7 oktober 2020, 10:40

Hallo @martheintje en @JaySea,

Bedankt voor jullie reactie! Sorry dat duurde langer dan verwacht, dit is aan mijn aandacht ontglipt. Ik ga meteen uitzoeken wat de uitkomst is van het ticket. Je hoort van mij, beloofd! :muscle:

Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

43 reacties

Reputatie 1

Ik heb inmiddels ook een nieuwe simkaart waarbij de  problemen niet zijn verholpen. Daarna is het inderdaad radio stilte.

overstappen zou de beste optie zijn, maar ik zit nog aan een contract vast ook al leveren ze geen deugdelijke diensten.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @martheintje en @JaySea,

Bedankt voor jullie reactie! Sorry dat duurde langer dan verwacht, dit is aan mijn aandacht ontglipt. Ik ga meteen uitzoeken wat de uitkomst is van het ticket. Je hoort van mij, beloofd! :muscle:

Reputatie 1

Precies hetzelfde probleem (en ook andere problemen) sinds het overgaan naar het nieuwe netwerk van Tele2.

Er gaat daar wel degelijk iets mis, maar Tele2 wil dit niet erkennen?

Reputatie 2

Precies hetzelfde probleem (en ook andere problemen) sinds het overgaan naar het nieuwe netwerk van Tele2.

Er gaat daar wel degelijk iets mis, maar Tele2 wil dit niet erkennen?

Hi JaySea,

Ik heb inmiddels een sms bericht ontvangen vanuit Tele 2 dat er een nieuwe simkaart onderweg is naar mij. Wanneer ik deze heb ontvangen zal ik je laten weten of mijn problemen verholpen zijn.

Reputatie 2

Zojuist ben ik erachter gekomen dat ik alleen smsjes kan ontvangen van personen die gebruik maken van het Tele 2 netwerk. Van mensen die Tele 2 of T-Mobile als provider hebben kan ik wel smsjes ontvangen, toen ik iemand vroeg een smsje te sturen die Hollandsnieuwe als provider heeft kwam het smsje niet aan.

Reputatie 2

Dat lijkt me niet de oplossing.. Dit probleem is namelijk ontstaan nadat ik door Tele 2 naar het nieuwe netwerk ben overgezet op 18 augustus. Op dit moment kan ik niks ontvangen van personen of instanties die gebruik maken van een ander netwerk. Ook de klantenservice kan me niet verder helpen, maar ondertussen loopt mijn abonnement met de bijbehorende kosten vrolijk door. Ik verwacht een oplossing vanuit Tele 2 en geen vreemde omweg.

Voorheen werkte alles prima en kreeg ik de smsjes van dezelfde personen/instanties wél gewoon binnen.

Ik heb ook last van dit probleem. De oplossing van Eric vind ik niet echt een oplossing. Hoe moet ik aan mensen vragen of ze een klacht indienen als ik niet eens weet of ze mij een smsje sturen want ik ontvang ze niet.

Daarnaast betaal ik Tele2 voor een bepaalde service en als die service niet goed functioneert verwacht ik van Tele2 dat ze het probleem voor mij oplossen. En niet dat ik iedereen in mijn vriendenlijst een berichtje moet sturen met de vraag of hun een klacht voor mijn probleem willen melden.

Reputatie 1

Bump?

Reputatie 2

Hallo @martheintje,
Welkom op de Community! Je geeft aan dat je geen sms berichten kan ontvangen van andere providers, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan mij voorstellen dat je dit snel opgelost wilt zien, let’s fix it!

Ik heb dit probleem meteen voorgelegd aan de experts en die hebben een mogelijk oplossing die je eenvoudig zelf kan uitvoeren. Kan je jouw simkaart uit jouw toestel halen en je toestel herstarten zonder simkaart. Vervolgens zet je jouw toestel weer uit en dan doe je jouw simkaart er weer in. Zet dan jouw toestel weer aan en dan is het hopelijk gefixed. Ik hoor graag of het gelukt is! Als het niet werkt kan je aangeven welk toestel je gebruikt?

Top dat je jouw Community account hebt aangevuld met gegevens, ik kan meteen het systeem induiken als dat nodig is. Mocht je meer vragen hebt dan hoor ik het graag, dan duik ik er meteen voor je in. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Hi Cas, bedankt voor je reactie. Ik heb de stappen gevolgd maar dat heeft het probleem helaas niet verholpen, ik krijg nog altijd geen sms berichten binnen vanuit een ander netwerk. De mobiele telefoon die ik gebruik is de Huawei P20 Pro. Zou er echt geen link kunnen zijn met het nieuwe netwerk van Tele 2 waar ik naar overgezet ben? Begin vorige maand kreeg ik namelijk nog wel alle sms berichten binnen.

Ik hoor het graag!

Reputatie 2

Nog altijd geen gehoor vanuit @Cas van Tele2 om dit probleem verder te onderzoeken, maar ondertussen factureren ze wel doodleuk door. Ik denk dat overstappen op dit moment mijn beste oplossing is, waardeloos.

