beantwoord

Heel veel GPRS verbruik.

  • 8 september 2015
  • 21 reacties
  • 376 x bekeken

  • Snapt hoe het werkt
  • 10 reacties
Ook wij zijn in een keer aangeslagen voor 800mb gprs data verbruik, dit alles hebben we verbruikt op een dag, aldus Tele2. Allereerst schrik ik van de berichten die ik terug lees over dit soort aanslagen. Netjes contact opgenomen met de klantenservice. Uitgelegd dat het toestel op de bewuste datum terug kwam van een reparatie bij Samsung vandaan. Ook een formulier ingevuld en opgestuurd. De situatie was als volgt: op 13 augustus is er een piek van 800mb aan dataverkeer gemeten door TELE2. De dag dat het toestel terug kwam van reparatie bij Samsung, nadat de connector het had begeven. Tijdens het eten het toestel aan de lader gedaan, daarna heeft mijn man de WiFi aansluiting en de apps geherinstalleerd. In de volgorde zoals ik het schrijf. Eerst WiFi, daarna de apps. Tussen 18:00 en 24:00u heb ik kennelijk 800mb aan data verbruikt, over een 3G netwerk. Volgens mij is dat een prestatie op zich, omdat ik het nog nooit voor elkaar heb gekregen om mijn bundel van 500mb in een maand op te maken. (met nog 6 dagen te gaan zit ik nu op 30%!!!!). Het enige moment dat ik de deur ben uitgeweest was om de hond uit te laten. Als ik ga kijken op mijn toestel wat deze aan geeft is dat 75mb. Ik vind dat een behoorlijk verschil. De klantenservice heeft mij, naar aanleiding van het formulier terug gebeld. Helaas, ik heb zo'n goedkoop abonnement, dat ze mij geen geld kunnen terug geven. Ook hebben ze een waarschuwings sms uitgestuurd, al geven ze zelf aan dat deze te laat was.
Tenzij ik het contract omzet naar een duurdere, dan kunnen ze mij 34 euro tegemoet komen. Te belachelijk voor woorden.
Ook als ik op de site kijk naar de factuur, zie ik dan bij GPRS - data geen bedrag staat. Mijn telefoon geeft aan dat in die periode rond de 75 MB is verbruikt. Daarbij snap ik dat er een verschil van meting in kan zitten, maar die kan toch nooit zo groot zijn? Ik snap er niets van.

Het feit dat Tele2 mij tegemoet wil komen, sterkt mijn gedachte dat Tele2 dus weet dat er iets fout zit. Omdat dit gewoon niet goed voelt, heb ik het bedrag laten storneren, en wil ik verder gaan (laten) uitzoeken hoe dit mogelijk is.

Gisteren (maandag 7-6-2015) is er een brief met dit verhaal verstuurd naar TELE2. Daarin heb ik gevraagd een kloppend factuur op te sturen. Vanavond een SMS bericht van TELE2 ontvangen, waarin ze aangeven wanneer ik de factuur niet betaal, ik word afgesloten. (zo ga je tenslotte om met trouwe klanten).
icon

Beste antwoord door Ciana van Tele2 20 oktober 2015, 11:08

Hoi Meneer ErnaKS (sorry, ik weet je naam niet :8)!

Ik begrijp dat jullie dit als vreemd ervaren. Het forum wordt niet beheerd door de telefonische klantenservice, maar door de afdeling webcare. Om deze reden vroeg ik naar de data van de gesprekken zodat ik de notities kon achterhalen. Jullie hebben namelijk niet met ons gesproken maar met een andere afdeling. Maar goed, dat laten we voor nu even in het midden.

Ik deel jullie mening en heb daarom alsnog de vergoeding van €34.46 voor jullie ingediend 😉. Dit bedrag zal worden verrekend met de aankomende factuur/facturen (afhankelijk van de prijs natuurlijk). Ik begrijp dat het voorstel tot upgraden onder ietwat vreemde omstandigheden is gebeurd, maar er zijn wel veel voordelen aan gekoppeld. Voor slechts €2,- extra per maand weet je zeker dat Erna geen extra kosten zal maken aan dataverbruik. Maar ik begrijp ook dat deze aanbieding misschien minder rendabel is voor haar dan voor andere klanten. Aan Erna's facturen te zien, gebruikt ze in het algemeen weinig data. Toch zouden we ons werk niet goed doen als we jullie hier niet over zouden informeren. Ik hoop dat je daar begrip voor kan opbrengen.

Goed, ik hoop dat onze wegen nu op een vriendelijkere manier scheiden. Ik vond het leuk om jullie te helpen. Mochten jullie ergens nog vragen over hebben, weten jullie mij te vinden. Ik zou het jammer vinden als jullie mij zouden verlaten als klant. Er zijn weinig forum-gebruikers die net zo'n leuke en zomerse avatar hebben als Erna!

