beantwoord

Geen service

• Is lekker bezig
  • 5 reacties
Hallo,

Sinds ongeveer 30 december heb ik 'geen service'. Op dat moment dacht ik dat het aan de drukte lag, maar helaas heb ik nog steeds geen service. Hierdoor kan ik niet bellen, sms'en en internetten. Ik heb meerdere dingen geprobeerd om dit probleem zelf op te lossen (andere simkaart, netwerkinstellingen resetten, harde reset, software update e.d.) Helaas is het probleem nog niet verholpen. Vandaag ben ik naar meerdere telefoonwinkels geweest om te kijken waar dit aan lag. Hier werd vastgesteld dat het iniedergeval niet door waterschade komt en dat de oorzaak onbekend is. Het probleem is van het ene op het andere moment ontstaan. Een nieuwe simkaart heeft geen nut, aangezien de simkaart het wel in een ander toetel doet. Heel af en toe maakt mijn telefoon ineens verbinding en doet hij het wel, alleen duurt dit nooit langer dan 1 minuut. Zou iemand mij misschien zo snel mogelijk kunnen helpen?
Alvast bedankt!

Groeten,
Amber

icon Beste antwoord door Rena Chan 23 januari 2018, 14:15

Amber,

Welke telefoon heb jij, waar heb je het gekocht (of waar heb je je abonnement afgesloten) en wanneer was dat?

Doet een andere simkaart van een andere provider in jou telefoon wel?

Heb je geprobeerd om een volledige reset te doen? Dus niet alleen netwerk instellingen?

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

19 Reacties

Reputatie 7
Badge +1
Amber,

Welke telefoon heb jij, waar heb je het gekocht (of waar heb je je abonnement afgesloten) en wanneer was dat?

Doet een andere simkaart van een andere provider in jou telefoon wel?

Heb je geprobeerd om een volledige reset te doen? Dus niet alleen netwerk instellingen?
Ik heb sinds februari 2017 een mobiel abonnement afgesloten bij tele 2. Het gaat hier om een iphone SE 16 gb. Een andere simkaart (T-Mobile) doet het ook niet in mijn telefoon. Hierdoor neem ik aan dat het aan mijn telefoon zelf ligt. Ik heb wel een reset gedaan, maar ik heb het toestel niet teruggezet naar fabrieksinstellingen i.v.m. verlies van data.
Reputatie 5
Badge +3
100% een storing in je iphone SE 16 gb, als een andere simkaart het ook niet doet en ik neem aan dat de telefoon simlockvrij is,.
Beetje apart dat de telefoonwinkels niet konden zeggen dat de tel. nagekeken dient te worden,..
Reputatie 7
Badge +1
Amber99 schreef:

Ik heb sinds februari 2017 een mobiel abonnement afgesloten bij tele 2. Het gaat hier om een iphone SE 16 gb. Een andere simkaart (T-Mobile) doet het ook niet in mijn telefoon. Hierdoor neem ik aan dat het aan mijn telefoon zelf ligt. Ik heb wel een reset gedaan, maar ik heb het toestel niet teruggezet naar fabrieksinstellingen i.v.m. verlies van data.

Volgens mij is je telefoon ook kapot.

Meld je mobiel voor reparatie bij Apple via
https://getsupport.apple.com

Let wel op dat vocht of fysieke schade niet onder garantie valt.

Bij Apple heb je verschillende mogelijkheden, onderandere een afspraak maken bij een Genius bar, een officiële reparatie centrum of telefoon opsturen.

Ze gaan jou telefoon bijna 100% zeker resetten, dus maak gewoon een back-up.

Edit:

Nog een kleine ding die ik wil testen.

Bij het opstarten van je telefoon, wordt gevraagd naar de simkaart pin? Dus niet naar de code van je iPhone, maar de simkaart pin?

Bij Instellingen, provider, zet het zoek automatisch uit en kijk als je iPhone netwerken kan vinden (duurt vrij lang, iets van 5 minuten).

