beantwoord

Huawei p10 lite hotspot + batterij problemen?

• 28 januari 2018
  • 4 reacties
  • 1324 x bekeken

Dag ieder,

Ik heb een abonnement met toestel bij tele2 met de huawei p10 lite. Maar ik heb al vanaf het uit de doos halen van het toestel problemen met de temperatuur van het apparaat.

Als ik de hotspot functie gebruik wordt mijn telefoon na zo'n 2 uur nagenoeg kokend heet op het bovenste gedeelte van de telefoon aan de achterkant, en dit straalt uit naar de onderkant en de voorkant. De telefoon is dan niet meer vast te houden. Ook viel mij op dat de telefoon niet meer oplaad tijdens de twee uur dat ik mijn hotspot aan heb staan. Ook is het zo dat de wifi brug functionaliteit niet voor deze problemen zorgt, maar daar heb ik onderweg niets aan. Is er een probleem met de batterij, of met de processor, of met het 4g?

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Ik ben van plan om de batterij te laten testen...

Ik verbaas me er namelijk over, omdat mijn iphone gewoon nagenoeg permanent aan kan staan zonder problemen op hotspot functionaliteit.

Mvg, johan
icon

Beste antwoord door Rena Chan 28 januari 2018, 23:19

Is je telefoon altijd bij opladen zo heet?

Bij gebruiken van hotspot en GPS navigatie bijvoorbeeld, kan het zijn dat bepaalde laders niet genoeg stroom geven, of dat het toestel zo heet wordt dat de telefoon niet meer gaat opladen.

In het eerste geval, tja is vervelend, maar hoef je niks te doen, officieel geef USB-A maar 500mAh tot 1Ah, terwijl bijna elke mobiel tegenwoordig met 2Ah minimaal geladen wordt, soms wel meer, zoals de Mate 10 of OnePlus 5T, die gaan tot 5Ah.
Misschien dat daar een powered USB-hub zal helpen? Wel eentje die minimaal 2Ah kan leveren.

In het tweede geval, zal ik adviseren om onmiddellijk jou toestel uit de lader te halen en even laten afkoelen, hoge temperaturen zijn slecht voor de accu. In de zomer werd mijn S7 ook heet tijdens opladen, ik zette het dan uit om de temperatuur laag te houden.

Als je toch het vermoeden hebt dat je batterij niet goed is, of dat je telefoon te heet wordt, kun je door Huawei laten controleren.

Dat kan op een service center

Of je telefoon aanmelden en laten ophalen.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Die hotspot functie kan inderdaad op sommige toestellen voor warmte zoeken. Ik heb wel eens een samsung s4 gehad en die kreeg ik niet eens bijgeladen. Mijn huidige s8 heeft er eigenlijk geen moeite mee. Dus wellicht dat een betere / duurdere processor dit soort taken beter aankan.
Reputatie 7
Badge +2
De P10 lite heeft al een reputatie van te warm worden onder bepaalde omstandigheden.

Zoals Eric zegt daar zit een mid-range cpu en die prima is voor normaal gebruik, maar bij sommige gevallen misschien net iets te kort komt. Vooral als je te gelijk je telefoon oplaadt.

Probeer USB tethering in plaats van wifi hotspot, kijken als dat beter is.
Usb tethering heb ik in het verleden al op een usb 2.0 poort geprobeert maar dan is mijn amperage te laag, omdat usb 2.0 op mijn laptop standaard op zo’n 450-1000 mah zit. De huawei p10 lite kan zelfs tot 2000mah opladen, waardoor het spanning te kort komt.

Ook gaf ik al aan dat wifi toepassingen wel gaan, dus kan het verschil enkel marginaal zijn. Ik heb ook 1 usb 3.0 poort op mijn laptop, en wanneer ik die gebruik gaat de telefoon een stuk langzamer leeg dan de usb 2.0, maar ook dan heb ik maar rond de 1000 mah tot mijn beschikking.

Is het nu echt zo dat de telefoon meer stroom verbruikt dan dat hij kan opladen bij het gebruik van een hotspot?

Is er geen manier om dit op te lossen?
Reputatie 7
Badge +2
Is je telefoon altijd bij opladen zo heet?

Bij gebruiken van hotspot en GPS navigatie bijvoorbeeld, kan het zijn dat bepaalde laders niet genoeg stroom geven, of dat het toestel zo heet wordt dat de telefoon niet meer gaat opladen.

In het eerste geval, tja is vervelend, maar hoef je niks te doen, officieel geef USB-A maar 500mAh tot 1Ah, terwijl bijna elke mobiel tegenwoordig met 2Ah minimaal geladen wordt, soms wel meer, zoals de Mate 10 of OnePlus 5T, die gaan tot 5Ah.
Misschien dat daar een powered USB-hub zal helpen? Wel eentje die minimaal 2Ah kan leveren.

In het tweede geval, zal ik adviseren om onmiddellijk jou toestel uit de lader te halen en even laten afkoelen, hoge temperaturen zijn slecht voor de accu. In de zomer werd mijn S7 ook heet tijdens opladen, ik zette het dan uit om de temperatuur laag te houden.

Als je toch het vermoeden hebt dat je batterij niet goed is, of dat je telefoon te heet wordt, kun je door Huawei laten controleren.

Dat kan op een service center

Of je telefoon aanmelden en laten ophalen.