beantwoord

Geen internet in buitenland

• 7 mei 2019
  • 9 reacties
  • 383 x bekeken

Hi,

Ik ben sinds vanochtend in Griekenland en heb geen internet. Er staat wel dat ik een 3G netwerk ontvang, maar het werkt niet. WiFi werkt wel.

Verder heb ik geen sms ontvangen dat ik in het land ben aangekomen, dus daar kan iets mis zijn gegaan. Alle instellingen staan goed - zoals beschreven op de Tele2 site - en ik heb echt geen idee wat er mis kan zijn.

Kan iemand me hiermee helpen???
icon

Beste antwoord door eric 7 mei 2019, 21:15

Alle tips en truuks van forumleden is hier verzameld: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Alle tips en truuks van forumleden is hier verzameld: https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392
Reputatie 7
Badge
Je bundel is nog niet op? En hoe lang heb je net abonnement al, vrij recent afgesloten of al een langere tijd?

Hi Eric,

Ik heb alles in dit bericht al meerdere keren gedaan, maar het werkt echt niet. APN, roaming, automatische Sim, aan en uitzetten. Nog andere ideeen?
Je bundel is nog niet op? En hoe lang heb je net abonnement al, vrij recent afgesloten of al een langere tijd?

Nee, ik heb oneindig internet en mijn abonnement sinds 8 maanden. Ik ben in de afgelopen maanden ook op andere plekken binnen en buiten Europa geweest, en daar werkte het internet wel..
Reputatie 4
Badge
Hoi Laura,

Gaat het alleen om je internet wat niet werkt of heb je ook problemen met bellen en/of gebeld worden? Wil je dit nog eens proberen: Ga naar instellingen dan naar Telefoon - SIM apps - Tele2 SIM menu - selecteer SIM - handmatige SIM selectie en klik dan "in het buitenland" aan. Eventueel daarna je toestel even opnieuw opstarten.

Groet Petra
Hoi Laura,

Gaat het alleen om je internet wat niet werkt of heb je ook problemen met bellen en/of gebeld worden? Wil je dit nog eens proberen: Ga naar instellingen dan naar Telefoon - SIM apps - Tele2 SIM menu - selecteer SIM - handmatige SIM selectie en klik dan "in het buitenland" aan. Eventueel daarna je toestel even opnieuw opstarten.

Groet Petra

Hoi Laura,

Groet Petra

Hi Petra,

Dank voor je bericht! Ik heb dit net gedaan, maar het internet werkt nog niet; er stond dat “in Nederland”, dat heb ik aangepast. Ik heb wel met mensen gebeld en smsen kan ook.

Ik krijg telkens bijgevoegd bericht zodra ik probeer te internetten met 3G. Kan je daar iets mee?

Groet!
Reputatie 4
Badge
Deze melding houdt in dat je instellingen niet goed staan want je SIMkaart maakt geen verbinding met een dataserver. Heb je de toestelhulp ook doorlopen?
Probeer eens een nieuwe APN in te stellen.
Deze melding houdt in dat je instellingen niet goed staan want je SIMkaart maakt geen verbinding met een dataserver. Heb je de toestelhulp ook doorlopen?
Probeer eens een nieuwe APN in te stellen.

Ik ben eruit! Er stond opeens geen internet.tele2.nl meer, maar alleen “internet” bij APN onder mobiele data. Dus nu daar idd de rest ingevuld, toestel herstart, en het internet werkt! Heel erg bedankt!
Reputatie 4
Badge
Yeah! Goed om te horen dat het is gelukt. Fijn verblijf nog in Griekenland ?
Ik ga het topic dan nu sluiten.

Groet Petra