beantwoord

Geen 4G wel 3G, maar abonnement afgesloten voor jullie eigen Tele2 4G netwerk

• 5 oktober 2018
  • 22 reacties
  • 4542 x bekeken

Ik ben een nieuwe Sim Only klant bij jullie, die vanaf gister actief is.
Ik ben van T-Mobile naar jullie overgestapt, omdat ik met mijn iPhone 8 problemen heb met het netwerk (bellen) van T-Mobile. Dit is een bekend probleem bij de iPhone 8 en de iPhone X.
Toen ik het contract afsloot is er mij gezegd, omdat ik een iPhone 8 heb die 4G ondersteunt, geen last zou hebben van het 3G netwerk die van T-Mobile is. Bij slechte verbinding: 2G/3G switchen jullie namelijk naar het netwerk van T-Mobile in plaats van Tele2.

Echter heb ik vanaf gister alleen nog maar op 3G gezeten en kan ik alsnog niet bellen. Op deze manier heeft het natuurlijk geen nut gehad dat ik ben geswitched naar jullie provider. Hoe kan dit? Alle mobiele data instellingen en APN instellingen staan juist. Aan- en uitzetten doet ook niets. Zelfs met T-Mobile, had ik gewoon constant 4G, maar kon ik alleen niet bellen.

Nu zit ik én telkens alsnog op het netwerk van T-Mobile, is het traag (3G) én kan ik niet bellen.
Waarom kom ik niet gewoon op jullie eigen Tele2 4G netwerk? Daarom heb ik immers het abonnement afgesloten.

Ik zal heel graag een antwoord ontvangen over hoe dit op te lossen is, want anders heb ik net aansluitkosten voor niets betaald en mijn nummer veranderd voor niets..

Erg raar dit.
icon

Beste antwoord door Rena Chan 5 oktober 2018, 18:39

Zoals ik eerder zei, een kruis test met andere simkaart in je telefoon zou weinig zeggen.

Een iPhone die probleem geef bij Tele2 kan prima werken bij T-Mobile en andersom.

Daarnaast zou Vodafone en KPN vrijwel altijd werken, die netwerken hadden daar geen last van die bug.

Ik zou ook niet voor een derde keer herhalen wat de snelste manier is om achter te komen als we hier te maken hebben met een telefoon of een netwerk probleem.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

22 reacties

Ook heb ik op rare plekken telkens geen service: bij mij thuis, in de trein, in het centrum van de stad. Dit is ook erg raar. Dit treedt willekeurig op en ik kan dan al helemaal niks. Dit heb ik met nog geen een simkaart en/of provider gehad. Ik heb vol bereik waar ik woon, werk en bezig ben. Normaliter..
Reputatie 7
Badge
Is je simkaart al geactiveerd? Start je toestel eens helemaal opnieuw op.
Blijft het probleem zich dan nog voor doen en staan al je instellingen goed,neem dan even contact op met de klantenservice 020-754 4444

Link naar toestelhulp zie je hier.
https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?gclid=Cj0KCQjwl9zdBRDgARIsAL5Nyn0-LdgsbnH9YFMO-m9HTUvsUUj9wnLx6wGntx2ySqyT83UlZ2qFp5kaAmOvEALw_wcB&dclid=CL6ug5rF790CFcYK4AodV7AN-A
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou je simkaart ik een andere toestel proberen, de iPhone 8 en X probleem saga is ook iets die bij Tele2 afspeelt.

Voor bijna alle klanten is dat opgelost met iOS 11.3, voor andere klanten die nog probleem ervaren en die hij iPhone direct bij Tele2 hebben gekocht, heeft Tele2 een phone swap of reparatie gedaan...

Probeer je simkaart in een andere toestel, is dat uitgesloten, dan kun je gaan troubeshooten in je telefoon, kijk als je de laatste carrier update hebt, en als laatste terug naar je verkoper of naar Apple.
Waarom werd dit mij niet vertelt toen ik het abonnement afsloot?
Lekker weer dit hoor. Ik betaal nu voor 2 abonnementen waar ik dus beide niets aan heb.
Holy shit. Ik heb trouwens laatst bij een telecomshop een kruistest gevoerd, voordat ik hier mijn abonnement afsloot en daar kwam uit dat mijn toestel helemaal in orde is. Daarnaast run ik iOS 12.

Zijn er nog andere oplossingen? Ik hoor gewoon op het 4G netwerk te komen.

