beantwoord

Garantie telefoon

• 7 december 2016
  • 4 reacties
  • 347 x bekeken

Beste Tele2,

gezien ik niet direct een e-mail kan sturen (of ik het niet kan vinden) dan maar hier.

Zoals jullie misschien weten zijn de schermen van samsung telefoons niet meer te leveren. Nu heeft mijn scherm een probleem ( een rode lijn/lijnen pixels).

Mijn telefoon heb ik wel aangemeld, maar omdat ik Dynafix niet vertrouw( en gezien de recente afleveringen van Kassa terecht) had ik mijn telefoon niet opgestuurd.

Via een samsung reparatie centrum kwam ik erachter dat er geen schermen meer zijn/waren.

Nu zit ik dus al 2 maanden met een telefoon waar rode lijnen over lopen.

Gezien de telefoon via jullie aangeschaft is bij een abonnement wil ik vragen of jullie nog iets voor mij kunnen betekenen.

De diverse Nederlandse winkels die deze schermen verkopen hebben de verwachte levertijd op ca half Januari staan, waar deze een maand geleden op half december stond. Ze hebbben dus geen idee wanneer Samsung het probleem oplost.
icon

Beste antwoord door Maurice niet meer van Tele2 8 december 2016, 16:24

Maar als het wel onder garantie valt, dan zouden ze gratis een vervangende moeten leveren als ze hem niet kunnen repareren. Helaas, en dat was ook het voorbeeld in Kassa zijn dat soort scherm afwijkingen vaak het gevolg van vallen/stoten van een scherm. De Kassa klant wilde ook gewoon voor de reparatie betalen, maar dat ging dus niet omdat er geen schermen zijn. Dus werd een nieuw toestel aangeboden voor een gereduceerde prijs omdat het dus geen garantie was.

Hier heeft eric wel gelijk in, er dient vastgesteld te worden of het een garantiekwestie is of niet. Wellicht is het dan verstandiger eerst langs een Samsung servicepunt te gaan om dat vast te laten stellen. Het feit dat er geen schermen zijn is natuurlijk een beperking vanuit de fabrikant, kan me dan wel goed voorstellen dat je er geen heil in ziet het toestel op te sturen.
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Groetjes Maurice
Bekijk origineel bericht

Dit topic is gesloten. Maak een nieuw topic aan als je een vraag hebt.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Dynafix zal eerst moeten vaststellen of het een garantiekwestie is of niet. Indien niet, dan krijg je een prijsopgave voor reparatie of vervanging. Indien het wel garantie is, dan hoef jij je geen zorgen te maken over de kosten.
@Eric,

Ik snap dat, maar ik heb laatst de aflevering van Kassa gezien, dat gaat me ongeacht of ik mijn telefoon terug krijg 60€ kosten, terwijl Dynafix mijn telefoon niet kan repareren omdat de onderdelen niet aanwezig zijn.

Ik heb GEEN vertrouwen in die partij(eigenlijk nooit gehad). En nu moet ik mijn telefoon opsturen dan ben ik hem dagen kwijt en moet ik ruzie maken om hem terug te krijgen, wel of geen garantie maakt dan niet eens uit, want ze kunnen hem niet repareren.
Reputatie 7
Badge +4
Maar als het wel onder garantie valt, dan zouden ze gratis een vervangende moeten leveren als ze hem niet kunnen repareren. Helaas, en dat was ook het voorbeeld in Kassa zijn dat soort scherm afwijkingen vaak het gevolg van vallen/stoten van een scherm. De Kassa klant wilde ook gewoon voor de reparatie betalen, maar dat ging dus niet omdat er geen schermen zijn. Dus werd een nieuw toestel aangeboden voor een gereduceerde prijs omdat het dus geen garantie was.
Badge +4

Hier heeft eric wel gelijk in, er dient vastgesteld te worden of het een garantiekwestie is of niet. Wellicht is het dan verstandiger eerst langs een Samsung servicepunt te gaan om dat vast te laten stellen. Het feit dat er geen schermen zijn is natuurlijk een beperking vanuit de fabrikant, kan me dan wel goed voorstellen dat je er geen heil in ziet het toestel op te sturen.
http://www.samsung.com/nl/support/servicelocation/

Groetjes Maurice