beantwoord

Geen 3g internet

Ik heb geen 3G internet op mijn mobiel

icon Beste antwoord door Velma van Tele2 2 mei 2015, 14:53

Hoi Marijke,

Ik zal je helpen om weer een 3G verbinding te krijgen. Heb je zelf al de instellingen van je telefoon doorlopen met de toestelhulp? Staat roaming ook aan op je telefoon? Dit is noodzakelijk omdat wij gebruik maken van het T-mobile netwerk. Als dit niks veranderd kan je ook "internet"naar 401 sms'en, dan wordt mobiel internet opnieuw ingesteld. Wil je ook op de dekkingskaart kijken hoe het 3G bereik zou moeten zijn in jouw woonplaats?
Als je na bovengenoemde tips nog steeds geen 3G hebt dan zou ik je willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te stoppen om te kijken of er dan wel een 3G verbinding tot stand komt. Zo kunnen we uitsluiten of deze problemen worden veroorzaakt door de telefoon of de simkaart. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma

Bekijk origineel bericht
Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

13 Reacties

Reputatie 4
Badge +5
Hoi Marijke,

Ik zal je helpen om weer een 3G verbinding te krijgen. Heb je zelf al de instellingen van je telefoon doorlopen met de toestelhulp? Staat roaming ook aan op je telefoon? Dit is noodzakelijk omdat wij gebruik maken van het T-mobile netwerk. Als dit niks veranderd kan je ook "internet"naar 401 sms'en, dan wordt mobiel internet opnieuw ingesteld. Wil je ook op de dekkingskaart kijken hoe het 3G bereik zou moeten zijn in jouw woonplaats?
Als je na bovengenoemde tips nog steeds geen 3G hebt dan zou ik je willen vragen om je simkaart eens in een andere telefoon te stoppen om te kijken of er dan wel een 3G verbinding tot stand komt. Zo kunnen we uitsluiten of deze problemen worden veroorzaakt door de telefoon of de simkaart. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma
Velma van Tele2 schreef:

Hoi Marijke,

Groetjes,

Velma

Hoi Velma.
Ik ben nu in Frankrijk maar heb thuis al naar 401 gesmst.
Ik moest het configuratiebericht accepteren, maar weet niet hoe ik dat moet doen.
Ik heb een internet vakantie bundel gekocht, dus de roaming kan ik aanzetten.
Groet

Marijke
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Marijke,

Dus je hebt geen 3g verbinding in Frankrijk maar wel gewoon in Nederland? Wil je de automatische simselectie toepassen? Hier staat precies hoe je dat doet. Als het niet lukt om het configuratiebericht te accepteren dan kan je met de toestelhulp zelf de instellingen nalopen. Bij netwerkinstellingen moet internet.tele2.nl als toegangspunt (APN) ingesteld staan. Wanneer je i het buitenland bent dan moet data-roaming aanstaan i.p.v. roaming! Hier vind je alle informatie over het gebruik van je mobiel in het buitenland.

Groetjes,

Velma
Velma van Tele2 schreef:

Hoi Marijke,

Dus je hebt geen 3g verbinding in Frankrijk maar wel gewoon in Nederland? Wil je de automatische simselectie toepassen? Hier staat precies hoe je dat doet. Als het niet lukt om het configuratiebericht te accepteren dan kan je met de toestelhulp zelf de instellingen nalopen. Bij netwerkinstellingen moet internet.tele2.nl als toegangspunt (APN) ingesteld staan. Wanneer je i het buitenland bent dan moet data-roaming aanstaan i.p.v. roaming! Hier vind je alle informatie over het gebruik van je mobiel in het buitenland.

Groetjes,

Velma

Hoi Velma.

Het heeft niets geholpen.

Ik had in Nederland ook geen 3G , dus het is niet iets wat hier is ontstaan.

Het is best lastig, zodra ik de deur uitben heb ik geen verbinding meer.

Groet

Marijke
Reputatie 4
Badge +5
Hoi Marijke,

Heb je al getest hoe de verbinding is wanneer je je simkaart in een ander toestel stopt? Zo kunnen we alvast uitsluiten of dit probleem wordt veroorzaakt door de simkaart of door het toestel. Ik hoor graag wat je bevindingen zijn.

Groetjes,

Velma
Hoi Velma.

Ik kreeg het maar niet voor elkaar.
Maar 2 weken geleden was mijn schoonzoon hier op bezoek.
Hij heeft voor mijde 3 G verbinding in orde gemaakt.
Dus alles werkt weer.

Nog bedankt voor alle moeite en fijn weekend

Marijke Holtkamp

marijke49 schreef:

Velma van Tele2 schreef:

Hoi Marijke,

Groetjes,

Velma

Ik heb het zelfde probleem. Vrijdag een nieuwe telefoon gekregen IPhone 7 met een nieuwe simkaart en met mijn oude nummer. Nu heb ik vaak GEEN SERVICE en mijn 3G /4G doet het niet. Terwijl ik wel deze dekking heb in de beurt. Hoe kan ik dit het beste oplossen?

Groetjes,
Sanne
Reputatie 7
Badge +4
Doet je oude simkaart het niet meer? Anders morgen even de klantenservice bellen. Die kunnen je nieuwe kaart activeren en dan je oude deactiveren.
Ik heb mijn oude simkaart niet meer i.v.m. gestolen telefoon. Dus mijn oude simkaart is al geblokkeerd.
En mijn nieuwe simkaart zit nu in de mobiel maar vaak geen service en 3G/4G doet het niet.
Reputatie 7
Badge +4
ok.. dus de nieuwe simkaart is wel geactiveerd. Dan kun je beter een nieuw topic aanmaken. Rechtsboven staat "stel een vraag". je reageert nu op een topic van een jaar oud en dan wordt dat niet door moderators opgepakt.
Reputatie 6
Badge +1
sannevanvoorst schreef:

Ik heb mijn oude simkaart niet meer i.v.m. gestolen telefoon. Dus mijn oude simkaart is al geblokkeerd.
En mijn nieuwe simkaart zit nu in de mobiel maar vaak geen service en 3G/4G doet het niet.

Kijk eens of je hier wat aan hebt https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/toestelhulp/?pagina=device/apple/iphone-7/specifications

Wel verbinding in de buurt en de 'geen service' melding verderop de route duidt op een dekkingsprobleem.