beantwoord

Geen service Tele2

• 4 oktober 2015
  • 6 reacties
  • 234 x bekeken

Sinds ik terug ben uit het buitenland heeft mijn SIM kaart geen service meer. Ik heb al een aantal dingen geprobeerd, zoals automatische netwerkselecte, herstarten, bestuurssysteem opnieuw installeren, SIM checken op beschadigingen, SIM in andere telefoon proberen (geen service) en het op een andere locatie proberen (ook geen service). Het is een groene SIM-kaart. Ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat het probleem begonnen is in Nederland, aangezien ik een groot deel van de tijd een buitenlandse sim-kaart gebruikte hiervoor, maar het is wel waarschijnlijk. Het Tele2 menu/automatische SIM selectie kan ik niet vinden op mijn telefoon, maar ik neem aan dat dit op hetzelfde neerkomt als automatische netwerkselectie?

Help, iemand?
icon

Beste antwoord door KellyS 8 oktober 2015, 10:51

Bedankt Maurice,

Nee, ik heb de instellingen niet veranderd en heb geen buitenland profiel ingesteld. Op de service pagina kon ik niet de informatie vinden die ik zocht. Ik heb de simkaart al in een andere telefoon geprobeerd, echter heb ik dit die persoon zelf laten doen. Ik weet dus niet of hij iets met de instellingen gedaan heeft, waarschijnlijk gewoon aangezet en gezien dat er geen service was.

Ik heb met de kantenservice gechat en deze adviseerde mij iets met de instellingen van de sim-toolkit te doen. De sim-toolkit kon ik bij het overzicht van alle apps wel vinden, maar ik kon er alleen informatie over vinden. Nergens op mijn telefoon kon ik 'm ook openen. Nu is er een nieuwe simkaart naar me onderweg als het goed is, ik hoop dat dit werkt.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

6 reacties

Badge +4
Hoi Kelly,

Het Tele2 menu/automatische SIM selectie en de automatische netwerkselectie zijn zeker niet hetzelfde!

Heb je iets aan de instellingen veranderd toen je naar het buitenland ging? Misschien een buitenlandprofiel ingesteld en deze nog niet teruggezet?
Heb je daarnaast onze servicepagina al bekeken?
Je zou ook kunnen proberen je simkaart in een andere telefoon te stoppen om uit te sluiten dat het aan je huidige toestel ligt. Vergeet dan niet de instellingen eerst juist te zetten via onze toestelhulp!

Laat je weten wat eruit gekomen is?

Groetjes Maurice
Bedankt Maurice,

Nee, ik heb de instellingen niet veranderd en heb geen buitenland profiel ingesteld. Op de service pagina kon ik niet de informatie vinden die ik zocht. Ik heb de simkaart al in een andere telefoon geprobeerd, echter heb ik dit die persoon zelf laten doen. Ik weet dus niet of hij iets met de instellingen gedaan heeft, waarschijnlijk gewoon aangezet en gezien dat er geen service was.

Ik heb met de kantenservice gechat en deze adviseerde mij iets met de instellingen van de sim-toolkit te doen. De sim-toolkit kon ik bij het overzicht van alle apps wel vinden, maar ik kon er alleen informatie over vinden. Nergens op mijn telefoon kon ik 'm ook openen. Nu is er een nieuwe simkaart naar me onderweg als het goed is, ik hoop dat dit werkt.
Badge +4
Nou ik ben benieuwd Kelly! Wil je laten weten of het geholpen heeft? Anders kijken we natuurlijk gewoon verder!

Groetjes en goed weekend!
Shit, het heeft niet geholpen! Heb ik daar 3 dagen voor gewacht en een half uur voor aan de lijn gehangen (SIM zou geactiveerd worden, maar was dat niet)...

Nog andere opties?
Nevermind, het duurde gewoon wat lang! Sinds vanochtend heb ik weer bereik.
Badge +4
Awesome, goed om te horen Kelly!
Mocht je nog andere vragen hebben hoor ik het graag!

Groetjes Maurice