beantwoord

Geen 3G maar E.

Waarom heb ik nu al een aantal dagen geen 3G maar E (postcode 7122) of soms helemaal geen service (postcode 7091)? Alle telefooninstellingen zijn gecontroleerd en zijn goed.
icon

Beste antwoord door vonne65 2 juli 2015, 10:26

Heb contact gehad via Facebook en daar alles doorgeven.
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

17 reacties

Waarschijnlijk dankzij de geweldige samenwerking tussen Tele2 en T-mobile.......
Reputatie 7
Badge +5
Sluit hier maar aan.
Word een topicje Uddel 🆒
@ Aragorn: Dan kan ik misschien beter overstappen naar T-Mobile of Vodafone.
@ Bombarie: ik had we al aangesloten en deze vraag daar nog maar een keer gesteld.
Reputatie 7
Badge +4
Een E is Edge. Dit is de "snelle" variant van een 2G netwerk. Je hebt dus gewoon dekking en je kunt ook gewoon bellen en gebelt worden hoor, Je data snelheid is alleen op die locatie lager dan 3G ( 384 kbps). Maar voor email/whatsapp/browsen/internet radio nog steeds te doen, alleen geen video, dan wordt het te langzaam.
Hoi Vonne,

Eric legt uit over welk internet je nu beschikt dat is ongetwijfeld fijn en nuttig om te weten, maar ik kan me goed voorstellen dat je graag een oplossing wilt.
Heb je al eens geprobeerd met een ander simkaartje (liefst van andere provider) in jouw toestel naar het bereik te kijken?
En jouw sim in ander toestel wat krijg je dan te zien.
Je wilt natuurlijk gewoon goed internet waar je optimaal gebruik van kunt maken.
Mocht dit tot niets leiden dan zou je een dekkingsonderzoek kunnen laten doen bij de klantenservice.
Noteer daarvoor op 3 verschillende locaties met bijbehorende postcodes je bereik ook je eigen postcode want die is het belangrijkst.
Blijkt dan uit het onderzoek dat je slecht tot geen dekking hebt kun je korting krijgen op je abonnement of kosteloos laten ontbinden.
Je hoeft met minder geen genoegen te nemen!
E is niet meer van deze tijd, leuk voor een kaal appje, maar foto's appen wordt al vervelend. Waardeloos. Te langzaam voor vrijwel alle toepassingen.

Snel 2G pffff laat me niet lachen;):D;):D
Badge +5
Wat een nostalgie 😃
Edge heb ik al in geen jaren meer gezien.
Ik heb mijn toestel nu op handmatige sim selectie gezet en de automatische netwerkselectie uitgezet en Tele2 aangevinkt. Dat mijn internet wat trager is maakt me niet zoveel uit maar dat ik als ik op mijn werk ben geen service heb en dan automatisch naar een Duits netwerk ga dat stoort mij.
Reputatie 4
Badge +5
He vonne65,

Welkom op ons forum! Balen dat je problemen ervaart met je bereik. Op dit moment heeft T-mobile een storing in Aalten, waardoor je problemen kan ondervinden met je diensten. T-mobile geeft aan hiervan op de hoogte te zijn en dit z.s.m. op te lossen. Wat betreft het bereik op je werk, kan je inderdaad soms overspringen op een Duits netwerk, omdat je dicht bij de grens zit. Het handmatig selecteren van het netwerk, is dan een goede optie. Sorry dat dit steeds gebeurd! Is je bereik op je werk wel goed wanneer je de netwerkselectie op automatisch zet?

Groetjes,
Su Ling
Op de site van T-Mobile zie ik dat er nog regelmatig werkzaamheden zijn in mijn postcode gebied. Ik heb mijn netwerk handmatig geselecteerd en dat gaat redelijk goed. Wat betreft het overspringen op een Duits netwerk: daar had ik voor twee weken geleden nooit problemen mee. Altijd Tele2 op mijn scherm staan.
Reputatie 4
Badge +5
He vonne65,

Bedankt voor je bericht! Fijn dat het met handmatige netwerkselectie al wat beter gaat. Het is mogelijk dat het signaal de laatste 2 weken misschien iets minder sterk is, waardoor je nu dus sneller op een Duits netwerk overspringt. Wat de precieze oorzaak is, kan ik helaas niet aangeven. Ik raad je aan om op je werk in ieder geval de handmatige netwerkselectie aan te zetten.

Groetjes,
Su Ling
Handmatig of automatisch maakt nu ook niets meer uit. Regelmatig slecht bereik of helemaal niet bereikbaar zijn.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi vonne65,

Ik kan een dekkingsonderzoek laten starten, maar zoals ik al aangaf, heeft T-mobile op dit moment wat problemen met hun netwerk in de omgeving Aalten. Wat betreft je bereik op je werk, dit komt wel omdat je dicht bij de grens zit. Ik kan hiervoor wel een dekkingsonderzoek laten starten, omdat je aangeeft dat wanneer je netwerkselectie op handmatig hebt staat, dit geen verschil maakt. Ik ontvang daarom graag je NAW-gegevens en klantnummer/geboortedatum in een privébericht.

Groetjes,
Su Ling
Inderdaad heeft T-mobile regelmatig onderhoudswerkzaamheden in mijn postcodegebied. Die klachten bij de grens waren er nooit tot een aantal weken geleden. Wat betreft mijn gegevens; die heb ik op 6 juni al doorgegeven.
Reputatie 7
Badge +5
Boven jouw post is de eerste keer dat er om je gegevens gevraagd word.
(Ook nergens in de andere topics waar je gereageerd hebt)
Zou ze toch maar sturen 😉
Heb contact gehad via Facebook en daar alles doorgeven.
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Vonne65,

Fijn te horen dat je daar contact hebt gehad. We helpen je daar dan graag verder.

Groetjes,
Su Ling