vraag

Huawei E5186s-22a VoLTE ondersteuning?

• 23 september 2017
  • 6 reacties
  • 809 x bekeken

Beste mensen,

Door een gebrek aan goed aanbod van een vaste internetlijn gebruiken wij thuis het Tele2 onbeperkt 4G abonnement als vaste verbinding. Dit doen we via een Huawei E5186s-22a LTE modem/router. In principe werkt alles, maar volgens Huawei heeft dit apparaat ook ondersteuning voor VoLTE. Deze functie lijkt echter niet te werken: als we bellen (via het mobiele nummer) via de router, springt de verbinding terug naar 3G. Zodra de telefoonverbinding gesloten is, springt de verbinding weer naar 4G. Dit klinkt prima, maar zorgt al met al voor een vrij onstabiele en langzamere verbinding.

Kan Tele2 de VoLTE-ondersteuning voor deze router aanzetten? Zo ja, op wat voor termijn zouden we dit kunnen verwachten? Het zou ons gebruik van het netwerk een stuk prettiger maken!

Groet,
Andele

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik zou dit topic in de gaten houden over het gebruik maken van je simkaart op een LTE modem.

De situatie is nu zo dat bij een nieuwe abonnement kunnen ze je blokkeren als jou toestel niet opgenomen staat in het "4G ready" lijst.
Dat maatregel wordt ook toegepast vooral als de persoon veel op 3G zit omdat de toestel niet alle Europese 4G frequenties ondersteunen bijvoorbeeld, maar hou rekening dat ze op elke moment actiever kunnen gaan controleren.

Echter over je vraag over VoLTE, ik zou daar niet op rekenen, ze richten zich nog flink op mobiel, en dan op de meeste "populaire", dus iPhone, Galaxy, Xperia en Huaweis (mobieltjes dan, geen modems, en daar lopen ze nog vertraging met de P10 lijn).

Sinds vorig jaar is alleen General Mobile (met twee modellen) en HTC (met alleen de U11) bijgekomen* (dan niet echt, VoLTE ondersteuning wordt in korte termijn verwacht voor deze 3 toestellen).

Als en wanneer Tele2 4G voor thuis gaat leveren/ondersteunen dan zie ik mogelijkheden om modems te krijgen met VoLTE, maar nu is de kans gewoon nihil.
zie: https://www.tele2.nl/mobiel/internet/4g/
en klik op "een geschikte telefoon"
Reputatie 7
Badge +4
https://www.tele2.nl/shop/mobiel/abonnement/sim-only/?data=onbeperkt&voice=onbeperkt&binding=24

Op de bestelpagina van som only staat een link 'check of je toestel geschikt is'
@eric ik heb de algemene voorwaarden erop nagelezen en zie niet zozeer in hoe wij de FUP of de andere voorwaarden overtreden door deze vorm van datagebruik. Verder heb ik geen toestel whitelist kunnen vinden, zou je me hiernaar kunnen verwijzen? In ieder geval bedankt voor de snelle reactie.
Reputatie 7
Badge +4
Misschien een open sip server zoeken?
Reputatie 7
Badge +4
Unlimited data sims only mogen alleen in white listed toestellen worden toegepast. Door de voorwaarden die je hent geaccepteerd kun je afgesloten worden. HUAWEI zal met Tele2 geen lte modems gaan certificeren voor Volte. Ze bieden deze sim only producten alleen aan voor smartphones.