Mocht ik weer moeten switchen (voor de 4e keer in een halfjaar) ga ik ervan uit dat de aansluitkosten worden weggehaald bij de factuur. Er is mij nooit verteld dat de iPhone 8 ook problemen zal kunnen hebben bij Tele2! Anders had ik het nooit afgesloten! Dit is een koopovereenkomst die is afgesloten door middel van een wilsgebrek: dwaling.
Reputatie 7
Badge +2
Het is geen algemene compatibiliteit probleem, maar een probleem die bij maar een kleine aantal iPhones voor komt en die opgelost kan worden door je toestel ter reparatie aan te bieden, Tele2 heeft niet die kapotte hardware aan jou geleverd, ze gaan er vanuit dat je iPhone in orde is.

Dat je nu twee abonnementen betaalt (ook bij T-Mobile eentje dan neem ik aan) is eigen keus, ook T-Mobile heeft genoeg informatie over dit probleem vertrekt en klanten die nog steeds problemen ervaren, geholpen met reparaties of vervangende toestellen.

Een kruis test in je iPhone betekent niks, een iPhone die slecht werkt met T-Mobile, kan prima werken met Vodafone.

Om uit met zekerheid een netwerk issue bij Tele2 uit te sluiten zou je je simkaart in een andere 4G ready toestel kunnen proberen, doet het goed, dan is het probleem met je iPhone, doet het niet, dan kun je even een reactie van Tele2 wachten.
Wat een klantonvriendelijk antwoord.

Het is niet met een "klein aantal iPhones", ik zie genoeg mensen op dit forum die dit probleem ook hebben. Daarnaast heb ik bij het afsluiten van het abonnement mijn probleem met T-Mobile benadrukt, waarbij ik er dus wel van uit mocht gaan dat ze dit dan had verteld.
Reputatie 7
Badge +2
Wat een klantonvriendelijk antwoord.

Ik ben ook niet van de KS, werk ook niet bij Tele2 BTW.

Het is niet met een "klein aantal iPhones", ik zie genoeg mensen op dit forum die dit probleem ook hebben.

En grootste deel van die klachten, 30 klanten of zo die we hier gezien hebben, zijn opgelost met iOS 11.3, de andere klachten zijn dus opgelost door reparatie zoals ik eerder zei.

Ik ga wel van uit dat Tele2 meer dan 50 klanten heeft met iPhone 8 en X, waardoor de stelling dat dit maar bij een beperkte aantal klanten gebeurt (ook voor iOS 11.3) blijft

Daarnaast heb ik bij het afsluiten van het abonnement mijn probleem met T-Mobile benadrukt, waarbij ik er dus wel van uit mocht gaan dat ze dit dan had verteld.

Er is niet mogelijk om te weten als je iPhone wel of niet goed zou werken met X netwerk zonder zelf te testen met een simkaart van de provider.

Maar goed, discussie kan hier uren lang gaan, of je kunt je iPhone voor reparatie sturen.... ?
Waaruit concludeert u dat ik dit niet eerst zelf heb getest? KPN werkte. Er is een kruistest gedaan bij Optie 1.
Reputatie 7
Badge +2
Zoals ik eerder zei, een kruis test met andere simkaart in je telefoon zou weinig zeggen.

Een iPhone die probleem geef bij Tele2 kan prima werken bij T-Mobile en andersom.

Daarnaast zou Vodafone en KPN vrijwel altijd werken, die netwerken hadden daar geen last van die bug.

Ik zou ook niet voor een derde keer herhalen wat de snelste manier is om achter te komen als we hier te maken hebben met een telefoon of een netwerk probleem.
Kruistest betekent niet dat ik alleen een andere simkaart in mijn toestel heb gestopt. De simkaart werkte ook niet bij de telefoon van de telecomstore. Hoewel je gelijk hebt, was het in ieder geval al fijner overgekomen als er wat empathie werd getoond in plaats van enkel het opsommen van wat krampachtige feiten. Ik ben hier namelijk al maanden mee bezig.
Reputatie 7
Badge +2
Ik had in mijn eerste reactie gevraagd als je je Tele2 simkaart in een andere toestel kon proberen, die vraag werd dan genegeerd, je antwoord was:

Holy shit. Ik heb trouwens laatst bij een telecomshop een kruistest gevoerd, voordat ik hier mijn abonnement afsloot en daar kwam uit dat mijn toestel helemaal in orde is.

Dus voordat de abonnement is afgesloten, begrijp ik dat je Tele2 sim niet getest is in een andere toestel, we kunnen dus geen netwerk probleem uitsluiten, maar ik heb ook de informatie gegeven dat dit ook mogelijk het gevolg is van een issue met de iPhone 8.

ja, ipv bij het probleem te blijven en op de vragen / tips te reageren, zie ik een reactie met beetje stoere taal zoals

Zijn er nog andere oplossingen? Ik hoor gewoon op het 4G netwerk te komen.

