beantwoord

Geen signaal in het buitenland op mijn nieuwe Huawei Ascend P7


Ik heb sinds kort een Huawei Ascend P7 ter vervanging van mijn oude Samsung.
Maar met mijn mooie nieuwe Huawei Ascend P7 kan ik helaas in het buitenland niet bellen (wat uiteindelijk toch het ultieme doel van een telefoon is).
Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
- aan en uit zetten
- sim kaart verwijderen
- nieuwe firmware EMUI 3.0 geinstalleerd
- alle combinaties van roaming instellingen
- automatisch mobiele providers kiezen uitgezet
- automatisch mobiele providers kiezen aangezet.

Vorige week was ik in Italie (via Duitsland en Oostenrijk) en afgelopen weekend was ik in Belgie en daarna in Duitsland. Van alles geprobeerd en nog steeds geen signaal.

Iemand een suggestie?
Alvast bedankt.

PS ik kan me vaag herinneren dat je bij een nieuw toestel of nieuwe sim kaart een sms met instellingen van de provider kreeg. En dat je die ook opnieuw kon opvragen. Maar op de Tele2 website kan ik dat niet vinden. Weet iemand hier iets over?

icon Beste antwoord door karin 7 april 2015, 13:31

Stuur sms naar 401 met tekst : internet
in kleine letters voor de instellingen.
Ga verder naar je Apps en kies de App Tele2 menu
kies sim selecteren
handmatig in buitenland
toestel herstarten
dan automatische selectie
succes

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 Reacties

Stuur sms naar 401 met tekst : internet
in kleine letters voor de instellingen.
Ga verder naar je Apps en kies de App Tele2 menu
kies sim selecteren
handmatig in buitenland
toestel herstarten
dan automatische selectie
succes
Wanneer je ook niet kunt bellen, zal het niet aan de internet instellingen liggen. Waarschijnlijk heeft het te maken de SIM kaart selectie, zoals Karin aangeeft.

Beste optie is op automatisch zetten, als dat niet werkt, handmatig op buitenland, maar dan niet vergeten terug te zetten, anders werkt het in Nederland niet.
karin303 schreef:

Stuur sms naar 401 met tekst : internet
in kleine letters voor de instellingen.
Ga verder naar je Apps en kies de App Tele2 menu
kies sim selecteren
handmatig in buitenland
toestel herstarten
dan automatische selectie
succes



Hartelijk dank voor je snelle reactie.
1. De internet instellingen heb ik ontvangen en geladen (ik begrijp dat dat in principe voor internetten is).
2. De App "Tele2 menu" staat helaas niet (meer) op mijn telefoon. Staat ook niet op Google Play en kan hem niet op de Tele2 website vinden.
Weet je misschien waar kan ik die app kan downloaden?

MZVG
Ja hoor in de Google Playstore en op de site van Tele2

https://www.tele2.nl/mijn-tele2-app/

@ Siebel
ik schreef toch dat na herstarten toestel de selectie weer op automatisch gezet moest worden?
Vind je het nodig al mijn berichten aan te vullen?
Begint een beetje irritant te worden.
Er zijn in het forum nog heel veel vragen onbeantwoord over niet kunnen inloggen op Mijn Tele2
Daar weet ik het antwoord niet op
Daar ligt een mooie taak voor je........

groet

Karin
karin303 schreef:

Ja hoor in de Google Playstore


Beste karin303,
Dit is wat ik in Google Play Store aantref (bijlage).
Daar staat Tele2 menu toch niet bij?
Mvg
Nee Karin, die tele2 app bedoelt wim.trommel niet. Het gaat om dat sim-tandwiel appje die kun je als het goed is niet verwijderen omdat deze vanuit de sim zou moeten werken.

En Siebel, je voegde inderdaad niets toe.......
Ja klopt Aragorn. Ik verwarde hem met de onvolprezen Mijn Tele2 App

Die jij nodig hebt Wim moet bij de Apps op je toestel staan, soms staat hij bij de verborgen Apps.
En soms ook bij sommige toestellen heet hij Sim Toolkit.
Logootje ziet eruit als een simkaart met een soort tandwiel
karin303 schreef:

Ja klopt Aragorn. Ik verwarde hem met de onvolprezen Mijn Tele2 App

Die jij nodig hebt Wim moet bij de Apps op je toestel staan, soms staat hij bij de verborgen Apps.
En soms ook bij sommige toestellen heet hij Sim Toolkit.
Logootje ziet eruit als een simkaart met een soort tandwiel


Gevonden!
Op dit moment ben Ik weer in NL, dus ik kan niet checken of het werkt, maar ik heb goede hoop dat deze app me wel gaat helpen.
Ik laat het je weten zo gauw ik weer buiten NL ben geweest.

Voor nu allen hartelijk bedankt voor de hulp. Chapeau!

Om ook maar eens de bekende uitsmijter van Tele2 te gebruiken:
We houden contact 😉 😃
Mooi zo, en laat het inderdaad weten, we zijn benieuwd!