beantwoord

geen internet via 3G

• 5 februari 2015
  • 11 reacties
  • 389 x bekeken

Ben sinds 5 januari 2015 klant maar kan nog steeds niet via 3g internetten heb diverse keren 401 via sms geprobeerd, ook handmatig instellingen enkele malen gedaan maar geen resultaat, ik heb een Huawei ascend G6 4G U10
icon

Beste antwoord door Su van Tele2 25 maart 2015, 10:02

He megasponsor!

Ik heb een aantal weken terug om je gegevens gevraagd. Tot op heden heb ik jammer genoeg nog niets ontvangen. Mocht je nog hulp nodig hebben, stuur dan alsnog je gegevens.

Groetjes,

Su Ling
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

11 reacties

Badge
Het heeft helemaal nog niet gewerkt?

Als je in het APN overzicht op de optie knop drukt krijg je de optie standaardinstelling herstellen (als het goed is). Wordt er uberhaupt een APN geladen wanneer je dat doet?

Indien niet, welke settings gebruik je voor de APN? Indien wel, welke settings staan daar in?

Relevante settings daarbij zijn;
APN (internet.tele2.nl)
MCC (204)
MNC (02)
Verificatietype (PAP of geen)
APN-type (default,hipri of internet)

Als je in het APN overzicht op de optie knop drukt krijg je de optie standaardinstelling herstellen (als het goed is). Wordt er uberhaupt een APN geladen wanneer je dat doet?

Indien niet, welke settings gebruik je voor de APN? Indien wel, welke settings staan daar in?

APN (internet.tele2.nl)
MCC (204)
MNC (02)

Staat allemaal zoals u hier vermeld.

APN (internet.tele2.nl)
MCC (204)
MNC (02)

Kom er nu zelfs met de nieuwe tele2 app niet meer in ondanks het opnieuw aanvragen van een nieuw wachtwoord.
Badge
Die laatste snap ik niet helemaal, de app en internet op je telefoon staan los van elkaar. M.b.t. inloggen op de app kan ik je niet helpen en heb je echt een Tele2 medewerker nodig.

Voor wat betreft het internet, in sommige gevallen staat er of in mijn 1e vraag, als het er zo staat zoals hierboven door mij omschreven dat klopt het niet. Kan je een overzichtje maken van wat er precies staat?

Daarnaast ook graag een antwoord op de vraag wat er gebeurt als je standaardinstellingen hersteld in het APN overzicht.
Huawei ascend G6 4G U10 instelling

Naam: tele2NL
APN: internet.tele2.nl
Proxy: niet ingesteld
Poort: Niet ingesteld
Gebruikersnaam: niet ingesteld
wachwoord: niet ingesteld
Server: niet ingesteld
MMSC: niet ingesteld
MMS-proxy: niet ingesteld
MMS-poort: niet ingesteld
MCC: 204
MNC: 02
Verificatietype: niet ingesteld
APN-Type
APN-protocol: IPv4
Roamingprotocol voor APN: IPv4
MVNO-type: geen
MVNO-waarde: niet ingesteld

dit is de standaardinstelling

Na 401 naar sms is deze configuratie aangepast

APN-Type: default,hipri (via 401 sms)
Badge
Zou je het verificatietype eens op PAP kunnen zetten? Evt. heel de APN even verwijderen en standaardsettings herstellen en daarna de PAP toevoegen. Daarna kan je hem opslaan en eventueel even een herstart van het toestel proberen.

Het zou moeten werken, ik duim vanaf deze kant!
Zou je het verificatietype eens op PAP kunnen zetten? Evt. heel de APN even verwijderen en standaardsettings herstellen en daarna de PAP toevoegen. Daarna kan je hem opslaan en eventueel even een herstart van het toestel proberen.

Het zou moeten werken, ik duim vanaf deze kant!

Helaas, geen resultaat.
Badge
Oke, nog 1 dan.. Wat een gedoe zeg..

Verificatietype op geen en APN type op default

Mocht dat ook niet werken dan is er iets anders mis en heb je hulp nodig van een medewerker van Tele2, je hebt dan volgens mij ook alle mogelijke settings al geprobeerd..
Dank voor je hulp, ik denk dat ik maar weer terug ga naar Simyo daar werkt het perfect.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi megasponsor!

Sorry voor de late reactie! Ik zie dat je al een aantal tips van een forumlid hebt gekregen, maar dat deze niet hebben gewerkt. Jammer om te horen! Ik wil je nog één laatste vraag stellen; zou je je simkaart ook in een ander toestel willen proberen? Ik ben benieuwd of je internet dan wel werkt. Mocht dat ook niet het geval zijn, dan ontvang ik graag je NAW-gegevens en klantnummer in een privébericht.

Groetjes,

Su Ling
Reputatie 4
Badge +5
He megasponsor!

Ik heb een aantal weken terug om je gegevens gevraagd. Tot op heden heb ik jammer genoeg nog niets ontvangen. Mocht je nog hulp nodig hebben, stuur dan alsnog je gegevens.

Groetjes,

Su Ling