Groetjes, Ciana
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

21 reacties

Hierbij afbeeldingen van de rekening en verbruik toestel.
Badge +5
@Ernaks

Ik zou de bijlage met je verbruik snel weghalen en even je telefoonnummer doorstrepen of eruit knippen, dit is een openbaar forum waar je geen privégegevens moet neerzetten.
Dat kan tot 1 uur na plaatsing.
@Ernaks

Ik zou de bijlage met je verbruik snel weghalen en even je telefoonnummer doorstrepen of eruit knippen, dit is een openbaar forum waar je geen privégegevens moet neerzetten.
Dat kan tot 1 uur na plaatsing.


Hoe?
Reputatie 7
Badge +5
Alléén getypte tekst kun je aanpassen/verwijderen tot een uur na plaatsing.
Bijlages kun je vanaf plaatsing niets meer mee.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi ErnaKS,
Leuk dat je ons hier aanspreekt op het Forum.
We hebben het bericht gelezen en willen je graag helpen.
Daarom vraag ik je hoe het er mee zit.
Er staan nog steeds persoonlijke gegevens openbaar, en deze heb ik dan ook nu verwijderd.
Als ik nog meer voor je kan doen, hoor ik het graag.

We hebben een veelgestelde vragen pagina omtrent datagebruik. Deze kan je hier vinden:
FAQ - Dataverbruik Mobiel

We horen het graag als je nog vragen hebt.
Groet,
Ben
Fijn dat je de persoonlijke gegevens hebt weggehaald. Vind ik al heel bijzonder dat je dat zelf niet kunt doen.
Helaas is er niets naar tevredenheid opgelost. Tele 2 zegt dat er dataverbruik was. In de nacht, thuis, met WiFi. Dus heb ik alles moeten betalen.
Er was in elk geval een te late melding gegeven door Tele 2. Daardoor zou ik in elk geval 34 euro minder hoeven betalen.
Dit is aan mijn man beloofd. Helaas gebeurt dit ook niet omdat dit volgens Tele 2 niet kan omdat ik een aktiebundel heb.
Die logica ontgaat me helaas.
Voor ons dus na deze abonnementsperiode geen Tele 2 meer.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi ErnaKS,
Bedankt voor je reactie.
Ik begrijp hieruit dat je al telefonisch contact hebt opgenomen met ons en dat hier is uitgekomen dat je 34 euro minder hoeft te betalen.
Als het beloofd is dan zouden we ons hier natuurlijk aan de belofte moeten houden.
Ik wil dit allemaal uitzoeken. Ook omtrent de situatie met betrekking tot de actiebundel.
Om dit te doen heb ik enkele gegevens van je nodig.

Zou je me alsjeblieft een prive-bericht kunnen sturen met de volgende gegevens:
- Naam
- Adres
- Woonplaats
- Klantnummer
- Geboortedatum
Een privébericht sturen doe je door op mijn naam/foto te klikken en dan de paarse knop "Bericht".

Bedankt voor je medewerking.
Ik zie je gegevens tegemoet.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Dank je wel voor het sturen van je gegevens ErnaKS.
Ik heb je nog een reactie gegeven, en hoop snel weer van je te horen.
Groet,
Ben
Reputatie 6
Badge +5
Hoi Erna,
Ik heb je nog een reactie gegeven op het privébericht.
Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag van je.
Groet,
Ben
Ik heb reactie terug gegeven. Tele 2 lost niets op.
Reputatie 6
Badge +5
Hi Erna,
Ik heb ook weer gereageerd.
De oplossing is nabij.
Groet,
Ben
Oplossing? Uit de actiebundel dan kan ik 34 euro terug krijgen?
Dat is me ook verteld via de telefoon. Maar er is ook beloofd dat dit zou gebeuren zonder uit de actiebundel te gaan.
En dat is dus niet gebeurd.
Sorry Tele 2 maar ik ben echt klaar met jullie.
Reputatie 2
Badge +2
Hi Erna,

Ik neem jouw case even over. Ben is op dit moment aan het genieten van een welverdiende vakantie. 🆒

Het spijt me, maar ik kan nergens in de communicatie teruglezen dat dit is beloofd zonder uit de actiebundel te gaan. In het telefoongesprek van 4 september heeft mijn collega jou geïnformeerd dat de vergoeding alleen mogelijk is in combinatie met een omzetting naar een Smartmix 3.0. Dit is ook naar jou gecommuniceerd via de e-mail op 19 september.

Het abonnement dat jij hebt, is een oude abonnementsvorm waarbij je inderdaad kosten kan maken buiten jouw bundel. Als je het abonnement niet wilt wijzigen, zijn deze kosten helaas voor jouw rekening. Als je de wijziging wel wilt doorvoeren, vergoeden wij jouw kosten (aangezien dit niet meer mogelijk zou zijn met het nieuwe abonnement) en zal je ook niet meer voor data verassingen komen te staan.