Reputatie 2

Inmiddels heb ik mijn nieuwe simkaart ontvangen en op de juiste manier geactiveerd. Het probleem is echter nog niet verholpen, de problematiek is nog altijd aanwezig.. Wat nu? @Cas van Tele2 

Reputatie 2

@JaySea Is bij jou het probleem inmiddels wel verholpen? Bij mij is het nog altijd hetzelfde verhaal..

@JaySea Nee, T-Mobile is niet het probleem. Er is iets mis gegaan tijdens het overzetten van Tele2-klanten naar het netwerk van T-Mobile (iets met de SMSC-instellingen, zie mijn vorige bericht). 

Reputatie 1

Nee bij mij ook nog niet

Kan melden dat het probleem nog steeds lijkt te spelen. Vannacht overgezet en sinds vannochtend kan ik geen sms meer ontvangen. 

Helpdeskmedewerker gaf aan dat er veel over gebeld wordt, nieuwe simkaart moet de oplossing zijn. Die komt echter pas over een paar dagen. Ondertussen kan ik niet inloggen op mijn werk.  

Reputatie 1

Helaas ook simkaart heeft geen effect.

Reputatie 1

Precies dat. Het overzetten naar tmobile is misgegaan.

Helaas ook simkaart heeft geen effect.

Raar dat de helpdeskmedewerkers nog steeds denken dat dit wel zo is. 

Lost het zich na een tijdje op of sleept dit al weken voort? 

Reputatie 1

Bij mij loopt het sinds augustus en ben ik in het proces van beëindigen contract, maar dat is nog niet rond.

Bij mij loopt het sinds augustus en ben ik in het proces van beëindigen contract, maar dat is nog niet rond.

Dat belooft weinig goeds. @Cas van Tele2  heeft ook gewoon stomweg niet meer gereageerd? Of wel op jou persoonlijk? 

Heb je al belangenorganaties betrokken? Ik zou ook even informeren wat je aan schade kan verhalen. Abonnementskosten kan je sowieso terugkrijgen.

Reputatie 1

Ik heb inderdaad contact met Cas gehad. Hij is bezig met het beëindigen van het contract en heeft toegezegd kosten van het abonnement te compenseren. Ik heb daar echter tot dusver nog niets van gezien.

Bij mij zijn de problemen dus nooit opgelost, maar dat hoeft niet perse te betekenen dat dit bij jou ook het geval zal zijn.

Reputatie 6
Badge +2

Hallo @martheintje,
Welkom op de Community! Je geeft aan dat je geen sms berichten kan ontvangen van andere providers, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan mij voorstellen dat je dit snel opgelost wilt zien, let’s fix it!

Ik heb dit probleem meteen voorgelegd aan de experts en die hebben een mogelijk oplossing die je eenvoudig zelf kan uitvoeren. Kan je jouw simkaart uit jouw toestel halen en je toestel herstarten zonder simkaart. Vervolgens zet je jouw toestel weer uit en dan doe je jouw simkaart er weer in. Zet dan jouw toestel weer aan en dan is het hopelijk gefixed. Ik hoor graag of het gelukt is! Als het niet werkt kan je aangeven welk toestel je gebruikt?

Top dat je jouw Community account hebt aangevuld met gegevens, ik kan meteen het systeem induiken als dat nodig is. Mocht je meer vragen hebt dan hoor ik het graag, dan duik ik er meteen voor je in. Ik sta voor je klaar! :muscle:

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb ook last van dit probleem. De oplossing van Eric vind ik niet echt een oplossing. Hoe moet ik aan mensen vragen of ze een klacht indienen als ik niet eens weet of ze mij een smsje sturen want ik ontvang ze niet.

Daarnaast betaal ik Tele2 voor een bepaalde service en als die service niet goed functioneert verwacht ik van Tele2 dat ze het probleem voor mij oplossen. En niet dat ik iedereen in mijn vriendenlijst een berichtje moet sturen met de vraag of hun een klacht voor mijn probleem willen melden.

Hey @dennisp92,

Welkom op de Community! Kan je de oplossing bovenstaande oplossing proberen? Als het niet werkt kan je dan jouw Community account aanvullen met jouw gegevens en welk toestel gebruik jij? Ik hoor graag van je! :thumbsup:

Ik heb ook dit probleem zinds de zogenaamde “netwerk update” van augustus. Ik kan geen SMS-berichten meer ontvangen van verschillende diensten. Dus het lukt me, bijvoorbeeld, niet om mij te identificeren of in te loggen met gebruik van tweestapsverificatie.

Mijn toestel is Oneplus 3 en de SMS-instellingen zijn meer dan één keer gecheckt.

Dat is echt heel irritant Tele2! Is er iemand sowieso met een oplossing bezig of moet ik gewoon naar een andere provider overstappen? 

Reputatie 1

Hopelijk zit je abonnement er bijna op, want Tele2 gaat het niet voor je oplossen.

Ik heb contact gehad, maar het is al een tijdje radio stilte en zijn de problemen helemaal niet opgelost. Ik zou kosteloos moeten kunnen opzeggen, maar ook daar krijg ik geen gehoor meer op. Ik ben bang dat ik mijn tijd zal moeten uitzitten.

@Cas van Tele2