beantwoord

Huawei P20 pro opladen 'supercharge'

• 31 mei 2018
  • 8 reacties
  • 5881 x bekeken

Goedemiddag,

Ik ben sinds deze week in het bezit van de Huawei P20 pro. Wat als eerste opvalt bij het openen van de doos is de grote oplader, met het woord 'Supercharge' er op. Ik heb geen eerdere ervaring met Huawei, maar de 'Supercharge' doet er om en nabij 2 uur over om mijn telefoon op te laden. Is dit normaal bij een Huawei telefoon?

Bij mijn LG en Samsung was ik gewend dat dit binnen een half uur/ 45 minuten wel gebeurd was...
icon

Beste antwoord door Rena Chan 31 mei 2018, 16:10

Interessant filmpje. Het werd mij niet helemaal duidelijk waarom je je telefoon niet (vrijwel) helemaal leeg moet laten lopen, wel waarom je hem niet tot 100% moet opladen. Hier ga ik zeker gebruik van maken.

Te ver ontladen van je accu veroorzaakt ook stress, waarom precies kan ik ook niet zeggen.

Ik probeer niet onder de 20% te laten gaan, en probeer het tot 80% te laden, soms laad ik wel 100% als ik een lange dag heb.

Ik denk dat ik morgen even aankijk hoe lang het duurt om van 20-30% naar 60-70% te laden. Als dit wederom zo lang duurt zal ik even contact opnemen met Tele 2, dan denk ik dat er iets mis moet zijn met A. de oplader of B. de telefoon.

Inderdaad, probeer je telefoon opnieuw te starten, en kijk wat morgen gebeurt, kijk ook naar de accu temperatuur.

Er is een Huawei service center in Amsterdam
Ferdinand Bolstraat 130, 1072LR Amsterdam, Nederland

Je kan ook Huawei bereiken via 0800 9188 of via de chat via de HiCare app.

Mijn ervaring is dat dit soort dingen direct met de fabrikant regelen veel sneller is.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Nee, de Supercharger zou je telefoon veel sneller moeten opladen.

Zie je ook de Super charging in de Lock screen als je de oplader aansluit?

Je moet wel de mee geleverd kabel en adapter gebruiken, geen enkele andere kabel zou werken met supercharging.
Nee, de Supercharger zou je telefoon veel sneller moeten opladen.

Zie je ook de Super charging in de Lock screen als je de oplader aansluit?

Je moet wel de mee geleverd kabel en adapter gebruiken, geen enkele andere kabel zou werken met supercharging.

Bedankt voor de snelle reactie. Ik gebruik de bijgeleverde kabel en adapter. De eerste keer kreeg ik kort een melding te zien in mijn lock screen, maar deze verdween vrij snel.

Aanvulling:
Als ik mijn stekkertje er uithaal en opnieuw er in, krijg ik gedurende 3 - 5 seconde het 'super charging' te zien. Daarna verdwijnt dit weer en laadt hij 'gewoon'/ langzaam.
Reputatie 7
Badge +2
Okay dat de melding snel verdwijnt is normaal. Je kan ook aan de accu icoontje zien wat voor lader je hebt aangesloten:

Standaard laden tot 10w ziet er zo uit

Fast charging tot 18w ziet er zo uit

Super charging tot 22,5w ziet er zo uit:

Probeer even jou telefoon opnieuw te starten en kijken als het goed gaat.

Wel is het zo dat als je telefoon te warm wordt de accu minder snel laadt, kijk met de Ampere App hoe heet je accu is tijdens laden

Vergeet niet dat de P20 pro accu 4000mAh capaciteit heeft, dat is veel meer dan andere concurrenten, dus vol laden zou in ieder geval iets langer duren, vooral omdat zodra je accu vol raakt (boven 70% / 80%) die niet meer snelgeladen kan worden.
Bedankt voor de uitleg!
Hij geeft wel het 'supercharge' icoontje aan, maar ligt al sinds 13:30 aan de lader (10%) en is op dit moment 79%.
Ik zal het morgen, wanneer de accu leeg is, nogmaals aan de lader leggen en bijhouden hoe lang het duurt tot volledig opgeladen.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor de uitleg!
Hij geeft wel het 'supercharge' icoontje aan, maar ligt al sinds 13:30 aan de lader (10%) en is op dit moment 79%.
Ik zal het morgen, wanneer de accu leeg is, nogmaals aan de lader leggen en bijhouden hoe lang het duurt tot volledig opgeladen.

Dat duurt te lang, mijn Mate 10 pro gaar van 20% naar 60% in half uurtje of zo.
Half uurtje meer en die zou bijna vol geladen moeten zijn.

Ik merk wel dat in de afgelopen warme dagen dat het laden stukje langzamer gaat.

Eigenlijk jou accu te veel ontladen is niet erg effectief, als je wilt kun je met de onderste video wat meer tips krijgen over hoe accu's gezond houden.

Interessant filmpje. Het werd mij niet helemaal duidelijk waarom je je telefoon niet (vrijwel) helemaal leeg moet laten lopen, wel waarom je hem niet tot 100% moet opladen. Hier ga ik zeker gebruik van maken.

Ik denk dat ik morgen even aankijk hoe lang het duurt om van 20-30% naar 60-70% te laden. Als dit wederom zo lang duurt zal ik even contact opnemen met Tele 2, dan denk ik dat er iets mis moet zijn met A. de oplader of B. de telefoon.
Reputatie 7
Badge +2

Te ver ontladen van je accu veroorzaakt ook stress, waarom precies kan ik ook niet zeggen.

Ik probeer niet onder de 20% te laten gaan, en probeer het tot 80% te laden, soms laad ik wel 100% als ik een lange dag heb.

Inderdaad, probeer je telefoon opnieuw te starten, en kijk wat morgen gebeurt, kijk ook naar de accu temperatuur.

Er is een Huawei service center in Amsterdam
Ferdinand Bolstraat 130, 1072LR Amsterdam, Nederland

Je kan ook Huawei bereiken via 0800 9188 of via de chat via de HiCare app.

Mijn ervaring is dat dit soort dingen direct met de fabrikant regelen veel sneller is.
Reputatie 6
Badge
Hoi Dvv1990

Welkom op het forum van Tele2,

Je zou inderdaad het beste even contact kunnen opnemen met Huawei, dat scheelt een paar stappen.

Fijn weekend alvast!

Arjan