Zou je mij kunnen vertellen waarom je ontevreden bent over deze oplossing? En heb je al besloten of je het abonnement wilt aanpassen?

Groetjes, Ciana
Reputatie 5
Badge +3
Tja ze geven de fout van het late sms-je wel toe, maar je moet eerst een nieuw abonnement afsluiten om het geld (waar je recht op hebt) terug te krijgen???
Dat noem ik een foute sigaar uit eigen doos,..:(
In een telefoongesprek met mij is verteld dat ik uit de aktiebundel zou moeten om het geld terug te krijgen omdat jullie te laat een sms stuurden.
Mijn man heeft daarop gebeld en daar werd toen aan beloofd dat we sowieso de 34 euro terug kregen.
Dit is dan waarschijnlijk niet terug te vinden.
Ik heb inderdaad besloten om het abonnement niet aan te passen. En mijn besluit om te eindigen bij Tele 2 staat ook nog steeds vast.
Moet ik nog een keer uitleggen waarom ik niet tevreden ben? Lijkt me toch wel duidelijk ondertussen?
Reputatie 2
Badge +2
Hi ErnaKS,

Fijn dat je zo snel reageert! Weet je toevallig nog wanneer deze gesprekken hebben plaatsgevonden? Als dit zo met jou is afgesproken, zullen er vast notities zijn.
Ik reageer even namens mijn vrouw. Ik vind dit een hele vreemde gang van zaken. Mij is wel degelijk toegezegd dat we niet een nieuw abonnement hoefden af te sluiten, omdat Tele2 te laat was met het versturen van een sms. Een ander abonnement was alleen ter voorkoming dat we nogmaals over de bundel heen zouden gaan. Ik heb het verhaal aan de klantenservice herhaald zoals ik het heb begrepen, en dat verhaal werd bevestigd. Al met al zouden wij 10 euro opschieten als we op dit voorstel in zouden gaan. Het nieuwe abonnement is 2 euro duurder. Het is jammer maar helaas, een Tele2 abonnement zullen wij niet meer afsluiten.
Reputatie 2
Badge +2
Hoi Meneer ErnaKS (sorry, ik weet je naam niet :8)!

Ik begrijp dat jullie dit als vreemd ervaren. Het forum wordt niet beheerd door de telefonische klantenservice, maar door de afdeling webcare. Om deze reden vroeg ik naar de data van de gesprekken zodat ik de notities kon achterhalen. Jullie hebben namelijk niet met ons gesproken maar met een andere afdeling. Maar goed, dat laten we voor nu even in het midden.

Ik deel jullie mening en heb daarom alsnog de vergoeding van €34.46 voor jullie ingediend 😉. Dit bedrag zal worden verrekend met de aankomende factuur/facturen (afhankelijk van de prijs natuurlijk). Ik begrijp dat het voorstel tot upgraden onder ietwat vreemde omstandigheden is gebeurd, maar er zijn wel veel voordelen aan gekoppeld. Voor slechts €2,- extra per maand weet je zeker dat Erna geen extra kosten zal maken aan dataverbruik. Maar ik begrijp ook dat deze aanbieding misschien minder rendabel is voor haar dan voor andere klanten. Aan Erna's facturen te zien, gebruikt ze in het algemeen weinig data. Toch zouden we ons werk niet goed doen als we jullie hier niet over zouden informeren. Ik hoop dat je daar begrip voor kan opbrengen.

Goed, ik hoop dat onze wegen nu op een vriendelijkere manier scheiden. Ik vond het leuk om jullie te helpen. Mochten jullie ergens nog vragen over hebben, weten jullie mij te vinden. Ik zou het jammer vinden als jullie mij zouden verlaten als klant. Er zijn weinig forum-gebruikers die net zo'n leuke en zomerse avatar hebben als Erna!

Groetjes, Ciana
Bedankt, eindelijk in elk geval wordt er echt naar ons geluisterd. We zien het bedrag tegemoet .
Deze maand kreeg ik gewoon weer een rekening. Ik ben wel benieuwd of het bedrag alsnog wordt verrekend? Ik heb er verder niets meer over gehoord.
Graag reactie.
Reputatie 2
Badge +2
Hi Erna!

Ah, wat jammer. Ik had zo gehoopt dat ik de vergoeding kon meenemen in deze factuur. Echter is de vergoeding daar te laat voor ingevoerd. Ik heb de vergoeding op 20 oktober in het systeem geplaatst en jouw factuur dateert van de 26e. Sorry! Wishful thinking.

Dit is wat er nu gaat gebeuren: je zal geen factuur ontvangen van november 2015. Het systeem zal eerst de vergoeding verrekenen en het overgebleven bedrag gebruiken voor de maand (december) daarop.

Mocht dit niet het geval zijn, weet je me te vinden!

Groetjes, Ciana