beantwoord

GPRS roaming

• 9 juli 2015
  • 6 reacties
  • 300 x bekeken

Vorige maand is er GPRS roaming in rekening gebracht. Ik heb altijd begrepen dat de roaming aan moet staan aangezien Tele2 gebruik maakt van een andermans netwerk. Daarbij heb ik begrepen dat je voor roaming in het buitenland andere instellingen moet hebben. Hoe zit dit?
icon

Beste antwoord door Siebel 9 juli 2015, 23:08

Hoi Biver75,

Voor veel toestellen moet je in Nederland Roaming aanzetten om data te kunnen gebruiken. Wanneer je naar het buitenland gaat, moet je dit echter uitzetten als je geen data wil gebruiken in het buitenland.

Voor de modernere toestellen, met een nieuwere SIM kaart, hoef je overigens ook in Nederland Roaming niet aan te zetten om data te gebruiken. (Dit kun je uitproberen als je in Nederland bent)
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Ik heb dit ook meegemaakt in een weekje België. Geen internet gebruikt, maar toch zag ik iedere morgen dat er data werd verbruikt. DEZE KOSTEN ZOU VOOR Tele2 MOETEN ZIJN!!! Want het netwerk zoekt/maakt verbinding met je telefoon. En de gebruiker doet helemaal niets.
Na genoeg hierover gelezen te hebben hier, zal ik in de vakantie data roaming uitzetten. En hopelijk zonder data kosten thuis te keren.
Hoi Biver75,

Voor veel toestellen moet je in Nederland Roaming aanzetten om data te kunnen gebruiken. Wanneer je naar het buitenland gaat, moet je dit echter uitzetten als je geen data wil gebruiken in het buitenland.

Voor de modernere toestellen, met een nieuwere SIM kaart, hoef je overigens ook in Nederland Roaming niet aan te zetten om data te gebruiken. (Dit kun je uitproberen als je in Nederland bent)
Reputatie 7
Vroeger moest roaming óók aanstaan om te kunnen bellen binnen Nederland, zoals topicstarter ook aangaf. Omdat Tele2 gebruik maakte van het netwerk van T-mobile.

Bij de modernere toestellen, met een nieuwere simkaart was dat opeens niet meer nodig. Wellicht doordat Tele2 klanten gaat overzetten naar het eigen 4G-netwerk is het helemaal verleden tijd.
Heb een paar dagen roaming in NL uitstaan. Vooralsnog geen problemen.
Ik lees nou net dit van T-Mobile:
"Je kan dataroaming gewoon aan laten staan wanneer je in het buitenland bent. Mobiel internetten kan namelijk pas als je een buitenland bundel hebt gekocht. Tot die tijd kunnen er geen kosten worden gemaakt. Zo kan je nooit voor onverwachte internetkosten komen te staan.

Dus nogmaals deze kosten moet voor Tele2 zijn.
Reputatie 7
Dat zijn de (betere) voorwaarden van T-Mobile, maar bij Tele2 werkt het helaas anders.