Esther en ik proberen met wat tips verder te komen, contact met Tele2 is telefonisch altijd sneller, want in de forum is de reactie tijd toch wat langer, daarnaast als je al zelf kan testen of je Tele2 simkaart goed werkt kun je dan gelijk een toestel of netwerk probleem uitsluiten... Want straks zit je uren met Tele2 aan de telefoon en blijkt toch een toestel issue te zijn.

Maar zulke reacties wordt je probleem niet sneller opgelost en gaan de mensen die misschien andere tips hebben ook niet hun best doen om mee te denken... Mijn 4G werkt prima, het is jou keus om iets met de tips en vragen te doen of niet, we kunnen je niet daar in dwingen. ?
Reputatie 7
Badge
Ik heb weinig verstand van Iphones. Waar heb je het toestel gekocht eigenlijk? Zoals Rena al schrijft, de problemen voor de Tele2 klanten die hun Iphones via Tele2 kochten, zijn geheel en al opgelost. Als je het forum eens goed doorleest kun je dat ook zelf lezen.. Op een forum kom je de mensen die geen problemen kregen niet tegen helaas.Maar die zijn er daarom echt wel hoor.

Ik heb geen Iphone 8 , maar meestal heb ik wel een zeer goede 4G Tele2 verbinding met Volte bellen.

Rena is een deskundig persoon, hij zegt niet zomaar wat en is al helemaal niet klant onvriendelijk, integendeel zelfs. Hij helpt waar hij kan en met zeer goed resultaat.

De raad die ik je alleen nog wil geven is: Stap eens een Apple store binnen en vraag daar eens om advies. En neem gerust de antwoorden die je hier kreeg van Rena mee.
Reputatie 7
Badge
Even voor alle zekerheid: staat je netwerkselectie op automatisch? En ervaar je de slechte verbinding op meerdere plaatsen/in meerdere steden? Heeft je Tele2 Sim in een ander toestel wel 4G verbinding? Heb je de dekking bij jou in de buurt gecontroleerd op 4gmasten.nl?
Stoere taal? Er moet ook begrepen worden dat ik al lang bezig ben met aan de praat krijgen van het netwerk op mijn iPhone 8. Denk ik na de derde overstap in een halfjaar dat het eindelijk opgelost zou worden, doordat ik gewoon 4G zou moeten krijgen met mijn iPhone 8, wat er ook verteld werd. En niets te maken zou hebben met T-Mobile. Ik ben hier dag en nacht mee bezig, het kost veel tijd en geld. Lijkt me enigszins te snappen dat ik hier ook niet vrolijk van wordt.
De dekking is maximaal en ik ervaar inderdaad deze storing willekeurig op elke plekken. In centrums van grote steden, in de trein, bij mij thuis: het maakt niet uit. Netwerk staat op automatisch. Ik weet zelf ook waar het probleem ligt: de combinatie van Tele2 en mijn defecte iPhone 8 die blijkbaar niet met T-Mobile kan, maar ook niet met Tele2. Het ging me er meer om dat dit mij niet werd verteld bij het sluiten van deze koopovereenkomst en als ik dit had geweten, het natuurlijk nooit had afgesloten. Maar dan krijg ik hier boze reacties terwijl ik er zelf ook al veel ellende mee heb gehad
De enige Apple Stores die er in Nederland zijn, liggen in de randstad. Niet bepaald dichtbij voor mij. Ik weet dat het aan de combinatie toestel-tele2/t-mobile ligt. Maar omdat Tele2 er van op de hoogte was dat er bij een klein aantal iPhone 8 en iPhone Xen dit probleem optrad, vind ik het gewoon niet netjes dat mij dit niet werd verteld.

Omdat het vaak goed gaat heb ik hier als antwoord op gekregen dat het daarom niet wordt verteld, maar tijdens het gesprek heb ik verteld over mijn overstap van T-Mobile naar jullie. De iPhones die de problemen hadden bij T-Mobile ervaren het dan ook bij Tele2. Dit wist ik niet. Maar jullie hadden wel deze informatie.
Zulke dingen heb ik uiteraard al lang gedaan.....
Reputatie 7
Badge
Realiseer je dat dit primair een forum is waar klanten elkaar proberen te helpen. Wij proberen met alle goede bedoelingen en geheel belangeloos om andere klanten van meer informatie en tips te voorzien. Uiteindelijk lopen ook de Tele2 moderators de topics na om te zien of de topicstarter is geholpen. Dat is pas het moment om over “jullie” te gaan praten als je daarmee Tele2 bedoelt.
Leg eens contact met een Apple store, misschien kun je je toestel wel insturen? Het zou mijn voorkeur hebben boven Dynafix waar Tele2 mee werkt.
Reputatie 5
Badge
Hi Gerretsen, welkom op ons forum en welkom bij Tele2 🙂 jammer om te horen dat je eerste ervaringen niet super zijn.