Zo ja, zie je Tele2, en wat gebeurt als je op Tele2 klikt?
Reputatie 5
Badge
Hi Amber99,

Welkom op ons Forum! Je geeft aan dat je al bijna een maand geen service hebt op je iPhone SE. Uit de verbruiksgegevens blijkt dat je gisteren voor een langere periode verbonden bent met ons 4G-netwerk.
Kun je dit bevestigen? En kun je inmiddels ook weer bellen/sms'en?

Jeroen
JeroenK van Tele2 schreef:

Hi Amber99,

Welkom op ons Forum! Je geeft aan dat je al bijna een maand geen service hebt op je iPhone SE. Uit de verbruiksgegevens blijkt dat je gisteren voor een langere periode verbonden bent met ons 4G-netwerk.
Kun je dit bevestigen? En kun je inmiddels ook weer bellen/sms'en?

Jeroen

Hi Jeroen,
Klopt inderdaad! Zodra ik de telefoonwinkel uit liep kreeg ik ineens verbinding, maar dit was maar voor korte duur. Verder heeft het toestel die dag nog een aantal keer korte verbinding gemaakt. Helaas heb ik nu nog steeds geen service.
Reputatie 7
Badge +4
Dat wordt dan toch weer terug naar de Apple store en voorlopig eens een ander toestel gebruiken.
Reputatie 5
Badge
Is er inmiddels al verbetering ontstaan in het gebruik van onze dienst?
Helaas heb ik nog steeds maar een paar keer per dag verbinding met Tele2. Dit is dan geen 4G maar ‘E’. Iemand enig idee hoe het kan dat ik toch af en toe wel goede verbinding heb ?
Reputatie 5
Badge
Hm, vervelend! Ik wil je graag een nieuwe simkaart toe sturen, in de hoop dat dit het probleem oplost.
Als dit het probleem niet oplost dan zullen we een technisch onderzoek moeten starten.

Kun jij mij akkoord geven voor het versturen van een simkaart. Of niet natuurlijk, als je geen nieuwe simkaart wilt ontvangen.
Ja, ik zou graag een nieuwe simkaart willen ontvangen, in de hoop dat dit het probleem inderdaad oplost. Is de simkaart wel met nummerbehoud ?
Reputatie 7
Badge +4
Als je een vervangende simkaart krijgt dan wordt het nummer direct overgezet.
Reputatie 5
Badge
@Amber99, de levertijd van de simkaart staat op maximaal 5 werkdagen. Ik ga er echter van uit dat je de simkaart morgen of woensdag ontvangt.
Je dient de simkaart via MijnTele2 of via een PB naar mij te activeren, je 06-nummer wordt dan direct op het nieuwe simkaartje gezet.
Ik heb de simkaart ontvangen en deze meteen geactiveerd. Helaas krijg ik nog steeds “ geen service “ als melding. Ik heb geen idee wat ik verder nu kan doen nog.
Reputatie 7
Badge +1
Telefoon ter reparatie aanbieden.
Reputatie 7
Badge +4
Check de sim nog even in een andere telefoon.
Reputatie 5
Badge
Het is inderdaad aan te raden om de simkaart even in een ander toestel te doen. Verstandig is ook om een andere simkaart in jouw toestel te doen.
Werkt een andere simkaart wel in je toestel, dan ligt het probleem in ons netwerk en zullen we een technisch onderzoek starten.

Werkt een andere simkaart ook niet in je toestel dan is het een toestelprobleem en zal je het toestel ter reparatie aan kunnen bieden!
Reputatie 5
Badge
Is er verbetering opgetreden na het activeren van de nieuwe simkaart? 🙂
Reputatie 5
Badge
Vanwege de inactiviteit in dit topic zal ik deze gaan sluiten. Mochten er nog vragen zijn dan kun je een nieuw topic openen. Fijne dag! Jeroen