beantwoord

Huawei p8 4g

• 4 maart 2017
  • 11 reacties
  • 232 x bekeken

Hoi allemaal,

Ik heb een huawei p8 (4g geschikt volgens de site) de telefoon is geupdate en de instellingen staan allemaal zoals aangegeven op de site. Echter ik heb geen 4g maar h+.

Nou is dit de huawei p8 dual sim die gekocht is in Thailand maakt dit nog verschil uit?

Als ik mijn simkaart in een andere telefoon doe is er gelijk 4g dus de simkaart is goed.

Wat kan ik nog doen?

Groetjes Genovian
icon

Beste antwoord door Rena Chan 5 maart 2017, 00:33

Als eerste welke model heb je? UL00 of L09?

UL00 heeft zoals Eric zeg geen support voor de 800Mhz band, en daar helpt het flashen van een stock of custom ROM niet, trouwens het flashen van een rom die bedoelt is voor een andere model kan de telefoon bricken.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Aan de simkaart ligt het dus niet. De thaise telefoon is geen Europeesche versie en kan dus bv de hardware 4G band van 800 mhz in Nederland niet ondersteunen. Of de ROM herkend de NL providers IMSI niet.
Kan ik hier iets aan doen? Ik zi heel af en toe wel 4g naar boven komen en dan is het internet ook daadwerkelijk veel sneller maar dit is nooit op dezelfde locatie.

Ik woon in de randstad trouwens met volgens de dekkingskaart volledige dekking.
Je had het kunnen voorkomen door een Benelux model te kopen. In Thailand is de aanschaf goedkoper, maar technische ondersteuning is er niet in Europa. Mogelijk kan je het toestel laten flashen, hiermee krijg je de lokale software. Maar er zijn geen garanties dat dit 100% gaat werken. Onthoudt: goedkoop is uiteindelijk duurkoop voordat je een aankoop in het buitenland gaat doen. Succes.
Deze telefoon heb ik gekregen dus je opmerking gaat nergens over bijdehandje.

Flashen ben ik mezelf al over aan het inlezen. Telefoon heeft toch geen garantie maar wil het wel goed doen.
Reputatie 7
Badge +4
Als je soms wel 4G hebt, dan kan het zijn dat de telefoon wel band 7 ondersteund. Dat is 2600 Mhz. Rondom de masten van Tele2 is dit te ontvangen en wordt ook gebruikt voor 4G advanced. (dus band 20 (800 mhz) en band 7 tesamen). Maar de landelijke dekking van Tele2 is gebaseerd op band 20. Dus flashen zal dan niet helpen omdat de radio hardware de 800 mhz niet ondersteund.

Dit blijft natuurlijk theorie, je zult misschien met de IMEI van het toestel wat op de Huawei site kunnen vinden.
Reputatie 7
Badge +5
Deze telefoon heb ik gekregen dus je opmerking gaat nergens over bijdehandje.

Flashen ben ik mezelf al over aan het inlezen. Telefoon heeft toch geen garantie maar wil het wel goed doen.

Als hij toch geen garantie hebt dan flashde ik idd de ROM ( als dat de oplossing is he )
Lukt het niet dan is er niets verloren, want je kunt er nu immers toch niets mee.
Moet je wel de goede O.S. kunnen vinden.

https://www.androidplanet.nl/spotlight/rooten/

https://forum.xda-developers.com/huawei-p8

Custom ROM zoeken.
Reputatie 7
Badge +2
Als eerste, welke model heb je? UL00 of
Reputatie 7
Badge +2
Als eerste welke model heb je? UL00 of L09?

UL00 heeft zoals Eric zeg geen support voor de 800Mhz band, en daar helpt het flashen van een stock of custom ROM niet, trouwens het flashen van een rom die bedoelt is voor een andere model kan de telefoon bricken.
Reputatie 7
Badge +5
Het gaat om de frequenties he, hieronder staat de link van de originele Nederlandse Firmware.
Of er dan dezelfde module gebruikt wordt voor Nederlandse of andere landen weet ik eerlijk gezegd niet.

http://consumer.huawei.com/nl/support/downloads/detail/index.htm?id=93803
bedankt voor jullie reacties. ik heb dus de UL00, dan ga ik ook geen moeite doen om de huawei te flashen want heeft toch geen zin.
Badge
Dit topic zal gesloten worden, voor nieuwe kwesties kan een nieuw topic geopend worden.