vraag

Geen 4G

ik heb een Samsung Galaxy S7, ik heb alle up dates gevolgd en zojuist handmatig de update gedaan. Ik heb al zeer langere tijd geen 4G meer en ik begin er behoorlijk de balen van te krijgen. Wat kan ik doen om 4G weer terug te keren op mijn toestel ?

16 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ik neem het aan dat je in Nederland bent.

Heb je simkaart in een andere toestel geprobeerd?

Bij instellingen > netwerk > mobiel netwerk heb je een optie om de netwerk type te selecteren, 2G, 3G of 4G. Staat het bij jou op 4G?

Reputatie 4
Badge
Goedemiddag!

Zoals ik begrijp heeft u al deze stappen ondernomen?
https://forum.tele2.nl/tips-vanuit-de-community-328/geen-data-of-netwerk-toegang-volg-deze-tips-om-je-verbinding-te-herstellen-72392/index1.html#post441249

Verder, zeer langere tijd? 1 week? 1 maand?

Zou ik ook even mogen vragen waar u deze problemen ondervind? Wellicht dat de dekking op uw locatie wat minder is.

Eventueel zou u kunnen proberen om de sim in een andere telefoon te proberen (die ook 4g ondersteund).
Mocht het dan wel werken, zou uw telefoon defect kunnen zijn, anders zou er misschien een nieuwe sim moeten komen.

Hoop dat u hier wat aan heeft, en een fijne dag nog!
Groetjes
Reputatie 7
Badge +4
De eerste vraag is natuurlijk, heb je netwerk selectie op 4G/4G/2G staan?
Onderstaand een plaatje van een Samsung toestel.

De twee vraag is, heb je dit overal of alleen binnen op een bepaalde plek?
De derde vraag is, als je handmatig netwerken zoekt. ZIe je dan 2 keer een Tele2 in de lijst komen? (De ene is namelijk 3G (t-mobile wat vertaald wordt naar Tele2) en de andere is 4G van Tele2.

ja wel ik heb de netwerk modus op 4G/3G/2G staan.
ik zit in nederland, ik heb dus al ahum maanden geen 4G meer
volgens de kaart van Tele2 zit ik in een gebied dat zeer goed 4 G moet hebben (noord holland)
Reputatie 7
Badge +2
Oké, heb je al geprobeerd om je simkaart in een andere toestel te plaatsen? Kun je hiermee dan eventueel toestel probleem uit sluiten.

Probeer ook je netwerk instellingen te herstellen https://youtu.be/VqxYRoLbhQo
de slede van de simkaart wil niet openen dus inderdaad ik kan niet wisselen en kijken of de sim kaart niet meer werkt.
zucht
heb you tube filmpje gevolgd maar bij mij ziet het er natuurlijk anders uit. heb 'gegevens herstellen' uitgevoerd, aan en uit gezet maar resultaat is nul
Reputatie 7
Badge +4
008Monique schreef:

de slede van de simkaart wil niet openen dus inderdaad ik kan niet wisselen en kijken of de sim kaart niet meer werkt.

Het is ook meer om vast te stellen of de telefoon na die software update een probleem heeft. Heb je al gekeken welke netwerken zichtbaar zijn als je handmatig naar netwerken zoekt? (Zie mijn eerdere post)
ik heb idd twee keer Tele2 staan en als ik deze aantik dan zegt hij (bij beide) geregistreerd op netwerk. Maar 4G komt niet tevoorschijn.
er staan ook nog twee andere netwerken zichtbaar, daar heb ik niet op getikt.
Reputatie 7
Badge +4
Dat zijn KPN en Voda, dat is prima.
Het lijkt toch steeds meer op een hardware issue. Jouw sim in een ander 4G toestel zal uitsluitsel kunnen geven.
thx. Ik ga morgen naar de enige nog bestaande telfoon winkel in deze omgeving en kijk of zij me verder kunnen helpen. Zolang de slede vd sim niet opent heb ik een volgend probleem.
bedankt voor je antwoorden !
Reputatie 4
Badge
008Monique schreef:

thx. Ik ga morgen naar de enige nog bestaande telfoon winkel in deze omgeving en kijk of zij me verder kunnen helpen. Zolang de slede vd sim niet opent heb ik een volgend probleem.
bedankt voor je antwoorden !