Er wordt in dit topic tot nu toe aangenomen dat de problemen die je ervaart worden veroorzaakt door een bug op je iPhone. Het klinkt aannemelijk op basis van de informatie die we nu hebben maar je zou ook nog even met onze technische dienst kunnen overleggen om meer zekerheid te krijgen.

Je hebt het ook over "bekende problemen". Het is volstrekt onzinnig om vooraf aan te nemen dat je door een exotische bug dergelijke problemen ondervind. Je zou dan namelijk geen enkel abonnement meer af hoeven sluiten want er zal altijd een risico zijn dat het niet werkt. Ik stel voor dat we de focus leggen op hoe we het gaan oplossen :)

Je hebt tot nu toe elke vraag over de instellingen van je toestel ontweken. Ik wil graag het volgende van je weten: heb je de checklist en het stappenplan op onze website gevolgd? En dubbelcheck of je toestel helemaal up to date is, dat is echt belangrijk.

Een andere vraag die ik heb: klopt het dat het niet gaat om de gegevens die je in je profiel hebt vermeld? Dat abonnement is namelijk nog maar 6 dagen actief en je geeft aan hier al maanden mee bezig te zijn.
Het gaat om de "bekende problemen" van een topic waar in u ook erg actief bent. Dat is deze https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/iphone-8-x-heeft-nauwelijks-4g-bereik-69090
Misschien dat dit meer voor u opheldert

Ik heb de stappenlijst van jullie website gevolgd en hij runt op de laatste versie. Netwerkinstellingen hersteld en zelf de telefoon naar fabrieksinstellingen gedaan. Ook heb ik toendertijd meerdere malen met de technische dienst gebeld.

En het gaat wel om de gegevens bij dit profiel. Ik denk dat u mijn bericht niet helemaal heeft gesnapt. Ik was toen 6 dagen klant bij jullie, Tele2, maar ben al maanden met dit probleem bezig in mijn telefoon. Ik ben namelijk al 4 keer dit jaar van provider geswitched en de ena laatste provider was T-Mobile. Hier ondervond ik ook de problemen die zijn beschreven in het topic die ik net even heb geplakt in mijn bericht. Tele2 was mijn laatste hoop en ik heb bij het afsluiten van het abonnement écht zovaak gevraagd naar of deze problemen bekend waren bij jullie en dit was niet het geval. Het was tricky omdat jullie een dochteronderneming zijn van T-Mobile, maar de verkoopster was erg zeker. Tot mijn spijt kwam ik er dus later achter dat ik ook bij jullie last heb van het probleem en dat het probleem zeker wel bekend was bij jullie (https://forum.tele2.nl/mobiele-abonnementen-180/iphone-8-x-heeft-nauwelijks-4g-bereik-69090)

Inmiddels was ik er helemaal klaar mee en heb ik mijn toestel verkocht en hier een nieuw abonnement met toetsel aangeschaft. Het is dus een soort van opgelost, maar niet op de manier dat ik het had gehoopt. Het heeft zo lang geduurd, dat het het zelfs waard was om te down-graden qua telefoon,

Ik hoop dat dit bericht u heeft kunnen helpen, ook om zaken met andere klanten af te handelen. Want ondanks dat alles nu prima werkt vond ik het echt niet netjes dat, na zovaak erop te hebben gewezen, mij alsnog is gezegd dat het probleem bij jullie niet bekend was.
Reputatie 5
Badge
Even een tip voor de topic starter, bewaar je geduld en ontwijk niet steeds vragen als je om hulp vraagt.

Kan hier een slotje op? Dit topic is lang in actief geweest, en om nu weer een discussie te starten..
Reputatie 5
Badge
De discussie over de problemen met 4G is inderdaad al helemaal klaar en het topic had eerder op slot gekund. Doe ik bij deze.

@Gerretsen Wel wil ik je nog even bedanken dat je tijd hebt genomen nog even wat feedback, fijn ook om te horen dat het nu is opgelost. Voel je vrij een nieuw topic te openen als je nog eens met vragen of problemen zit 🙂