beantwoord

Geen service iphone 6

• 6 januari 2016
  • 22 reacties
  • 7902 x bekeken

Hallo,

Ik heb al een lange tijd last van weinig tot geen bereik (geen service) met mijn IPhone 6 met een Tele2 abonnement 4G.

Ik heb dit al geprobeerd:
-Apn ingesteld,
-Simkaart schoongemaakt,
-Telefoon opnieuw opgestart en gereset,
-Mobiele aanbieder op automatisch of Tele2 gezet,
-Netwerk op 3G en LTE gezet (ik heb 4G),
-Simkaart in een ander toestel.
Ik ben woonachtig in Tilburg dus dan moet er zelfs 4G dekking zijn.

Het is vaak storend dat ik niet eens normaal kan bellen.
Voor internet moet ik altijd opzoek naar een WiFi verbinding.

Iemand een oplossing?
icon

Beste antwoord door eric 22 februari 2016, 22:16

Sinds vandaag wordt het Tele2 4G netwerk door de iphones officieel herkend. Zie topic waarin Siebel nog een tip geeft:
https://forum.tele2.nl/4g-285/lte-inschakelen-op-iphone-6-52195/index1.html#post315033
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Reputatie 5
Badge +4
Hoi Voncampo,

Wauw! Je hebt echt al heel veel zelf geprobeerd. Daar hou ik van!
Ik heb ook even op de dekkingskaart gekeken en de 4G dekking moet inderdaad gewoon goed zijn. Je geeft aan dat je je simkaart in een ander toestel hebt gedaan. Had je toen wel goede service of ook niet?
Want dit is een hele goede stap die je hebt gedaan. Dan kunnen we namelijk uitsluiten of het aan het toestel ligt of aan de simkaart.
Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Ik heb dezelfde probleem... Ik woon in Rotterdam en veel bijna alles zelf geprobeerd en niks.... Altijd geen service.
Reputatie 5
Badge +4
Hee Ernii,
Zou je misschien een eigen topic willen openen of dit aangeven op onze Facebook of Twitterpagina? Ik denk dat je bij de laatste twee opties het snelste antwoord krijgt.
Groetjes Kiko
He, bedankt voor de reactie.
Ja ik heb mijn simkaart nu in mijn oude telefoon zitten (lumia 920) en hierbij ondervind ik geen problemen met mijn signaal/bereik.

Persoonlijk denk ik dat het aan de antenne ligt. Ik heb mijn iPhone 6 opgestuurd.
Het kan namelijk ook zijn dat de antenne los zit of een productie fout...:?
Reputatie 5
Badge +4
Wat goed dat je al verdere stappen hebt ondernomen. Wil je me laten weten wat er uit het onderzoek komt?
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi hoi,
Is er al iets uit je onderzoek gekomen? 🙂
Ben benieuwd!
Groetjes Kiko
Hey,

Nou, ik heb mijn telefoon terug en ze hebben geen mankement gevonden. Hij is helemaal in orde.
Misschien moet het dan toch aan mijn simkaart liggen.

Is het dus mogelijk om een andere simkaart te krijgen omdat mijn simkaart mogelijk defect is?

Greetz
Merijn
Op een andere forum van tele2 staat ook een advies om de simkaart te laten vervangen.
(https://forum.tele2.nl/abonnementen-180/iphone-6-plus-geen-mobiel-internet-41081)

Greetz
Merijn
Reputatie 5
Badge +4
Tuurlijk! Ik heb dan wel deze gegevens van je nodig:
Naam
Adres
Postcode + woonplaats
Klantnummer
Geboortedatum

Deze gegevens kun je via een privébericht naar mij sturen. Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Bedankt voor je gegevens!
Ik heb een nieuwe simkaart verstuurd. Als je hem hebt ontvangen moet je hem voor je hem via de MijnTele2 omgeving activeren.
Laat je weten als je hem binnen hebt en of dit je probleem oplost?
Groetjes Kiko
Bedank. Dat zal ik doen.

Greetz
Merijn
Reputatie 5
Badge +4
Super!
Groetjes Kiko
Ik heb nog steeds weinig tot geen bereik met mijn telefoon. GPS werkt ook nog steeds niet goed
Volgens de dekkingskaart moet ik zelfs 4G binnen hebben. Maar ik heb nauwelijks 3G.
Nog tips?
Ik heb mijn telefoon aangemeld bij applecare voor een grondige controle.
Op de site van Apple staan meerdere personen met de zelfde probleem dus ik denk toch dat het een hardware/software probleem is. https://discussions.apple.com/thread/7248028?start=0&tstart=0
To be continued...
Reputatie 5
Badge +4
Hoi voncampo,
Jammer dat de nieuwe simkaart niet gewerkt heeft. Heel goed dat je verder bent gaan zoeken en dat je je telefoon nu goed laat onderzoeken. Laat je weten wat uit het onderzoek komt? 🙂
Groetjes Kiko
Ik heb mijn toestel teruggekregen van Apple.
Het toestel is helemaal goedgekeurd.

Ik heb dit verder als reactie gekregen van Apple:
De simkaart op zich zal goed zijn maar deze werkt niet met uw iPhone 6. Het kan dus zijn dat er bepaalde aanpassingen doorgevoerd moeten worden om deze simkaart te kunnen gebruiken; of dit een speciale simkaart is of iets in het netwerk of uw abonnement, is even de vraag. Dit zal Tele2 het beste weten.
Bij mijn iPhone 6 staat er bij Instellingen-algemeen-info- Aanbieder: Tele2 NL 23.1
Dit stond er eerst niet, kan dit het probleem zijn? Aangezien de aanbieder een Zweeds bedrijf is.

Ik kan ook niet meer de APN instellingen verwijderen. Daar is alles al ingevuld van Tele2.
Reputatie 7
Badge +4
Sinds vandaag wordt het Tele2 4G netwerk door de iphones officieel herkend. Zie topic waarin Siebel nog een tip geeft:
https://forum.tele2.nl/4g-285/lte-inschakelen-op-iphone-6-52195/index1.html#post315033
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn probleem. Ik heb ook via de klantenservice geprobeerd om een oplossing te krijgen. Zo heb ik echt niks aan mijn telefoon..:@
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Voncampo,
Zou je nog eens naar de tip van Eric willen kijken?
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hee Voncampo,
ik heb helaas geen reactie meer gehad op mijn laatste berichtje. Heb je nog naar de tip van Eric gekeken? Ik hoor het graag van je.
Groetjes Kiko
Reputatie 5
Badge +4
Hoi Voncampo,
Aangezien ik niks meer gehoord heb, sluit ik je topic. Als je toch nog hulp nodig hebt, kun je gewoon opnieuw een topic openen. :)
Groetjes Kiko