beantwoord

Geen 4G

• 8 februari 2018
  • 7 reacties
  • 1100 x bekeken

Goedemorgen,

Ik ben al een flinke tijd klant bij jullie en nooit grote problemen gehad met het bereik. Helaas heb ik sinds 2 weken amper 4G bereik. Hij staat altijd op 3G, binnenhuis en buitenhuis. De gebieden waar ik mezelf begeef moet volledige dekking hebben.

Het opnieuw opstarten van mijn telefoon werkt 1 seconden. Dan zie ik volledig 4G bereik. Daarna gaat hij weer over naar 3G.

Ik heb een iPhone 8 Plus. Aan het toestel zou het dus niet moeten liggen.

Hoop dat dit opgelost kan worden.

Vriendelijke groeten,

Luc
icon

Beste antwoord door Mark van Tele2 9 februari 2018, 10:07

Hoi Luc,

Er lijken problemen te spelen bij sommige Apple iPhone 8, 8 Plus en X toestellen in combinatie met het 4G netwerk van Tele2. Het toestel zit dan voornamelijk op het 3G netwerk zit en niet op 4G. Tele2 en Apple hebben dit probleem in onderzoek, helaas is de oorzaak nog niet bekend. Het enige wat ik je op dit moment kan adviseren is het uit- en aanzetten van je toestel of de vliegtuigmodus aan- en uitzetten.

Mark
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Er zijn wel problemen ontdekt met een klein aantal Iphone's 8 en het T-Mobile netwerk.
Zie o.a.: https://www.onemorething.nl/2017/11/t-mobile-netwerkproblemen-iphone-8-x/
Maak eens een support ticket aan bij Apple, als je langs kan komen bij de Apple store en ze stellen dat probleem ook bij jou vast krijg je vaak gelijk een ander toestel. https://getsupport.apple.com/
Ik heb contact gehad met Apple. Die zeggen dat het niet aan de IPhone ligt.
Reputatie 7
Badge +2
Nou het is best wel grappig dat Apple dit ontkent.

Sinds de release van de iPhones 8 en X zijn er meldingen geweest over 4G problemen, voornamelijk bij klanten van T-mobile en in mindere maten bij klanten van Tele2.

Enige bekende oplossing is de iPhone inruilen.

Men speculeert dat de boosdoener is de Intel modem die gebruikt wordt in sommige iPhones en de software/driver daarvan.

Gebruik gewoon de link van Eric om een afspraak bij een Apple store of Service center te maken of kijk als je je telefoon kan sturen.
Reputatie 4
Badge
Hoi Luc,

Er lijken problemen te spelen bij sommige Apple iPhone 8, 8 Plus en X toestellen in combinatie met het 4G netwerk van Tele2. Het toestel zit dan voornamelijk op het 3G netwerk zit en niet op 4G. Tele2 en Apple hebben dit probleem in onderzoek, helaas is de oorzaak nog niet bekend. Het enige wat ik je op dit moment kan adviseren is het uit- en aanzetten van je toestel of de vliegtuigmodus aan- en uitzetten.

Mark
Hoe zit dit met een eventuele vergoeding. Betaal wel iedere maand voor onbeperkt 4G data terwijl ik dit dus niet krijg?
Reputatie 4
Badge
Hoi Luc,

Een eventuele vergoeding voor deze periode zullen we bekijken op het moment dat het is opgelost, we weten dan precies hoe lang het heeft geduurd 🙂.

Mark
Reputatie 4
Badge
Wegens inactiviteit heb ik dit topic gesloten.