beantwoord

Geen bereik bij 4g

• 29 maart 2017
  • 3 reacties
  • 298 x bekeken

Ik heb sinds januari een 4G abonnement bij Tele2.
Mijn telefoon ( Microsoft Lumia 650) en SIM kaart zijn allebei geschikt voor 4G en juist ingesteld.
Maar wanneer ik de telefoon op 4G heb staan, ben ik vaak niet telefonisch bereikbaar. Men krijgt helemaal geen contact, of de melding te horen dat de telefoon buiten bereik is. Soms zelfs de melding dat het nummer niet bestaat..
Als ik dan zelf bel, gaat het meestal wel, zij het met een paar seconden vertraging.
Als ik de telefoon terugzet op max. 3G, heb ik het probleem niet meer.
Ik laat hem nu maar op 3G staan voorlopig, want wil toch bereikbaar zijn.
Ik begrijp, dat dit probleem vaker voorkomt, en heb geen idee hoe het is op te lossen.
icon

Beste antwoord door eric 29 maart 2017, 15:25

Jouw toestel is 4G geschikt, sterker nog , is al VoLTE geschikt, dus kan ook bellen over 4G.
Dan heb je wel 4G dekking nodig en dat is waarschijnlijk bij jou binnen te laag.
Kun je dat zien aan het aantal streepjes dekking? En wat zegt de dekkingskaart https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ ?

Als je dit probleem overal hebt, dan zou het ook een hardware probleem van je toestel kunnen zijn. Probeer dan eens een andere telefoon thuis. Je kunt nog steeds gebruik maken van het 3G netwerk van T-Mobile en het uitbreiden van het 4G netwerk gaat nog steeds door, dus houd dan die dekkingskaart in de gaten als het probleem alleen bij jou thuis is.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Jouw toestel is 4G geschikt, sterker nog , is al VoLTE geschikt, dus kan ook bellen over 4G.
Dan heb je wel 4G dekking nodig en dat is waarschijnlijk bij jou binnen te laag.
Kun je dat zien aan het aantal streepjes dekking? En wat zegt de dekkingskaart https://www.tele2.nl/mobiel/bereik-netwerk/ ?

Als je dit probleem overal hebt, dan zou het ook een hardware probleem van je toestel kunnen zijn. Probeer dan eens een andere telefoon thuis. Je kunt nog steeds gebruik maken van het 3G netwerk van T-Mobile en het uitbreiden van het 4G netwerk gaat nog steeds door, dus houd dan die dekkingskaart in de gaten als het probleem alleen bij jou thuis is.
Voorlopig laat ik hem op 3g staan en ga het op andere plekken uitproberen.. Volgens de kaart zou ik thuis wel voldoende dekking hebben. Het is ook niet altijd, de ene keer wel, de andere keer niet. Bedankt voor de reactie in elk geval...
Badge
We hopen dat het met de uitbreiding snel verbeterd. Gelukkig werkt je 3G wel :)
Omdat ik je momenteel niet meer kan vertellen dan dat Eric al gedaan heeft zal dit topic gesloten worden.
Als je nog andere vragen hebt kun je een nieuw topic openen.