Als het eventueel gaat omdat je een klein pennetje nodig hebt?
Uit de broodzakjes! Daar zit meestal zo'n metale rand in een stuk plastic wat de zak dicht houd.
Zelfde bij sommige huisvuilzak soorten.

Even met de schaar eruit knippen en dan een klein beetje zoeken, heb je zo de simslot eruit 🙂
het pennetje heb ik wel maar ik kan drukken wat ik wil, hard of zacht, de slede gaat niet open. Ik zie alleen dat het gaatje groter wordt en dat kan ook niet goed wezen
Reputatie 4
Badge
008Monique schreef:

het pennetje heb ik wel maar ik kan drukken wat ik wil, hard of zacht, de slede gaat niet open. Ik zie alleen dat het gaatje groter wordt en dat kan ook niet goed wezen

Het kan zijn dat er wat stof in zit, misschien inderdaad dan verstandiger om er even mee langs de winkel te gaan. Misschien kunnen ze er daar wat mee.

Hoop dat het gaat lukken!
Reputatie 5
Badge
@008Monique Ik ben benieuwd of je inmiddels meer weet en of het gelukt is 4G weer tevoorschijn te krijgen. Heb je een update voor ons? 🙂
Gelukkkkiggg wel.
Ik had nl op Facebook bij Tele 2 ook dezelfde vraag neergelegd en daar had iemand dan een antwoord op gegeven in de vorm van een YouTube filmpje. Omdat op dat moment niets meer deed, heb ik het filmpje op Youtube gekeken en die verwees weer naar een toestelhulp van Tele2 zelf. Bij de toestel hulp (37 pagina's lang) werd stap voor stap uitgelegd hoe ik internet (denk ik, zei de digibeet) opnieuw moest installeren naar Tele2 toe. Nadat ik dat gedaan had dacht ik nog 'tsja ik zie niks gebeuren', klopte natuurlijk ook want thuis heb ik wifi. Maar ik ging naar de telefoon winkel om aan te horen wat zei nog konden doen en whala....ik had 4G.
Helaas kon de winkel niets doen aan de slede met de simkaart. Die opent echt niet en de telefoon zal binnen kort daarvoor naar Samsung gaan.
Dus deels tevreden, ik heb tenslotte weer 4G !
Reputatie 5
Badge
008Monique schreef:

Gelukkkkiggg wel.
Ik had nl op Facebook bij Tele 2 ook dezelfde vraag neergelegd en daar had iemand dan een antwoord op gegeven in de vorm van een YouTube filmpje. Omdat op dat moment niets meer deed, heb ik het filmpje op Youtube gekeken en die verwees weer naar een toestelhulp van Tele2 zelf. Bij de toestel hulp (37 pagina's lang) werd stap voor stap uitgelegd hoe ik internet (denk ik, zei de digibeet) opnieuw moest installeren naar Tele2 toe. Nadat ik dat gedaan had dacht ik nog 'tsja ik zie niks gebeuren', klopte natuurlijk ook want thuis heb ik wifi. Maar ik ging naar de telefoon winkel om aan te horen wat zei nog konden doen en whala....ik had 4G.
Helaas kon de winkel niets doen aan de slede met de simkaart. Die opent echt niet en de telefoon zal binnen kort daarvoor naar Samsung gaan.
Dus deels tevreden, ik heb tenslotte weer 4G !

It's something 🙂

Tip: vraag tussen 1 en 2 weken voor je je telefoon naar Samsung stuurt een nieuwe simkaart aan via MijnTele2. Activeer deze (ook via MijnTele2) zodra je je telefoon opstuurt.

Je kunt dan die nieuwe simkaart in een eventueel reservetoestel stoppen zodat je bereikbaar blijft.

Reageer