beantwoord

Huawei Ascend P7: Wanneer pusht Tele2 de nieuwste firmware (Versie: B609) naar haar smartphones?

• 21 maart 2015
  • 5 reacties
  • 708 x bekeken

• Aan het warmlopen
  • 2 reacties
Hallo,

Zoals de titel al aangeeft: Wanneer pusht Tele2 de nieuwste firmware (Versie: B609) naar haar Huawei Ascend p7 smartphones?
Ik weet (?) dat providers eerst deze nieuwe firmware versies moeten testen voor ze naar de door hun verkochte toestellen worden gepusht.
Mijn zus kreeg regelmatig updates en zat al na een week van de release van de nieuwste firmware op B609. Alleen heeft ze wel een andere provider, namelijk "Ben"!

Versie B609 EMUI 3.0 kwam ongeveer rond 13-01-2015 uit, dus ik wacht nu al ongeveer 2 maanden en een week!

Met pushen/gepusht bedoel ik updates uitbrengen via de update applicatie op de telefoon of via de applicatie voor de pc.

Dus mijn vragen zijn nu:

-Word deze nieuwe versie nog door Tele2 uitgebracht voor de Huawei Ascend P7?
-Word er überhaupt nog aan updates gewerkt voor dit toestel? Zo ja, is er een datum ingepland wanneer deze update naar de telefoons worden gepusht?
-Waarom is er zo'n vertraging?
-Ben ik het alleen die deze vertraging heeft?

Meer info nodig? Vraag het maar gerust.

Alvast bedankt. 🆒

(Volledige Telefoon type: Huawei Ascend P7-L10. Dit is internationale versie van de P7. Mijn zus heeft deze ook.)
icon

Beste antwoord door Bas2577 21 maart 2015, 12:20

Sommige mobiele providers doen dat omdat ze logo's etc en eigen apps toevoegen. Maar Tele2 doet dat bijvoorbeeld niet. Je krijgt bij hen een origineel toestel waar niets aan veranderd is en daarom lopen de updates gewoon via internet(3G/4G/Wifi) direct van de fabrikant. Dat noemen ze branding en toestellen bij Tele2 zijn unbranded.

Er kan ook iets op jouw telefoon zijn dat het updaten tegenhoud.
Heb je toevallig je toestel geroot of unlocked?
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

5 reacties

Badge +5
Europese versie van de update en hoe je hem kunt installeren:

http://huaweiblog.nl/2015/01/huawei-ascend-p7-emui-3-0-b609-download-beschikbaar/

En anders gewoon wachten op de OTA, meestal duurt het verspreiden wel een tijdje.

Tele2 heeft er niets me te maken want zij verzorgen de updates niet.
Dit doet de fabrikant per land en regio.
Europese versie van de update en hoe je hem kunt installeren:

http://huaweiblog.nl/2015/01/huawei-ascend-p7-emui-3-0-b609-download-beschikbaar/

Tele2 heeft de Huawei Ascend P7 geupdate t/m versie b123sp01. Om handmatig te updaten is het een vereiste dat je al op versie b133 zit, aangezien versie b609 een incrementele update is.

En als je handmatig gaat updaten naar b133 om uiteindelijk naar b609 te updaten, dan zorgt de update naar B133 voor een factory reset waardoor alles apps, data en andere gegevens weg zijn. Dat wil ik altijd voorkomen 😛 .

Tele2 heeft er niets me te maken want zij verzorgen de updates niet.
Dit doet de fabrikant per land en regio.

Dan vind ik het nog vreemder. Toen ik bij mijn zus haar telefoon ging updaten kwamen er 5 updates achterelkaar. Ik zal dan ook eens contact opnemen met huawei, want dan zit er echt iets fout met het toewijzen van de updates.

Dit las ik op een tech website:
But some carrier branded phones receive a different firmware as the unbranded ones because of custom carrier modifications, like removing the WiFi tether feature. Therefore a delay for an update can also be caused by the carrier. Usually you will see an update first on unbranded devices and maybe later for the carrier branded ones. But there have also been cases where the carrier released an update that wasn't released officially for unbranded devices (IIRC a Samsung device in the UK got 2.3 before it was officially released by Samsung).
Wat weer aangeeft dat sommige mobiele providers het wel doen. Apple producten zijn uitgesloten, want die staat er om bekend dat ze de updates zelf verzorgen.
Bron: https://android.stackexchange.com/questions/25603/who-are-responsible-for-pushing-out-the-ota-updates
Badge +5
Sommige mobiele providers doen dat omdat ze logo's etc en eigen apps toevoegen. Maar Tele2 doet dat bijvoorbeeld niet. Je krijgt bij hen een origineel toestel waar niets aan veranderd is en daarom lopen de updates gewoon via internet(3G/4G/Wifi) direct van de fabrikant. Dat noemen ze branding en toestellen bij Tele2 zijn unbranded.

Er kan ook iets op jouw telefoon zijn dat het updaten tegenhoud.
Heb je toevallig je toestel geroot of unlocked?
Sommige mobiele providers doen dat omdat ze logo's etc en eigen apps toevoegen. Maar Tele2 doet dat bijvoorbeeld niet. Je krijgt bij hen een origineel toestel waar niets aan veranderd is en daarom lopen de updates gewoon via internet direct van de fabrikant. Dat noemen ze branding en toestellen bij Tele2 zijn unbranded.
Bedankt voor je antwoord, dan weet ik in ieder geval dat ik niet bij tele2 moet zijn! Ik zal vandaag nog een mailtje sturen naar de support van Huawei. Als ik antwoord heb gekregen dan zal ik hier het resultaat plaatsen.
Badge +5
Graag gedaan. Hoop dat Huawei een goede oplossing heeft voor je.